2025-07-04, 19:33
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Det vidriga ryska alkisnyllet Gurulyev hotar Polen.

Kanske dags för de mindre smarta polackerna att ta ut sina huvuden ur sina arslen, sluta med att skämma ut sig genom att vifta med polska flaggor & blockera gränsövergångar till Ukraina och göra något åt det stora problemet med proryssar i Polen innan det smäller.

Gurulyev threatens Poland

Andrei Gurulyev, a member of the Russian State Duma, made another sharp statement, threatening Poland by saying that strengthening its border with mines and fortifications would not protect the country from a potential threat.

The politician was blunt in his words, making it clear that Warsaw's military measures would not serve as an obstacle to Russia.

x.com/nexta_tv/status/1941105964448456930
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2025-07-04 kl. 19:37.
Citera
2025-07-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Frågan är högst relevant för det stöd Kina kommer att ge Ryssland. Samma som USA och Ukraina.
Det fattar du väl att det är avgörande för kriget?

Eller du läste inte artikeln som handlade om Kaja Kallas möte med Kina?
Att Kina utnyttjar Ryssland. Är helt ointressant för dig. Ok.

Du menar den kinesiska propaganda-artikeln i kinesisk press som en ryssrunkare på flashback shitpostade för att sabotera tråden? Ok.
Citera
2025-07-04, 19:39
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Du menar den kinesiska propaganda-artikeln i kinesisk press som en ryssrunkare på flashback shitpostade för att sabotera tråden? Ok.

Artikeln är intressant.
För Kina erkänner öppet att de inte kan låta Ryssland förlora. Och varför.
Att de kommer mata Ryssland, tillräckligt för att de ska kunna klara sig.

Kallas har detta med sig hem och det kan innebära en massa.

Men du verkar inte intresserad.
Citera
2025-07-04, 19:40
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Konstigt att den inte ger samma svar till frågan när jag ställer den. Kan det vara så att din ryska stat inte uppdaterar den knfo som AI hämtar ifrån utan likt vissa AI endast har censurerad eller utdaterad info?

Ja, google AI hämtar nog information enbart för min ryska stat

Citera
2025-07-04, 19:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Välkommen till den mörka sidan
När det blev amerikansk inrikespolitik och Trump använde Ukraina som verktyg och som kritik och politiskt verktyg för att vinna valet så murade han in både sig själv och de väljare som inte är Maga i ett hörn . Han har också klart och tydligt både själv och via Hegseth och den där miljardären med ryska intressen som lattjar diplomat att ingångna avtal och tidigare löften inte är värt pappret avtalet är skrivet på .

En garanti eller ett löfte från USA har väl ungefär samma växelkurs som en från Ryssland tyvärr .

Ja Hegseth ja.., detta publicerades nyss :

USA:s försvarsminister Pete Hegseth stoppade en ny försändelse med amerikanska vapen till Ukraina.

Försvarsdepartementet motiverade beslutet med att det fanns oro kring landets vapenlager. En analys utförd av högstående militärbefälhavare kom dock fram till att leveransen inte skulle sätta de amerikanska militärens egna ammunitionstillgångar i fara, skriver NBC.

– Vi är inte på något lägre nivå när det gäller lagerhållning än vi har varit under de tre och ett halvt åren med Ukraina-konflikten, sa Smith till NBC.Smith berättade också att hans stab har "sett siffrorna" och att det inte fanns någon indikation på en brist som skulle motivera att stoppa stödet till Ukraina.

https://www.nettavisen.no/pete-hegseth/usa/ukraina/pete-hegseth-stanset-ny-vapenleveranse-til-ukraina/s/5-95-2516713

Står lite mera i den hela artikeln. Det enda positiva är att lögnerna avslöjas..
Citera
2025-07-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryssarna har totalt mobiliserat 1.7 - 2 miljoner man till kriget.
Ukraina har minst 100k KIA och minst 400k i totala förluster. ualosses har registrerat 77k KIA och 68k MIA.
Om Ryssarna har 5 gånger Ukrainas förluster så är mao hela den ryska armén utplånad och Ukraina kan befria hela sitt territorium på ett par dagar.
Förstår inte vitsen med att hitta på omöjliga siffror.

Om ukraina har 100k döda och 400k sårade så är det väl helt rimligt att ryssen har 500k döda och totalt 2 miljoner sårade, det kan vara samma person som sårade 3 ggr och sedan dött, dvs räknas mer än en gång i statistiken. Varken ukraina eller Ryssland har jivyillgång till identifikation på de utslagna utan man räknar de som finns inom en sprängradie från nedslagsplars, synligt skadade eller döda och vid utslagna apcer en uppskattning på hur många som kan färdas i den. Ingen vet det exakta antalet, troligtvis inte Ukraina och Ryssland heller.
Citera
2025-07-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor

Går du in i AI kan du se hur långt tillbaka och hur när I tiden samt från vilka källor den kan hämta info ifrån. Sök på antalet döda ryssar och ukrainare i kriget så skall du nog se att du får 5 ryssar och 5 miljoner ukrainare.
Citera
2025-07-04, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Blir mer och mer övertygad att Trump kommer aldrig att ge den hjälp Ukraina faktiskt behöver. Han kommer att vara gniden, och sälja till marknadspris minimalt det som krävs. Medans han fortsätter att fjäska för Putin. Det är sanslöst det som vi bevittnar, och har nog aldrig skett tidigare i Usa`s historia.

Trump är ett avskum. Förstår mig inte på folk som stoppar huvudet i sanden och har en annan bild av honom. En skithög och ett avskum är den korrekta och objektiva beskrivningen av Trump.

Politico: US Special Envoy Steve Witkoff proposes lifting sanctions on Russian energy sector

Steve Witkoff, special envoy to the US president, is advocating for the removal of energy sanctions on Russia, while US Interior Secretary Doug Bergum prefers to push Moscow out of the market to make room for greater imports from the United States, according to sources cited by Politico.

The ongoing debates within the US administration regarding the removal of sanctions and potential energy cooperation are causing concern in Europe. European officials fear that Donald Trump and Vladimir Putin “want to divide the European energy market and create separate spheres of influence.”

x.com/nexta_tv/status/1941060682251670014
Citera
2025-07-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor

Jag kör ju med samma AI så varför skulle min säga annat? Jag ställde exakt samma fråga som du skrev i din post, google är väl bannad i Ryssland, därav jag antar att du kanske använder en som inte uppdaterats sedan 2023.
Citera
2025-07-04, 19:48
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Går du in i AI kan du se hur långt tillbaka och hur när I tiden samt från vilka källor den kan hämta info ifrån. Sök på antalet döda ryssar och ukrainare i kriget så skall du nog se att du får 5 ryssar och 5 miljoner ukrainare.

Varför? Jag har lärt AI att alltid besvara mig med källor. Även ryska källor. Vad har du lärt din AI?

Dessutom är jag så svensk man kan vara, en Viking!

Men lite roligt att du tror jag är ryss, bara för att jag får annat svar än dig ifrån AI! Du har nog inte riktigt hängt med i tråden!

----

Lieutenant Богачевский Никита Алексеевич (Bogachevsky Nikita Alekseevich) of the 155th Guards Naval Infantry Brigade set foot in Syria and Ukraine, but was liquidated on 16 September 2024 in the Russian village of Obukhovka, Kursk Oblast, by a sniper shot straight to the heart.

He served as a commander of the 3rd company of the 2nd Air Assault Battalion of the 155th Guards Naval Infantry Brigade, notorious for its war crimes. Like many other Russian war criminals, he was deployed to Syria to carry out special missions.

https://x.com/KilledInUkraine/status/1941141005018992780

https://vk.com/wall-217402414_1369
Senast redigerad av CanisMinor 2025-07-04 kl. 19:51.
Citera
2025-07-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det verkar faktiskt finnas lite sanning i det. Står på cnn med. https://edition.cnn.com/2025/07/04/europe/china-ukraine-eu-war-intl
Citera
2025-07-04, 19:56
Medlem
Erfarenheterna av att genomföra den speciella militära operationen har möjliggjort nya metoder för att ta skadade soldater från slagfältet, enligt statssekreterare Anna Tsivileva vid ett möte som sammankallats av Rysslands försvarschef.

Deltagarna i mötet diskuterade moderniseringen av evakueringsfordon och transport av skadade från slagfältet, rapporterar det ryska försvarsministeriet.
"Hittills har snabba små evakueringsfordon eller buggies – robotkomplex som, om de är utrustade med elektroniska krigföringssystem, hjälper till att säkerställa utförandet av specifika uppgifter – bevisat sin effektivitet", enligt Tsivileva som också innehar positionen som biträdande försvarsminister.
Senast redigerad av Frank.af.Danmark 2025-07-04 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in