2025-07-03, 09:15
Medlem
"Grodmän" är i sanning ett underskattat ord som borde användas mer.
Citera
2025-07-03, 09:34
Medlem
Skulle just kommentera samma, Tullkrim är rätt vassa.

Citat:
Ursprungligen postat av Komigenngtfinnas
Tullen har mer befogenheter än polisen.
Citera
2025-07-03, 09:38
Medlem
Du fick 13kr per timme, brukade bli runt 300kr i veckan (man får lön varannan vecka och man jobbar inte 40h i veckan).

Nu har dom höjt till 17kr per timme.

Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Hyr mycket får dom ihop då om spara alla pengarna fram till muck?
Citera
2025-07-03, 11:52
Medlem
https://www.flamman.se/koks-i-lasten/

2020 slår svenska tullen till mot två fartyg i Uddevallas industrihamn på två månader. De är fulla med koks – koks som i industrikol, förvisso, men också 25 respektive 70 kilo kokain. Tre albanska medborgare tas på bar gärning när de smyger ombord på fartyget mitt i natten.

Koksbåtarna har åkt från ända från Baranquilla i Colombia, hamnstaden närmast ”Yilcoke” – turkiska Yildirim-gruppens colombianska koksfabrik, som producerar kol åt smältverket i Vargön, ett stenkast bort från Uddevalla.

Citera
2025-07-03, 11:54
Medlem
Väldigt bra jobbat av tullen.

Man blir glad att se när tullen lyckas att göra livet surt för de kriminella och göra såpass stora beslag.

Mer resurser till tullen tycker jag.
Citera
2025-07-03, 12:50
Medlem
MyJustices avatar
[quote=murvelsmurfen|92336389]
https://www.flamman.se/koks-i-lasten/

2020 slår svenska tullen till mot två fartyg i Uddevallas industrihamn på två månader. De är fulla med koks – koks som i industrikol, förvisso, men också 25 respektive 70 kilo kokain. Tre albanska medborgare tas på bar gärning när de smyger ombord på fartyget mitt i natten.

Koksbåtarna har åkt från ända från Baranquilla i Colombia, hamnstaden närmast ”Yilcoke” – turkiska Yildirim-gruppens colombianska koksfabrik, som producerar kol åt smältverket i Vargön, ett stenkast bort från Uddevalla.

Fp
Senast redigerad av MyJustice 2025-07-03 kl. 12:55.
Citera
2025-07-03, 16:56
Medlem
Finns inte en möjlighet att Tullen gjorde detta utan tipps. Riktigt långsökt att misstänka detta. Bohuslän är en skapligt populärt destination för dykning. Helt normalt med turister och dykutrustning! Något annat ligger till grund för detta tillslag.

Bra jobbat av tullen👍
Citera
2025-07-03, 16:56
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Vaken tullpersonal som reagerade på albaner med dykutrustning. Deras klankompisar får ha en bättre historia vid gränsen nästa gång.

Jag gillar att du använder ordet "grodmän" i rubriken!

Jag har nog varken sett eller hört uttrycken "grodman" eller "grodmän" sedan jag var ung på 70-eller 80-talet!
Citera
2025-07-03, 18:12
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Är det någon som vet hur misstanken uppkommit hos tullen?

Här tror jag man behöver fundera om till personalen haft fördomar och rent rasistiska motiv. I sådant fall bör de frikännas med en gång. Ty, de hade annars inte blivit gripna.

Står i FUP
Citera
2025-07-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Står i FUP

Vet du det för att du har läst Fup ?
Citera
2025-07-03, 19:40
Medlem
Busgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Är det någon som vet hur misstanken uppkommit hos tullen?

Här tror jag man behöver fundera om till personalen haft fördomar och rent rasistiska motiv. I sådant fall bör de frikännas med en gång. Ty, de hade annars inte blivit gripna.
Objektivt har de ändå begått brott = de måste lagföras enligt svensk lag (brottsbalken).
Citera
2025-07-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Kunde de inte gjort detta utan dykutrustning o då inte åkt fast
Eller köpa utrustning i Sverige....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto