2025-07-03, 15:35
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Tvivlar starkt på att utredningen redan har hunnit dra så säkra slutsatser. Olyckan skedde väl tidigt i morse på en tvåfilig motorväg? Antagligen gick det väldigt fort. Tidpunkt och biltyp talar för det. Förstår inte vad en eventuell omkörning har med saken att göra.

Till saken hör att supersportbilar som Lamborghini är väldigt robust byggda. De tål rätt rejäla krascher och därför skulle jag gissa att det gick fort. Mycket fort! Kan vara mycket som kan gå fel i mycket hög fart..
Det är ju en fara med potenta bilar som är moderna och ”säkra”, att föraren gärna drar på gasen lite extra för att ”bilen är så säker”. Den är ju säkert säkrare än en 20 år äldre bil vid samma fart, men när farten ökar ännu mer så kommer det till en punkt där de ökade säkerhetsdetaljerna inte betyder så mycket.
Citera
2025-07-03, 15:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Ångrar att jag tittade på hans Insta. Så gullig familj med barn och hundar. Stackars efterlevande.
Citera
2025-07-03, 15:38
Medlem
Paris24s avatar
https://static.bonniernews.se/images/b2/fd/b2fd9e93c32b42ec95392ea47808859b/16x9/640.png

Ganska skum bild? Det har brunnit 10 meter från bilen, i alla riktningar, måste varit en oerhörd brand. Men man ser inget att krocka med. 4 meter höga buskar/träd totalt nerbrända.
Citera
2025-07-03, 15:45
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det står om detta på många håll. Internationell media lägger fram samma orsak till olyckan, samt att uppgiften skulle komma från spanska polismyndigheten.

Ja jag vet det och det beror väl på att nån har nämnt det som möjlig orsak. Bilen är dock ett utbränt vrak och det har inte ens gått 12 timmar sen kraschen. Naturligtvis är inte olycksorsaken redan fastställd.
Senast redigerad av fernebo 2025-07-03 kl. 16:35.
Citera
2025-07-03, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
https://static.bonniernews.se/images/b2/fd/b2fd9e93c32b42ec95392ea47808859b/16x9/640.png

Ganska skum bild? Det har brunnit 10 meter från bilen, i alla riktningar, måste varit en oerhörd brand. Men man ser inget att krocka med. 4 meter höga buskar/träd totalt nerbrända.

Slå i undersidan av bilen i vägräcket, bilen slår runt några gånger samtidigt som bensin sprutar ut och antänds av gnistor som uppstår vid kraschen. Elden är omedelbar och runt helt bilen direkt så även om man överlever kraschen är det inte säkert att man kan ta sig ur bilen..
Citera
2025-07-03, 15:48
Medlem
okok1s avatar
Var det elektriskt? Och de blev inlåsta? Eller körde de om i 200-300km/h?
Citera
2025-07-03, 15:54
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Andas för i helvete ditt mongo. Frågan är ställd för att kunna få svar på om kropparna hann räddas i tid eller om båda två brann upp till 100 procent och inget är kvar. Det är ju identifiering det handlar om. Familjemedlemmar lär ställa samma fråga.

Jag andas bra tack! Man identifierar kroppar med tandkort om det skulle vara så illa att de inte kan identifieras okulärt! Nu vet du det, ha en bra dag!
Citera
2025-07-03, 15:55
Medlem
Jag gissar på nåt lättantändligt typ alkohol
Citera
2025-07-03, 15:57
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Jag andas bra tack! Man identifierar kroppar med tandkort om det skulle vara så illa att de inte kan identifieras okulärt! Nu vet du det, ha en bra dag!

Och det är just identifieringen jag ställde en fråga om i tråden. Huruvida kropparna går att identifiera eller inte. Inte alls en märklig fråga utan en fullt rimlig sådan.
Citera
2025-07-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja jag vet det och det beror väl på att nån har nämnt det som möjlig orsak. Bilen är dock ett utbränt vrak och det har inte ens gått 12 timmar sen kraschen. Naturligtvis är inte olycksorsaken fastställd redan.
Så må vara. Teorier är ju inte fastslagna. Möjligen kan föraren till det fordon de eventuellt körde om, ha haft något att förtälja.

Enligt media hade Diogo Jota bråttom till en färja över till UK.
Citera
2025-07-03, 16:11
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Mycket trist.
Hade han kört en svennebil typ Toyota eller Kia hade han antagligen levt idag.
Citera
2025-07-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Folk med familj dör dagligen, inget märkvärdigt. Varför skulle jag ge något extra för detta?

Inte du förstås. Men alla andra. Man ger ingenting. Inte heller tar man något. Man konstaterar bara krasst att det är många som har en nära relation med personen och därför är många som kommer lida av vederbörandes bortgång. Återigen, tvärtemot dina egna erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in