2025-06-29, 22:49
Medlem
https://www.affarsvarlden.se/artikel/tidigare-m-topp-vill-kopa-skandalbanken-intergiro-for-75-miljoner

Parasiten Gunnar Axen vill köpa en del av nätbanken Intergiro som fått sitt tillstånd indragen av finansinspektionen efter grova brott och att det finns stor risk för fortsatt grov brottsligheten inom verksamheten.

Det är nu mer uppenbart att Lille Gunnar umgås flitigt med grovt kriminella, dem som han så gärna vill skydda samhället ifrån genom lexbase. Det är nu inte första gången han ger sig in i bolag där det begås grov brottslighet, några exempel är Allra där flera inom ledningen dömdes för långa fängelsestraff och där gunnar själv också utredes för bokföringsbrott.
Lexbase ägare Jonas Häger har haft samröre med grovt kriminella har det framkommit.

Så det verkar som att Axen aktivt söker sig till kriminella och är med stor sannolikhet delaktig i det mesta brottsliga som sker inom verksamheterna. Denna person borde onekligen granskas så det framkommer vad han har för sig.

Här är en artikel från svt om intergiro:
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/fi-aterkallar-tillstand-for-bank-med-terrorrisk
Citera
2025-06-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
https://www.affarsvarlden.se/artikel/tidigare-m-topp-vill-kopa-skandalbanken-intergiro-for-75-miljoner

Parasiten Gunnar Axen vill köpa en del av nätbanken Intergiro som fått sitt tillstånd indragen av finansinspektionen efter grova brott och att det finns stor risk för fortsatt grov brottsligheten inom verksamheten.

Det är nu mer uppenbart att Lille Gunnar umgås flitigt med grovt kriminella, dem som han så gärna vill skydda samhället ifrån genom lexbase. Det är nu inte första gången han ger sig in i bolag där det begås grov brottslighet, några exempel är Allra där flera inom ledningen dömdes för långa fängelsestraff och där gunnar själv också utredes för bokföringsbrott.
Lexbase ägare Jonas Häger har haft samröre med grovt kriminella har det framkommit.

Så det verkar som att Axen aktivt söker sig till kriminella och är med stor sannolikhet delaktig i det mesta brottsliga som sker inom verksamheterna. Denna person borde onekligen granskas så det framkommer vad han har för sig.

Här är en artikel från svt om intergiro:
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/fi-aterkallar-tillstand-for-bank-med-terrorrisk

Det blir enklare att fiffla när man kan undangömma transaktioner. Denna liga gör allt, från att hänga ut folk till att skapa anonyma sidor och förstöra för folk. Historien upprepar sig dock alltid och resultatet är oftast detsamma. Alltid någon som jagar pengar och gör sketchy grejer som slutar med huvudet i backen.

Har man koll på hur det har utvecklats så kan man se att Axen-gänget konstant trappar upp då de har lyckats komma undan hittills, men det roliga kommer sluta.
Citera
2025-06-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkakor2829
Det blir enklare att fiffla när man kan undangömma transaktioner. Denna liga gör allt, från att hänga ut folk till att skapa anonyma sidor och förstöra för folk. Historien upprepar sig dock alltid och resultatet är oftast detsamma. Alltid någon som jagar pengar och gör sketchy grejer som slutar med huvudet i backen.

Har man koll på hur det har utvecklats så kan man se att Axen-gänget konstant trappar upp då de har lyckats komma undan hittills, men det roliga kommer sluta.

Ja, tyvärr har de fått komma undan alltför länge, vilket har lett till att de tror att de kan bete sig hur som helst utan att få konsekvenser för det. Trots HD domen där det beslutades att domstolar ska ges ut handling med förbehåll, lägger lexbase ut domar efter 25/2. Jag uppmanar alla att skriva till IMY och domstolar och informera om att lexbase fortsätter publicera nya domar trots förbehåll. Detta bör leda till höga sanktionsavgifter och åtal.
Senast redigerad av Justice-- 2025-06-30 kl. 10:46.
Citera
2025-06-30, 15:37
Medlem
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/domstolen-nekar-mrkoll-uppgifter-inte-journalistik/
Citera
2025-06-30, 16:21
Medlem
Har någon vart med om att en länk som raderats från google search lagts upp på nytt, alltså exakt samma URL? Länken i fråga togs bort i början av juni men är nu uppe igen, och google ger autosvar om att länken redan tagits bort.
Haft en fram och tillbaka med google om detta i 4 mail bara idag.
Får se om sista fastnade nu eller inte.
Men känns lite obehagligt om gamla länkar som tagits bort kommer upp igen och sedan fastnar i något"redan raderat filter"
Citera
2025-06-30, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zxcvbnmqwer
Har någon vart med om att en länk som raderats från google search lagts upp på nytt, alltså exakt samma URL? Länken i fråga togs bort i början av juni men är nu uppe igen, och google ger autosvar om att länken redan tagits bort.
Haft en fram och tillbaka med google om detta i 4 mail bara idag.
Får se om sista fastnade nu eller inte.
Men känns lite obehagligt om gamla länkar som tagits bort kommer upp igen och sedan fastnar i något"redan raderat filter"

Låter som grund för stämning.
Citera
2025-06-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleri
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/domstolen-nekar-mrkoll-uppgifter-inte-journalistik/

Går nu bara åt rätt håll. Mrkoll lägger tom ut om man jobbar inom vården, lärare mm. Verkar vara slut med det nu. Man får hoppas att förhandsavgörandet sätter stopp för vansinnet en gång för alla!
Citera
2025-06-30, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleri

Ännu en seger.

W
Citera
2025-06-30, 21:54
Medlem
Trodde Lexbase hade lugnat ner sig, mitt namn har ej synts vid googling på över 1 år, sedan jag raderade detta via Google.
Såg även häromveckan att det krävdes inlogg m.m för att ens söka på folk.
Men nu som ett brev på posten så dyker det upp en länk från Lexbase när jag googlar mitt namn.

Någon mer som fått en ny länk i sitt namn?

Någon som vet vad skillnaden på Lexbase är nu, kontra för några veckor sedan?
Citera
2025-06-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elektrikerproffset
Trodde Lexbase hade lugnat ner sig, mitt namn har ej synts vid googling på över 1 år, sedan jag raderade detta via Google.
Men nu som ett brev på posten så dyker det upp en länk från Lexbase när jag googlar mitt namn.

Jag själv har inte varit del av någon relevant process som kan finnas på lexbase, men 3 personer jag känner har varit med. Alla frikända från brott. Ingen av dem kommer upp via google-sök eller Bing-sök sedan lexbase gjordes om. Är du dömd eller frikänd?

(faktum är att jag ännu inte har fått upp någon öht som blivit frikänd i första instans)
Citera
2025-06-30, 22:29
Medlem
Citat:

Du behöver begära borttagning till Google igen, det har skapats nya länkar/url då sidan har gjorts om
Citera
2025-06-30, 22:37
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:

Samma här. Google plockade bort sökresultatet på mitt namn för ca ett år sedan. Nu har det dykt upp nya länkar som är ännu värre. Påföljd/straff står redan direkt i sökresultat. Förut stod det väl endast att man fanns med i Lexbase register.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in