2025-06-29, 21:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Du kan vrida och vända på och citera dig själv hur mycket du vill.

Det är en sjuhelvetes varningssignal att hela 62% av alla rapporter om misstänkta biverkningar i VAERS gäller Covid19-"vaccin" trots att de bara står för under 10% av alla administrerade doser i USA sedan VAERS introducerades.

Ha de gött...
Det finns inte EN enda rapport i VAERS om någon misstänkt biverkning. Det är ju själva grundproblemet som du missat att ta in.
Senast redigerad av korrektamund0 2025-06-29 kl. 21:09.
Citera
2025-06-29, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det finns inte EN enda rapport i VAERS om någon misstänkt biverkning. Det är ju själv grundproblemet som du missat att ta in.
VAERS står för Vaccine Adverse Event Reporting System

62% av alla Vaccine Adverse Event Reports gäller Covid19-"vaccin"!!!

Det är en otroligt tydlig varningssignal att något är allvarligt fel!!

Röda varningslampor blinkar för fullt, alla larmklockor ringer, en varningsflagga stor som en segelbåt!!

Men SPRUTLUDRET låtsas att hon inte förstår... PRICELESS!! 😁
Senast redigerad av Dick-Jerker 2025-06-29 kl. 21:18.
Citera
2025-06-29, 21:53
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
VAERS står för Vaccine Adverse Event Reporting System

62% av alla Vaccine Adverse Event Reports gäller Covid19-"vaccin"!!!

Det är en otroligt tydlig varningssignal att något är allvarligt fel!!

Röda varningslampor blinkar för fullt, alla larmklockor ringer, en varningsflagga stor som en segelbåt!!

Men SPRUTLUDRET låtsas att hon inte förstår... PRICELESS!! 😁
Det finns inte EN enda rapport i VAERS om någon misstänkt biverkning. Det är ju själva grundproblemet som du missat att ta in. Nej, antalet rapporter är inga varningssignaler att något är fel. Jag har redogjort för vilken metodik man använder sig för att identifiera signaler och hur dessa behandlas. Du får läsa mina inlägg så lär du dig något.

Om du vill lära dig mer om hur man använder signalsystem för att övervaka säkerheten hos läkemedel föreslår jag:
https://www.pharmalex.com/thought-leadership/blogs/signal-detection-the-complete-guide/

Ett annat svårare altrnativ är att du går på college i USA (vilket blir svårt eftersom man kräver långt mycket mer än din bristande grundskolekompetens) och där har tillgång till litteratur, eller loggar in på något bibliotek i USA som har tillgång till samma material. Jag föreslår:
Practical aspects of signal detection in pharmacovigilance
https://catalog.loc.gov/vwebv/holdingsInfo?&bibId=16823867&searchId=13884&recPoi nter=0&recCount=25

Med dina bristande engelskakunskaper blir det naturligtvis alltid svårt, men pröva här också när du ändå är igång:

Citat:
VAERS is primarily a safety signal detection and hypothesis generating system. Generally, VAERS data cannot be used to determine if a vaccine caused an adverse event. VAERS data interpreted alone or out of context can lead to erroneous conclusions about cause and effect as well as the risk of adverse events occurring following vaccination. CDC makes VAERS data available to the public and readily accessible online.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4632204/

Här har du mer bra läsning så att du kan lära dig innan du sätter igång skitsnackargeneratorn:

Citat:
What is a signal?
In vaccine safety monitoring and pharmacoepidemiology, the level of statistical significance that constitutes a signal can vary depending on the specific context and the type of data being analysed. Generally, a signal could be considered to be any statistically significant association between a vaccine and an adverse event that is not likely to have occurred by chance, once the questions above have been considered.

The same threshold may not always be appropriate for each signal, and other factors such as the strength and consistency of the association, the biological plausibility of the relationship, and the potential impact of the adverse event on public health should also be considered when interpreting signals. For example, a relatively minor and transient condition may not warrant urgent investigation, but a more serious condition would.

It is important to reiterate that the detection of a signal does not necessarily mean that a causal relationship between the vaccine and the adverse event exists or has been established. Further investigation, such as conducting additional studies and analysing other data sources, is often needed to confirm or refute the signal and to assess the potential risks and benefits of the vaccine.

https://www.globalvaccinedatanetwork.org/news/vaccine-safety-signals%E2%80%93what-are-they-and-what-to-do-when-you-find-one

"ALAAAAAARRRRRRRRMMMM!!!!!!" Hahaha, ja jädrar vilka clowner man sitter och tjafsar med....
Senast redigerad av korrektamund0 2025-06-29 kl. 21:57.
Citera
2025-06-29, 21:56
Medlem
Citat:
Det finns inte EN enda rapport i VAERS om någon misstänkt biverkning. Det är ju själva grundproblemet som du missat att ta in. Nej, antalet rapporter är inga varningssignaler att något är fel. Jag har redogjort för vilken metodik man använder sig för att identifiera signaler och hur dessa behandlas. Du får läsa mina inlägg så lär du dig något.

Om du vill lära dig mer om hur man använder signalsystem för att övervaka säkerheten hos läkemedel föreslår jag:
https://www.pharmalex.com/thought-leadership/blogs/signal-detection-the-complete-guide/

Ett annat svårare altrnativ är att du går på college i USA (vilket blir svårt eftersom man kräver långt mycket mer än din bristande grundskolekompetens) och där har tillgång till litteratur, eller loggar in på något bibliotek i USA som har tillgång till samma material. Jag föreslår:
https://catalog.loc.gov/vwebv/holdingsInfo?&bibId=16823867&searchId=13884&recPoi nter=0&recCount=25

Med dina bristande engelskakunskaper blir det naturligtvis alltid svårt, men pröva här också när du ändå är igång:

"ALAAAAAARRRRRRRRMMMM!!!!!!" Hahaha, ja jädrar vilka clowner man sitter och tjafsar med....
Vad är syftet med VAERS?
Citera
2025-06-29, 22:00
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vad är syftet med VAERS?
Du menar att jag skall skriva ett till inlägg där jag förklarar för dig vad syftet med VAERS är, och ge dig MER länkar där du kan skaffa dig mer kunskap och till med hintar om kurslitteratur.

Och DET inlägget kommenterar du med:
Citat:
Vad är syftet med VAERS?

Senil much?
Citera
2025-06-29, 22:03
Medlem
Citat:
Du menar att jag skall skriva ett till inlägg där jag förklarar för dig vad syftet med VAERS är, och ge dig MER länkar där du kan skaffa dig mer kunskap och till med hintar om kurslitteratur.

Senil much?
Om du inte ens vet syftet med VAERS så ska man ju absolut inte lyssna på vad du har att säga om saken.
Citera
2025-06-29, 22:05
Medlem
Citat:
SÅ nej, ingen studie har hittat några spikproteiner efter 700 dagar, alldeles oavsett vad du fått för dig att Brogna gjort.

Återigen dina konstiga glidningar mellan forskare och annat i ditt vanliga totala kaos. Brogna hitta spikproteinfragment efter 187 dagar 2023, det är den nya preprinten från Yale som har hittat det efter 709 dagar (artikel om denna Yale-studie som enligt kollaminrektum0 inte är från Yale kan ses på Yales egen hemsida https://news.yale.edu/2025/02/19/immune-markers-post-vaccination-syndrome-indicate-future-research-directions).

3 deltagare i Yale-studien är nu i juni intervjuade i den amerikanske hälsonyhetssajten STAT:
We have ‘post-vaccination syndrome.’ We are tired of being used to score anti-vax points
We are not anti-vax. We just want to feel better

(...) We are participants in the Yale LISTEN Study, a patient-centered study to better understand long Covid and the adverse effects some patients have experienced post Covid-vaccination. We are members of the post-vaccination cohort, a group that includes more than 250 patients. (...)

(...) Before we go any further, we want to be clear. None of us authors were or are anti-vaccine. We have received many vaccines during our lifetimes. Covid vaccines have saved millions of lives worldwide. We recognize, as the Yale researchers have, that those who have reported PVS conditions are a small fraction of the population. (...)

(...) What the three of us do know is that we were healthy and active before we developed life-altering, debilitating health conditions shortly following a Covid vaccination. Our conditions have continued for years. One of us is now disabled, unable to work and on disability. We were all cautious to avoid exposure to Covid, had no signs or symptoms of previous Covid infection, and/or tested negative by PCR testing. We had no other known exposures that have been linked to our conditions. Our post-vaccination symptoms were significant, brand new, not related to any preexisting conditions and unlike any symptoms we had experienced before. Our symptoms developed within an hour to days of receiving a Covid vaccination. This is the only factor we can identify, and the only factor that we all have in common, that could be responsible.

Our doctors agree.
De talar om dig också och dina fullständigt oseriösa försök att polarisera debatten, och det är inte antivaxxare som har gjort folk vaccin-skeptiska utan såna som du, räkna med en kommande än större backlash:
But pro-vaccine advocates have also disregarded us and our experiences.

These experts were far more worried that the public might forego vaccination than they were interested in dispassionately examining whether these pharmaceutical products may indeed be dangerous for some. https://www.statnews.com/2025/06/10/yale-post-vaccination-syndrome-participants-in-listen-study-want-answers-not-politics/
Citera
2025-06-29, 22:14
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Återigen dina konstiga glidningar mellan forskare och annat i ditt vanliga totala kaos. Brogna hitta spikproteinfragment efter 187 dagar 2023, det är den nya preprinten från Yale som har hittat det efter 709 dagar (artikel om denna Yale-studie som enligt kollaminrektum0 inte är från Yale kan ses på Yales egen hemsida https://news.yale.edu/2025/02/19/immune-markers-post-vaccination-syndrome-indicate-future-research-directions).
Du kan lista hur många skitstudier du vill där författarna påstår sig hitta spikproteiner. Jag har förklarat för dig att om du haft minsta ämneskunskap så hade du vetat att det författarna påstår i princip är en omöjlighet rent biologiskt. Men det fattar inte du eftersom du har NOLL ämneskunskap och inte begriper ett skit av vad de aktuella forskarna pysslar med.

Det finns också ett mer eller mindre tvättäkta sätt att de facto mäta förekomsten av spikproteiner, men den metoden använder man sig inte av. Det är just dylik kunskap som gör att man med lite enkel immunologi och mikrobiologi kan avfärda det trams som Brogna pysslar med.

Den stora frågan är varför antivaxxar-patrask - om de nu vill bedriva BRA forskning - inte använder sig av rätt metod. Du vet inte ens vad det är, din outbildade klantskalle...haha

Jag får ta det igen och hoppas på att det skall sjunka in i lilla dumhuvudet någon gång:

Citat:
Wow. Återigen sitter du och sprider skitprat och antivaxxar-nonsens. Varför blir man inte förvånad?

Nej, den studie du citerar till visar inte att det finns spikprotein i kroppen efter x dagar. Man mäter inte ens det, men det är du för okunnig för att förstå. Du är så okunnig att du inte inte ens klarar av att läsa studien, utan förlitar dig på en felaktig tolkning som du snappat upp någon antivaxxar-desinformations-central som du sedan sprider på slaskforum utan att förstå vad som faktiskt står i studien.

Det är PRECIS som vanligt. Om sanningen skall fram är jag sjukt trött på att ge dig gratislektioner i immunologi och mikrobiologi, men man trodde ju att du skulle klara av att läsa innantill, men inte ens det klarar du av.

Det Brogna et al. mäter är förekomsten av en PEPTID, inte något spikprotein. Orsaken till peptidens förekomst är en helt vanlig vanlig antigenpresentation. För att förklara för dig utan kunskap betyder det att immunceller attackerat spikproteiner och hackat upp dem i peptider som sedan presenteras på cellytan så att immunsystemet kan känna igen antigenen. De antigenpresenterande cellerna överlever ganska länge, och för oss utbildade och erfarna är det här inget konstigt; det Brogna et al. detekterar är helt enkelt en peptid som den antigenpresenterande cellen presenterar. Och det hade du fattat om du haft en grundkunskap i ämnet och sedan läst innantill. Men då du är helt okunnig är du lättlurad och går på vad skit som någon tutar i dig.

Och ja, ditt eländiga antivaxxar-patrask, Brogna är helt ärlig med att det är peptider man mäter, inte proteiner. LÄS studien (fast det hjälper ju inte i ditt okunniga fall). Det är dina kompisar på desinformations-centralerna som feltolkat saken och sedan lurat i dig att studien visar att det finns spikproteiner kvar efter flera månader. Felet är att du inte har någon ämneskunskap.

Nej, Feng et al. mäter inte heller förekomsten av Spikprotein, de mäter ANTIKROPPAR. Inget annat. Det är ingen som detekterat något fullängds spikprotein i det fallet heller. Och det hade du begripit om du LÄST studien (fast det hjälper ju inte i ditt okunniga fall eftersom du inte förstår vad du läser).

Och nej, det existerar inget mRNA som inte bryts ned redan efter ett par dagar. Det finns massor med studier i ämnet där man mäter förekomsten av mRNA och det finns ännu fler där man mäter förekomsten av fulllängds spikprotein. Alla dessa visar samma sak; spikproteinerna finns inte kvar i kroppen mer än 14 dagar efter vaccination.
https://academic.oup.com/cid/article/74/4/715/6279075?login=false
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/apm.13294

Notera att de studier jag citerar mäter förekomsten av fullängds spikprotein, inte någon peptid.

Och sluta för fanken med dina ointelligenta försök att dra slutsatser i ett ämne där du inte ens har grundkunskap i. “Bla bla bla, om det finns spikproteiner kvar måste de ju tillverkats av mRNA och då måste det ju finnas mRNA kvar som producerar spikproteiner”. Nej, det finns inget mRNA kvar som producerar spikproteiner, och mRNA bryts ned efter typ 20 minuter utanför en cell och efter ett par dagar i en cell.

Och innan du anklagar andra som sitter och skedmatar dig med fakta och kunskap för att vara oärliga, borde du sluta med att citera en skräpstudie från Yale som påstår att man hittat spikproteiner 700 dagar efter vaccination (det har man inte) när du fått förklarat för dig ett ANTAL gånger för dig exakt varför så inte är fallet. Men du fortsätter att referera till lögnen som om inget hänt.

Du är antagligen den oärligaste skribenten jag träffat på. Att du dessutom är totalt okunnig i ämnet gör att jag inte har några problem att utnämna dig, Lavemango, till Flashbacks största verbalexkrement, och man tvingas fråga om du inser att det faktiskt är fullt möjligt för dig att säga “jag är inte kunnig nog att debattera saken”?

Men jag håller med om att din okunskap är lite gullig när du sitter och citerar saker du inte förstår. *hihi*

Här, börja med att läsa in gymnasiekompetensen. Och så hör du av dig när du är klar så skal jag lotsa dig på rätt väg. Alla kan lära sig, till och med du (hoppas att jag inte får äta upp det där)...
https://www.skolverket.se/styrning-och-ansvar/regler-och-ansvar/ansvar-i-skolfragor/ratt-behorighet-och-antagning-till-komvux-pa-gymnasial-niva
Citera
2025-06-29, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84
Är jag dum som ibland önskar en ny period och att få sitta hemma i 3 år? Fan vad skönt.
Så skönt de skulle vara med en Covid25 😋
Citera
2025-06-29, 22:29
Medlem
Citat:

Senil much?
Jag kan hjälpa dig... Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS) är ett nationellt varningssystem för att upptäcka möjliga säkerhetsproblem i vacciner som är godkända i USA.

Du borde gå in och kolla... Covid19-"vaccinen" är kraftigt överrepresenterade i VAERS.

Om man fortsätter att "vaccinera" sig efter att ha tagit del av den informationen har man ju dödslängtan... 💀☠️
Citera
2025-06-29, 22:43
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag kan hjälpa dig... Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS) är ett nationellt varningssystem för att upptäcka möjliga säkerhetsproblem i vacciner som är godkända i USA.

Du borde gå in och kolla... Covid19-"vaccinen" är kraftigt överrepresenterade i VAERS.

Om man fortsätter att "vaccinera" sig efter att ha tagit del av den informationen har man ju dödslängtan... 💀☠️
Om du läser mitt inlägg en gång till så skall du se att jag redogjort för saken.

Citat:

Citat:
VAERS is primarily a safety signal detection and hypothesis generating system. Generally, VAERS data cannot be used to determine if a vaccine caused an adverse event. VAERS data interpreted alone or out of context can lead to erroneous conclusions about cause and effect as well as the risk of adverse events occurring following vaccination. CDC makes VAERS data available to the public and readily accessible online.

Nu gäller det bara att du kastar alla tidigare vanföreställningar om att det är en databas för rapporterade biverkningar.
Citera
2025-06-29, 23:11
Medlem
Citat:
Du kan lista hur många skitstudier du vill där författarna påstår sig hitta spikproteiner. Jag har förklarat för dig att om du haft minsta ämneskunskap så hade du vetat att det författarna påstår i princip är en omöjlighet rent biologiskt. Men det fattar inte du eftersom du har NOLL ämneskunskap och inte begriper ett skit av vad de aktuella forskarna pysslar med.

Det finns också ett mer eller mindre tvättäkta sätt att de facto mäta förekomsten av spikproteiner, men den metoden använder man sig inte av. Det är just dylik kunskap som gör att man med lite enkel immunologi och mikrobiologi kan avfärda det trams som Brogna pysslar med.

Det du avfärdar är artiklar i peer reviewade tidskrifter, ej skrivna av forskare som är engagerade mot vaccin. Sedan tycker du att jag ska lyssna till en anonym nobody på nätet (du) framför vetenskapliga artiklar, precis det som du anklagat antivaxxare att göra.

Det är ju nästan komiskt, plötsligt vet alltså alla forskare som skriver om detta mindre än du som sitter och skriver anonymt på nätet.

Seså, skriv då det du säger här med ditt namn i verkliga tidningar. Du som vet så tydligt att alla dessa forskare har fel. Borde vara en enkel sak för dig att samla denna forskning och såga denna forskning av verkliga forskare om du kan. Särskilt eftersom du tycker att detta är så viktigt. Men det kan du ju inte. Det kommer inga såna artiklar. Inte ens anonyma sådana artiklar publiceras i verkliga tidningar. Och du sitter på Flashback och skriver med din självutnämnda "expertis", som RustyShackleford träffande uttryckte det.

Och här, anonymt, utmålar du dig som oerhört insatt i medicinbranschen samtidigt som du hintar om dina flygresor i ditt viktiga jobb. Allt detta ger mytoman-vibbar.

Samtidigt visar dina resonemang luckor. Jag refererade IgG4-artikar direkt till dig i ett år och du blev lika tyst varje gång. Nu har du läst på så du tycker du kan svara. Nu svarar du förnumstigt vad Brogna anser och berömmer honom, ända tills jag länkar en intervju med honom på Youtube som visar att du är ute och cyklar nånstans. Då är Brogna plötsligt inte längre en riktig forskare enligt dig.

För det viktiga för dig är att kunna svara, inte att ha rätt, inte att diskutera gränsfall eller var gränser för kunnande går. Inte vad som är korrekt. Därför svarar du med väggar av text och annat. Det viktiga är inte dialog, inte vad som är sanning, utan att vara den som korrigerar världen/mundo.

Så du sitter med ditt oerhörda "engagemang" i dessa frågor och med din oerhörda "expertkunskap" på Flashback. Mytoman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in