Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-06-27, 15:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Temperaturen som vi har nu efter Norrlandskusten är vad vi brukar ha i Augusti/September då folket tar upp båtarna.

Det ser inte ut att bli någon större skillnad i Juli, några enstaka dagar här och där då det kan bli hyfsat.

Får boka en resa i höst istället till Kanarieöarna.

Men hur har de fått i båten, när isen ligger tjock hela sommaren?
Citera
2025-06-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är redan över 19 grader i Överkalix

Överkalix ligger inåt i landet, folk som lever utmed Norrlandskusten har haft kyliga pålandvindar hela sommaren.
Citera
2025-06-27, 18:07
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Jag tror det blir ungefär samma väderläge i Juli, mestadels ostadigt med några dagars värme, tippar på max 5 högsommardagar, då har vi tur.

Några fler högsommardagar i Juni blir det inte, förutom idag då.

Vi skulle haft dessa vindar i vintras, då hade det kunnat bli en bra sommar, men då ville det bara vara sydvästvindar.

Det här mönstret med Islandsvindar är inte riktigt redo att brytas ännu och det kan pågå länge.

Det blir svampsommar! Tänk efter lite, mycket regn i norr, normalt ellr lite svalt. Svamparna älskar detta väder, inte kassiopeja2 fast det vet vi.

Blir det olidligt varmt i södra Europa, blir det svensk sommar i norr, allt hänger ihop.

När allt kommer omkring är detta väder inte bara normalt utan bra för ditt hjärta oxå. Hetta och fukt är jobbigt.

/SS
Citera
2025-06-27, 19:05
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men hur har de fått i båten, när isen ligger tjock hela sommaren?

Det var dåligt med is i vintras, knappt så att den la sig eftersom det stormade hela tiden, sjöarna klarade sig bättre.

Isen i havsvikarna var borta någon gång i mitten på Mars, rekordtidigt och rekordkort pimpelsäsong.
Vi tog aldrig ut skotern i vintras då åarna låg öppna mestadels hela säsongen.
Citera
2025-06-27, 19:37
Medlem
Nu får det för helvete bli lite bättre väder snart! Fan hela sommaren regnar bort! Helvete!!!
Citera
2025-06-27, 20:10
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Nu får det för helvete bli lite bättre väder snart! Fan hela sommaren regnar bort! Helvete!!!

Inte en dag utan regn i prognosen här.
Och dom dagar det är sol kommer det blåsa.
Man behöver iaf inte svettas som Slagensvensk är inne på
Men vad då 13 grader och regn i slutet på Juni är inte vad jag kallar sommar
Några timmar varje dag så når dock tempen över 15 grader iaf men kvällarna är som Augusti/September.

Att boka en resa i höst kan vara klokt om man kan spara sin semester.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-06-27 kl. 20:13.
Citera
2025-06-27, 23:32
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0

Här i norr har man inte kunnat sitta ute en enda kväll ännu.
Vissa år är Juni bästa månaden då man kan ta till vara på solljuset, men inte denna gång.
Vi fick ingen vårvinter och ingen riktig sommar.
Det sista halvåret har det varit uselt väder.
Blir säkert en lång mild höst på det istället, men jag vill ha tidig vinter i mitten på November.
Citera
2025-06-27, 23:54
Medlem
Zarfots avatar
Känns riktigt gött att norrlänningarna får lite ”osomrigt” väder. Nån fördel ska väl vi sörlänningar få av ständigt pissiga vintrar.
#inte bitter
Citera
2025-06-28, 00:25
Medlem
talcsofts avatar
Nu varnar SVT för extremhetta tror jag vad jag vill på.

En ny extremhetta är på väg in från Afrika och slår mot Europa.
Nu larmar myndigheter om värmen.
– Man har gått ut och varnat allmänheten om att uppemot 600 personer kan dö, säger SVT:s meteorolog Nils Holmqvist.

Den nuvarande prognosen visar att temperaturen kan stiga till omkring 30 grader här.
Citera
2025-06-28, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Nu varnar SVT för extremhetta tror jag vad jag vill på.

En ny extremhetta är på väg in från Afrika och slår mot Europa.
Nu larmar myndigheter om värmen.
– Man har gått ut och varnat allmänheten om att uppemot 600 personer kan dö, säger SVT:s meteorolog Nils Holmqvist.

Den nuvarande prognosen visar att temperaturen kan stiga till omkring 30 grader här.

Vi får alltså i alla fall en eller två sommardagar?
Citera
2025-06-28, 09:50
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Vi får alltså i alla fall en eller två sommardagar?

Ser ingenting av hettan i prognosen för norra Sverige, under några timmar idag kommer det möjligen bli 20 grader innan regnet kommer.
I tex Östersund är det max 15-16 grader 2 veckor framåt.
Helvete vilken usel sommar.
Citera
2025-06-28, 10:31
Ännu en sval dag i Norr och det väntas regna i eftermiddag, fortfarande tröja och jeans väder och höstjacka på kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in