Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2023-07-22, 15:28
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Tomat är en frukt, Banan är ett bär och Cannabis är en växt.

-Nej det är KNARK!!!
-Det är inte du som är CP då?
-Nej, Cannabis ÄR en drog!
-Cannabis ÄR en växt.
-Som man blir hög av!
-Du blir ju bäng på muskotnöt också är det knark?
-Det är inte samma sak! Cannabis ÄR en drog!

Det går inte att få en idiot att byta åsikt när hon väl bestämt sig för någonting. Det enda som är mer frustrerande än att prata med en idiot är att prata med en idiot som tror att hon är smart.

Den här generationen hjärndöda svenskar som sitter i regeringen måste dö ut, sen kan vi ta denna debatt. Låt dom köra landet i backen om dom vill, dom gör ju ett bra jobb med det så jag antar att det är målet med svensk politik idag. Idiot beslut efter idiot beslut. Kanske blir så när personer som sätter lagar och regler inte lever i samma värld som folket. Det är ju ingenting dom märker av personligen.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2023-07-22 kl. 15:40.
Citera
2023-07-22, 21:29
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkareNdig
EU?

EU har fått oss att införa de här nya lagarna fast de inte alls står bakom den utvecklingen?

Citat:
Sedan så går vi åt mer liberalism än kriminalisering.

?

Titta på lagarna som infördes. Nej. Överlag ja, därav den här tråden som ifrågasätter varför Sverige nu valde att göra någonting kontraproduktivt.

Citat:
Ändras lagar nu med regeringen var det på tiden.

Varför vill du att det ska fungera ännu sämre än det redan gör?
Citera
2023-07-23, 10:52
Medlem
Citat:
EU?

Sedan så går vi åt mer liberalism än kriminalisering.
EU och ett korrupt samhälle, utskrivning av metadon och subutex och ritalin och ssri.

Ändras lagar nu med regeringen var det på tiden.

Är inget fan av SSRI eller Ritalin till unga men vet du hur många liv Sub och Meta har räddat? Det finns knappt heroinister längre i landet. Dock synd att så många unga börjar i programmen och utan att ens sett heroin.
Citera
2023-07-24, 14:42
Medlem
Makronators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Är inget fan av SSRI eller Ritalin till unga men vet du hur många liv Sub och Meta har räddat? Det finns knappt heroinister längre i landet. Dock synd att så många unga börjar i programmen och utan att ens sett heroin.
Kontrar med att metadon är farligare än heroin och hög blir den som tar det oavsett. Avtändningen är mycket mer långdragen och kan vara dödlig. Det är nog inte helt den succé du tror det är. Själva idén med metadon, som var att knarkare inte ska knarka, blir ju lite märkligt när det likaväl är knark de får - fast med objektivt större risker.

Om du tror det inte finns heroinister längre i landet är du helt fullständigt ute och cyklar.
Citera
2023-07-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makronator
Kontrar med att metadon är farligare än heroin och hög blir den som tar det oavsett. Avtändningen är mycket mer långdragen och kan vara dödlig. Det är nog inte helt den succé du tror det är. Själva idén med metadon, som var att knarkare inte ska knarka, blir ju lite märkligt när det likaväl är knark de får - fast med objektivt större risker.

Om du tror det inte finns heroinister längre i landet är du helt fullständigt ute och cyklar.

Jag vet att Metadon har MYCKET biverkningar och är ett helvete att sluta med och det vore bättre att ge ut medicinskt heroin istället.

Klart det finns men inte så många renodlade heroinister kvar.
Senast redigerad av CubanLinks 2023-07-25 kl. 14:17.
Citera
2025-01-29, 12:03
Medlem
mitt.liv-Fiaskots avatar
Här ser man en skillnad i polisens attityd jmf med i Sverige

I Kanada är det illegalt med psykedelia. Men det finns butiker som säljer ahrooms och tom LSD helt öppet

https://globalnews.ca/news/9932718/magic-mushrooms-shops-canada/amp/

På frågan varför säger polisen

"That said, in terms of priorities, enforcement by TPS is largely focused on the trafficking of illegal drugs that are resulting in overdose deaths, and having a traumatic and devastating impact on our communities,” the Toronto police spokesperson said./../
"There are huge issues out there — is going after magic mushroom shops an effective use of police time?” he said
.

Hur kommer det sig att en svensk polis tvärtom mot den kanadensiska har en mer anti-drog agenda än lagstiftarna , och att polisen vill driva fram mer och mer kriminalisering .

Hur kommer det sig att svensk polis VILL jaga småbrukare och Svenssons som röker lite gräs?

Polisen i USA och Kanada tycker ju det tar tid från deras riktiga arbete
Men svensk polis vill det?

Handlar det om nån olycklig struktur som gör att polisen får bättre resurser ju fler personer de kan jaha? Så att de måstw pressa fram mer kriminalisering för att få resurser?
Citera
2025-01-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitt.liv-Fiaskot
Här ser man en skillnad i polisens attityd jmf med i Sverige

I Kanada är det illegalt med psykedelia. Men det finns butiker som säljer ahrooms och tom LSD helt öppet

https://globalnews.ca/news/9932718/magic-mushrooms-shops-canada/amp/

På frågan varför säger polisen

"That said, in terms of priorities, enforcement by TPS is largely focused on the trafficking of illegal drugs that are resulting in overdose deaths, and having a traumatic and devastating impact on our communities,” the Toronto police spokesperson said./../
"There are huge issues out there — is going after magic mushroom shops an effective use of police time?” he said
.

Hur kommer det sig att en svensk polis tvärtom mot den kanadensiska har en mer anti-drog agenda än lagstiftarna , och att polisen vill driva fram mer och mer kriminalisering .

Hur kommer det sig att svensk polis VILL jaga småbrukare och Svenssons som röker lite gräs?

Polisen i USA och Kanada tycker ju det tar tid från deras riktiga arbete
Men svensk polis vill det?

Handlar det om nån olycklig struktur som gör att polisen får bättre resurser ju fler personer de kan jaha? Så att de måstw pressa fram mer kriminalisering för att få resurser?

Sverige har varit en extremt homogen befolkning som enkelt gått att hjärntvätta och denna hjärntvätt har varit solid i minst 40-60 år nu. Det tar tid att bryta detta. Det är på väg dock, och jag tror faktiskt att det kommer ske hos polisen innan det sker bland politikerna eller befolkningen.
Citera
2025-01-29, 18:42
Medlem
Ja så mycket ynglingar som man under senaste året spenderat säkerligen miljontals arbetstimmar till att kriminalisera för att dom beställt några gram cannabis eller dylikt på postorder samtidigt som man låtit dem som bryter ner hela samhället i övrigt fortsätta dra in pengar helt obehindrat på det, som vi alla nu sett har snarare tillgången ökat än minskat, drog handeln kommer hur många förbud eller skärpta lagar inte helt magiskt ta slut - den hittar snarare nya vägar snabbare än någon regering kan få fram sina förbud eller inskräkningar.

Lustigt att man inte ens nu efter mer sprängningar per månad än vi har dagar fortsätter tro att något blir bättre av att kriminalisera befolkningen, det är en gateway rakt in i det vi försöker motarbeta, om något är det.
Citera
2025-06-27, 11:19
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123

Lustigt att man inte ens nu efter mer sprängningar per månad än vi har dagar fortsätter tro att något blir bättre av att kriminalisera befolkningen, det är en gateway rakt in i det vi försöker motarbeta, om något är det.

De använder t om gängen och sprängningarna för att driva igenom lagar och och sitt arbete så att det ännu mer än tidigare slår mot vanliga brukare och svenssons. "Kampen mot gängen" är bara ett kodord för att få mer resurser att lagföra fler personer. Skulle gissa att 99% av den hårdare kriminaliseringen inte alls påverkar gängen utan vanliga droganvändare.
Citera
2025-06-27, 13:08
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Eller så för man en "liberal drogpolitik" där brukaren står sitt kast och får noll drog-relaterade tjänster (vård, rehab, skuldsanering, socialbidrag mm) från samhället.
För om man har rätt att bruka droger så har man också rätt att ta ansvar för sitt eget drogbruk.
(Om din familj vill hjälpa dig när det skiter sig så är det OK. Men jag vet inte om jag ställer upp om du av lättja och egoism sätter dig i skiten).

Om man har rätt att få benet gipsat för man inte begriper att det är idiotiskt att börja åka skateboard som 35-åring så har man väl rätt att få vård för narkotikamissbruk?
Citera
2025-06-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeOldeNinja
Om man har rätt att få benet gipsat för man inte begriper att det är idiotiskt att börja åka skateboard som 35-åring så har man väl rätt att få vård för narkotikamissbruk?

Tror inte det är olagligt att åka skateboard ännu. Däremot att bruka droger. En viss skillnad ...

Men jag tror du förstår vad jag menar, och jag pratar inte för "samhället", utan utrycker min personliga åsikt. Får man det i ditt Sverige?
Citera
2025-06-27, 14:33
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Tror inte det är olagligt att åka skateboard ännu. Däremot att bruka droger. En viss skillnad ...

Men jag tror du förstår vad jag menar, och jag pratar inte för "samhället", utan utrycker min personliga åsikt. Får man det i ditt Sverige?
Om vi skulle avkriminalisera droger skulle det ju inte vara olagligt längre, eller hur?

Ja, klart man har rätt att uttrycka sin åsikt även när man har fel. Och andra har rätt att tala om att man har fel.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in