2025-06-27, 12:14
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beteendevetare77
Män som sitter/suttit inne har nog högre sociala färdigheter än en nörd som kan roten ur PI och babblar om Harry Potter eller något akademiskt svammel.

Hmmmm.. jag tror jag föredrar att ha en nörd som bordskamrat att diskutera intressanta saker med än en fd fängelsekund.
Man slipper iaf risken att utsättas för spännande sociala färdigheter som en smäll på käften när argumenten tar slut efter 2 meningar.
Citera
2025-06-27, 12:21
Medlem
Två kategorier, de som utnyttjas av intagna som lovebombar tills de faller och olämpligt beteende dokumenteras varvid vakten kan fås till att smuggla in droger och telefoner (vanligaste scenariot). Andra kategorin är en kvinna som utnyttjar maktposition för sex, det har väl hänt en av alla uppenbarade gånger iallafall?
Citera
2025-06-27, 12:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
På anstalter för kvinnor, får män jobba där ?

verkar så:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/valdsamt-och-trangbott-pa-sveriges-sakraste-kvinnofangelse
Citera
2025-06-27, 13:32
Medlem
Det här förstår jag inte alls, vad menas med "kärleksrelation"? Har dom lyckats att ha sex i fängelset? Intagen och personal? Det är ju extremt svårt att få till något sådant (på klass 1 och 2, på klass 3 som inte borde räknas som fängelse är det annat), dels för att personalen aldrig är själva förutom i undantagsfall. Hur skulle det ens gå till? Skulle personalen gå in ensam i deras rum, alla andra intagna + kollegorna hade ju märkt , det finns även kameror överallt och allt bevakas. Enda stället jag kan tänka mig är vid programverksamhet, men även där så är det oftast i lyhörda rum eller tom rum med fönster där alla går förbi.
Händer även att dörrarna slängs upp av någon annan personal av oklar anledning "oj här vare upptaget" Typ.

Har själv haft en tant som var lite för närgången, den hoppade jag över. Fanns en annan söt tjej jag klickade bra med, men man vågar inte riktigt ta det där steget, man vill inte riskera problem under sitt straff.

Som sagt, under programverksamhet är det enda jag kan tänka mig, kanske prästen också.

Någon annan med erfarenhet som vill tillägga något?

Vad står det ens i artikeln? Det gick ju inte så bra eftersom kollegorna slog larm, förmodligen en liten sommarjobbande kåt efterbliven flicka och en tönt som tränar på gym, fylld med tatueringar och går all in I sin patetiska roll som "gangster"
Senast redigerad av Narrowshadow 2025-06-27 kl. 13:36.
Citera
2025-06-27, 13:33
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user7a261m
Förändrar inte det faktum att det är kriminalvårdens personal som är i maktställning och att dessa kvinnogrisar utnyttjar män utan makt.

Det är ingen skillnad på vad svenska kvinnor gör här och vad nazisterna gjorde med judiska kvinnor i koncentrationslägerna.
Jag kommer osökt att tänka på mörderskan Johanna Möller som drev en flyktingförläggning och utnyttjade ett flrtal afghanska skäggbarn sexuellt.
En av dessa afghaner manipulerade hon så mycket att han mördade hennes pappa och försökte mörda mamman, allt pga att hon ville ärva deras pengar.
Citera
2025-06-27, 13:54
Medlem
Studspojkens avatar
Usch vad smutsigt. Ingen som kan lägga ut namnet?
Citera
2025-06-27, 13:55
Avslutad
Alla plitar på anstalter för män borde vara kvinnor
Citera
2025-06-27, 13:57
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Hade det funnits ett förbud mot att kvinnor inte ska jobba inom kriminalvården hade vi sluppit dessa fall.. Samma sak med män inom förskola och äldrevården. Ett förbud och många oskyldiga hade sluppits drabbats..

Normala människor går inte igång på varken barn eller gamlingar, om man inte själv tillhör någon av kategorierna. Däremot borde det vara krav att personalen har samma kön som klienterna även inom asylboende och HVB-hem.
Citera
2025-06-27, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narrowshadow
Det här förstår jag inte alls, vad menas med "kärleksrelation"? Har dom lyckats att ha sex i fängelset? Intagen och personal? Det är ju extremt svårt att få till något sådant (på klass 1 och 2, på klass 3 som inte borde räknas som fängelse är det annat), dels för att personalen aldrig är själva förutom i undantagsfall. Hur skulle det ens gå till? Skulle personalen gå in ensam i deras rum, alla andra intagna + kollegorna hade ju märkt , det finns även kameror överallt och allt bevakas. Enda stället jag kan tänka mig är vid programverksamhet, men även där så är det oftast i lyhörda rum eller tom rum med fönster där alla går förbi.
Händer även att dörrarna slängs upp av någon annan personal av oklar anledning "oj här vare upptaget" Typ.

Har själv haft en tant som var lite för närgången, den hoppade jag över. Fanns en annan söt tjej jag klickade bra med, men man vågar inte riktigt ta det där steget, man vill inte riskera problem under sitt straff.

Som sagt, under programverksamhet är det enda jag kan tänka mig, kanske prästen också.

Någon annan med erfarenhet som vill tillägga något?

Vad står det ens i artikeln? Det gick ju inte så bra eftersom kollegorna slog larm, förmodligen en liten sommarjobbande kåt efterbliven flicka och en tönt som tränar på gym, fylld med tatueringar och går all in I sin patetiska roll som "gangster"

Det finns kameror som har "döda vinklar" även på ett fängelse.
Citera
2025-06-27, 15:05
Medlem
Att folk aldrig lär sig. Män ska jobba med män och kvinnor med kvinnor. Så slipper man sådana här problem.
Såg häromdagen en utländsk användare postade från DN på X, flera blonda poliser hade förhållande med kriminella invandrare. En av dessa blonda poliser hade tydligen satt på en minderårig kriminell.
Helt galet, det här kommer inte sluta. Folk som går igång på kriminella söker sig till sådana här yrken. Lite som pedofiler söker sig till dagis eller skola.
Citera
2025-06-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrnonames
Det finns kameror som har "döda vinklar" även på ett fängelse.
Menar du att intagna och personal knullar I dessa vinklar?

Frågade efter svar från folk med erfarenhet och inte svar tagna ur röven, tack.
Citera
2025-06-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Normala människor går inte igång på varken barn eller gamlingar, om man inte själv tillhör någon av kategorierna. Däremot borde det vara krav att personalen har samma kön som klienterna även inom asylboende och HVB-hem.

Det kommer alltid finnas fall lik detta när kvinnor får jobba på anstalter, hvb-hem asyl etc.. samma sak inom förskola o äldrevård trots majoriteten av män är normala och gör ett bra jobb.. det kommer ju aldrig hända så klart att det blir ett förbud men oj vad vi har sluppit mycket av detta elände.. det kan ingen förneka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in