2025-06-24, 14:13
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det är såklart att ju fler som vaccinerar sig desto fler som kan anmäla biverkningar men om du påstår det inte finns en överrepresentation har du väl tillgång till uppgiften hur många som vaccinerat sig och hur vanligt det är med inrapporterade biverkningar, det är minsta möjliga data för att kunna modellera bort överrepresentationen.

Sist jag studerade saken fanns en överrepresentation, vad den beror på vet man inte men den finns om man inte använder extrema jämförelsescenarios.

Att någon konstaterar att ett visst underlag inte kan användas för att dra slutsatsen att det finns en överrepresentation är inte samma sak som att personen säger att det inte finns en överrepresentation. Ni har ju för fan svårt att tolka banal logik i skrift men ni har extremt starka åsikter om vetenskap? Det är ju inte klokt...

OK, så om svenska män begår majoriteten av en viss brottstyp i Sverige så är svenska män överrepresenterade också då. Ingen som helst hänsyn behöver tas till hur stor gruppen är. Det är inte så det fungerar.

Att det kan vara så svårt att förstå detta är helt makalöst.
Citera
2025-06-24, 14:26
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är såklart att ju fler som vaccinerar sig desto fler som kan anmäla biverkningar men om du påstår det inte finns en överrepresentation har du väl tillgång till uppgiften hur många som vaccinerat sig och hur vanligt det är med inrapporterade biverkningar, det är minsta möjliga data för att kunna modellera bort överrepresentationen.

Sist jag studerade saken fanns en överrepresentation, vad den beror på vet man inte men den finns om man inte använder extrema jämförelsescenarios.
Du har fortfarande inte förstått att VAERS inte är någon biverkningsdatabas. Det är fullständigt obegripligt att du inte ens klarar av en sådan enkel sak som att sätta dig in i de fundamentala koncept som kringgärdar denna typ av informationskällor.

Det handlar antingen om en gravt utvecklingsstörd individ alternativt någon som med vett och vilje sprider desinformation.

Är det verkligen för mycket begärt att du LÄSER och sätter dig in i de grundläggande koncepten innan drar igång den falska ryktesspridningen och de desinformationskampanjer du driver på sociala medier?
Citat:
When reviewing data from VAERS, please keep in mind the following limitations:
VAERS is a passive reporting system, meaning that reports about adverse events are not automatically collected, but require a report to be filed to VAERS. VAERS reports can be submitted voluntarily by anyone, including healthcare providers, patients, or family members. Reports vary in quality and completeness. They often lack details and sometimes can have information that contains errors.

"Underreporting" is one of the main limitations of passive surveillance systems, including VAERS. The term, underreporting refers to the fact that VAERS receives reports for only a small fraction of actual adverse events. The degree of underreporting varies widely. As an example, a great many of the millions of vaccinations administered each year by injection cause soreness, but relatively few of these episodes lead to a VAERS report. Physicians and patients understand that minor side effects of vaccinations often include this kind of discomfort, as well as low fevers. On the other hand, more serious and unexpected medical events are probably more likely to be reported than minor ones, especially when they occur soon after vaccination, even if they may be coincidental and related to other causes.

A report to VAERS generally does not prove that the identified vaccine(s) caused the adverse event described. It only confirms that the reported event occurred sometime after vaccine was given. No proof that the event was caused by the vaccine is required in order for VAERS to accept the report. VAERS accepts all reports without judging whether the event was caused by the vaccine.

https://vaers.hhs.gov/data/dataguide.html

Det finns inga inrapporterade biverkningar i VAERS. Pajas.
Citera
2025-06-24, 14:48
Medlem
Citat:

Om man räknar alla vaccindoser, oavsett typ, som har administrerats i USA sedan VAERS startades... är det inte så att Covid19-"vaccinerna" bara utgör ca 5% av alla vaccindoser som någonsin administrerats under VAERS existens? Trots det så står Covid19-"vaccinerna" för över 50% av alla poster i VAERS.

Jag trodde hela syftet med VAERS var att hitta säkerhetssignaler gällande vacciner... 🤷‍♂️ Men men... kanske om mRNA-"vaccinen" klättrar till 55% eller t.o.m. 60% av alla poster så duger det som en varningssignal. 🤡😁
Citera
2025-06-24, 15:11
Medlem
Kungenshoras avatar
"In February 2022, the Department of Homeland Security (DHS) issued a bulletin condemning online voices and public gatherings attacking such government Covid policies as mask and vaccine mandates. Those spreading “misinformation” about the pandemic, DHS warned, were undermining “public trust in the U.S. government institutions” and could be considered a “domestic threat actor” or a “primary terrorism-related threat.”

"How did government vigilance against lethal attacks like 9/11 culminate in the claim that critics of public health measures were terrorists?"

https://brownstone.org/articles/when-the-war-came-home/

En gång i tiden var vi terrorister om vi inte höll två meters avstånd.
Det var ganska bisarrt men inte i vaccinförespråkarnas värld, där var ju allt fullt logiskt, inte kunde man räkna med naturlig immunitet, vaccinationsvilja enligt Novus 2021 var 94%, ingen tvingades till det, bara massiv hjärntvätt för att rädda 20 miljoner sjuka och gamla som ändå skulle dö snart.
Det var inte många som förlorade två vänner, jag förlorade bara en och vad gör det på det stora hela?

Det var en kraftig paranoia som spred sig och allt var så logiskt för om vi bara slutade smitta varandra skulle respiratorerna räcka till alla!

Fy fan vad sjukt det var, särskilt för mig som var naturligt immun, jag hade ju överlevt och ville börja leva men nej nån festival för naturligt immuna kunde man inte ha, ett litet test på att man hade antikroppar borde räckt för att leva som vanligt.

Det är patetiskt och läsa vaccinförespråkarnas inlägg, de är kvar i 2020, två meter för fan skrek en tant, likadant skriker de på nätet idag.
För mänskligheten, två meter för fan, typ så.

Nej ni räddar inte mänskligheten genom att kriga för vaccinationsviljan på nätet, den dog 2022 när alla fick omikron.

Om ni bara hade låtit bli och trycka på för ett kasst vaccin hade vaccinationsviljan för fungerande vaccin varit kvar, det är alltså ni covidvaccinförespråkare som sänkt vaccinationsviljan, inte vi andra.

Uppenbart att operation damage control gått igång.
Nu ska vi återigen stämplas som galna.
Vi fattar ju inte att vaccinet var genialt.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-06-24 kl. 15:27.
Citera
2025-06-24, 15:25
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är patetiskt och läsa vaccinförespråkarnas inlägg, de är kvar i 2020, två meter för fan skrek en tant, likadant skriker de på nätet idag.
För mänskligheten, två meter för fan, typ så.

Nej ni räddar inte mänskligheten genom att kriga för vaccinationsviljan på nätet, den dog 2022 när alla fick omikron.

Om ni bara hade låtit bli och pusha för ett kasst vaccin hade vaccinationsviljan för fungerande vaccin varit kvar, det är alltså ni covidvaccinförespråkare som sänkt vaccinationsviljan, inte vi andra.
Vilka är de där "vaccinförespråkarna" du fantiserar om?
Citera
2025-06-24, 15:28
Medlem
Det är intressant att så många fortfarande känner paniken. Trodde covid var historia nu och att det betraktas som vilket förkylningsvirus som helst.

Men vandrar man på en typiskt flashback-gata så ligger liken i drivor hela sträckan mellan ens hem och doktorn som injicerar en med dödliga vaccin.
Citera
2025-06-24, 15:32
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Vilka är de där "vaccinförespråkarna" du fantiserar om?
Du och dina minions.
Ni tror ju på riktigt ni gör nån skillnad genom att stoppa "desinformation" på nätet.
Snacka om att slåss mot väderkvarnar medan huset förfaller.

Bara låt oss få hata vaccinet och pandemin i fred tycker jag, vi hade gjort oss förtjänta av det när vi redan 11 mars 2020 var immuna, sanma dag träffade Tedros världens kollektiva medvetande med sin beskedliga upptäckt – att COVID‑19 nu är en pandemi.

Lämna oss som sket i pandemin i fred fan, hjärntvätten står du själv för.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-06-24 kl. 15:34.
Citera
2025-06-24, 16:02
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är intressant att så många fortfarande känner paniken. Trodde covid var historia nu och att det betraktas som vilket förkylningsvirus som helst.

Men vandrar man på en typiskt flashback-gata så ligger liken i drivor hela sträckan mellan ens hem och doktorn som injicerar en med dödliga vaccin.
Skräcken sitter kvar, massiv hjärntvätt för nu vet vi att virus sprider sig exakt 1,99 meter, det har staten bekräftat.
Tänker på det varje dag jag går förbi en gamling på butiken, good bye tänker jag och hoppas hon levt färdigt.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-06-24 kl. 16:05.
Citera
2025-06-24, 17:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du och dina minions.
Ni tror ju på riktigt ni gör nån skillnad genom att stoppa "desinformation" på nätet.
Snacka om att slåss mot väderkvarnar medan huset förfaller.

Bara låt oss få hata vaccinet och pandemin i fred tycker jag, vi hade gjort oss förtjänta av det när vi redan 11 mars 2020 var immuna, sanma dag träffade Tedros världens kollektiva medvetande med sin beskedliga upptäckt – att COVID‑19 nu är en pandemi.

Lämna oss som sket i pandemin i fred fan, hjärntvätten står du själv för.
Det kommer knappast som någon överraskning för oss andra, men det framgår ganska tydligt att du inte klarar av att hålla isär sakförhållanden och kritik.

Att någon påpekar för dig att det inte finns något stöd för uppgifterna som du ständigt hänvisar till och att du är en ointelligent tölp som går på de påhittade lögner som du citerar, betyder inte att någon förespråkar en motsatt åsikt. Men du är lite för outbildad och dessutom extremt barnslig som inte klarar att hålla isär de enkla sakerna.

Citat:
- "Vaccinet" innehåller grafen, DNA, antenner, ödlor, ohyra, ormgift och man får cancer tre timmar efter sprutan.
- Nej, det finns inga verifierade uppgifter som stöder något av det där. Du har blivit lurad.
- Din jävla vaccinförespråkare, du ljuger. Du vill vaccinera och döda små barn. Du skall hållas ansvarig och hängas, din DJÄVUL!
Senast redigerad av korrektamund0 2025-06-24 kl. 17:04.
Citera
2025-06-24, 17:19
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nu ska vi återigen stämplas som galna.
Vi fattar ju inte att vaccinet var genialt.
Det är det HÄR ni inte fattar.
Till den listan kan vi nu också lägga:

alla vet att vaccinerade är sjukare, det märks överallt
det är 700 ggr mer DNA-kontamineringar i vaccinet än vad FDA påstår
spikproteinet är toxiskt

Och otroligt nog högg du på en av de fetaste metmaskarna jag någonsin sett. Du svalde med krok, lina och sänke det absolut sämsta mest patetiska trams jag någonsin sett.
Citat:
En studie som visar man blir magnetisk, intressant. Science fiction har blivit verkkighet.

Haha, du är så kapitalt urbota ointelligent att klockorna går baklänges. Och det är i skenet av den patetiska desinformation som du genererar dagligen som man skall beakta listans första punkt (som jag inte vet hur många gånger jag fått höra detta de senaste 4.5 åren:

"vi antivaxxare har haft rätt i allting"

*mic drop*
Citera
2025-06-24, 17:46
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är det HÄR ni inte fattar.
Till den listan kan vi nu också lägga:

alla vet att vaccinerade är sjukare, det märks överallt
det är 700 ggr mer DNA-kontamineringar i vaccinet än vad FDA påstår
spikproteinet är toxiskt

Och otroligt nog högg du på en av de fetaste metmaskarna jag någonsin sett. Du svalde med krok, lina och sänke det absolut sämsta mest patetiska trams jag någonsin sett.

Haha, du är så kapitalt urbota ointelligent att klockorna går baklänges. Och det är i skenet av den patetiska desinformation som du genererar dagligen som man skall beakta listans första punkt (som jag inte vet hur många gånger jag fått höra detta de senaste 4.5 åren:

"vi antivaxxare har haft rätt i allting"

*mic drop*
Jag uppskattar din nedlåtande attityd, det är bra att varningslampan blinkar.

Kan du inte berätta hur du upplevde pandemin?
När blev du smittad?
När blev du vaccinerad?
Vad tyckte du om att gå på höger sida på gångbanan?
Vad tyckte du om hon som hostade på en parkbänk?
Sökte du vård?
Fick du vård eller hade vårdcentralen stängt?

Själv fick jag corona typ februari början på mars utan att veta om det och pandemin startade 11 mars 2020, då hostade jag massa grönt slem och hade feber men stannade inte hemma för jag behövde frisk luft.

Så jag hade ingen pandemi.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-06-24 kl. 18:08.
Citera
2025-06-24, 18:07
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hade vaccinet fungerat så hade det räckt med att de som ville ta vaccinet skulle ha tagit det.

1. Vaccinet fungerade.
2. Ingen tvingades att ta något vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in