2025-06-24, 16:43
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Vänta nu...
Om en skylt inte är nedslagen i väggrenen. Utan på mark som inte är trafikverkets.
Vad de tycker då är väll helt ovidkommande.
Citera
2025-06-24, 17:11
Medlem
Ondska.
Citera
2025-06-24, 17:15
Medlem
CalleG16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Jag har då aldrig stött på en skylt som utgör en trafikfara. Skitnödiga landet Sverige.

Lite komiskt att bara för en timme sedan stötte jag på en mindre loppis-skylt som skymde sikten åt vänster i ett lurigt T-kors. Dom som satt upp skylten bor på andra sidan vägen och kommer aldrig från det hållet jag kommer ifrån, så dom har säkert inte tänkt på den försämrade sikten. Den borde jag faktiskt flytta på imorgon.
Citera
2025-06-24, 17:15
Medlem
Instinktivt känns det rätt. Någonting skaver med att folk kan handla och sälja vad som helst på en loppis ute i obygden. Bättre att stänga verksamheterna och få folk att göra affärer över internet, där man kan registrera vad som köps.
Citera
2025-06-24, 17:17
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Vem bryr sig? Vad har det kostat att dessa människor ska ha möten som handlar om kommande möten som ska handla om ett möte om att förbjuda något så harmlöst?

Då det har krävs tillstånd sedan strax efter Hedenhös för att sätta upp skyltar längs statliga vägar så är kostnaden för mötet och eventuellt fikabröd avskrivet sedan länge. Man kan tycka vad man vill om lagar och regler men så länge de finns så måste man upprätthålla i alla fall någon form av arbete för att dessa ska följas.
Citera
2025-06-24, 17:21
Medlem
Det finns så många problem att ta itu med, men Trafikverket väljer att fokusera på loppisskyltar. Fascinerande.
Citera
2025-06-24, 17:37
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleG16
Lite komiskt att bara för en timme sedan stötte jag på en mindre loppis-skylt som skymde sikten åt vänster i ett lurigt T-kors. Dom som satt upp skylten bor på andra sidan vägen och kommer aldrig från det hållet jag kommer ifrån, så dom har säkert inte tänkt på den försämrade sikten. Den borde jag faktiskt flytta på imorgon.
Som rättrogen svensk så borde du anmäla skylten.
Då får de massor att göra på kontoret och skicka ut en skåpbil med tre grabbar som får ett helt dagsgöra.
Citera
2025-06-24, 17:40
Medlem
CalleG16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Som rättrogen svensk så borde du anmäla skylten.
Då får de massor att göra på kontoret och skicka ut en skåpbil med tre grabbar som får ett helt dagsgöra.

Nej det vågar jag inte. Det blir nog att knyta näven i fickan och aldrig mer hälsa på dom.
Citera
2025-06-24, 18:24
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Skruva fast skylten i en cykel och ställ den vid vägen.
Case close...
Eller kolla med bonden om du kan få parkera din "släpvagn" på åkern en meter från vägområdet.

En handlare, som angås sig ha drabbats negativt av ombyggd infart, satte upp en skylt i diket till Trafikverkets väg i en förort några gånger. Jag är ganska säker på att han hotades med något vite om han fortsatte.
Citera
2025-06-24, 18:46
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Konstigt att de inte får finnas längre, men det är helt rätt att man får söka tillstånd för den sortens skylt.
Det konstiga är att vissa kommuner förbjuder hemmagjorda skyltar medan andra tillverkar riktig, regelrätt vägskylt för en liten lunchrestaurang...

Fast privata näringsidkare beställer väl själva sina skyltar och betalar för dessa. Eller...?

Dessutom är det ju Trafikverket som tar ner de felaktiga skyltarna, inte kommunerna.
Citera
2025-06-24, 18:51
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det är som vanligt .

Alla små verksamheter ska stängas ner eller minimeras medan stora globalistföretag ska finnas kvar.

Globalistföretagen får inte heller tillverka egna skyltar och drämma ner dessa för nära allmän väg.
Citera
2025-06-24, 18:53
Moderator
OYs avatar
Hur många ansökningar om skyltar hanteras varje år och hur många hanterar dessa ärenden, varför tar det två månader att få sitt ärende behandlat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in