2025-06-23, 19:53
Medlem
Ksenia74s avatar
Enligt Iransk statlig tv kallar landet den här attacken för ”Segerns välsignelse”. Enligt den iranska militären var missilattacken ”förödande och kraftfull

Segerns välsignelse? Hur många Bagdad-Bob har dom i Iran? 🤣
Citera
2025-06-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Att de försöker deeskalera konflikten med USA genom att förvarna och attackera en tom bas tycker jag tyder på att de kanske inte är så ledsna över bombningarna mot kärnanläggningar. Förmodligen har de hunnit gömma undan uranet annars hade de varit argare och straffat USA hårdare.

Israel har haft stenkoll på varenda general i hela Iran, det är som att hålla koll på nålar i en höstack.

Tänk dig nu Irans Uran som man inte bara kan frakta hur som helst.

Jag tror Israel och Usa haft rätt bra koll och hade märkt av om något av uranet skulle ha förflyttats.
Citera
2025-06-23, 19:56
Medlem
Detta ses tydligen som ett totalfiasko av omvärlden o usa,börserna stiger och oljan sjunker!
Citera
2025-06-23, 19:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det står dock Qatar fritt att bomba tillbaks som menar att man har rätt att svara i enlighet med internationell rätt.
Jag tror Israel lagt ribban för Internationell rätt vid det här laget
Citera
2025-06-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Jag håller med, det är en sjuk regim som måste bort. Men du kan inte bomba bort den.
I slutändan behöver du marktrupper, precis som Irak.
Och vi vet ju alla hur det gick.

USA kommer att blöda när glädjen över bomberna är över, det är ett som är säkert.

Det blir som i Irak och Afghanistan.
Citera
2025-06-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Skitsnack. De flesta amerikaner struntar helt i Iran, om de ens vet var det ligger.

Det är snarare den judiska lobbyn och media som gjort Iran till ett "problem" som brådskande måste lösas.

https://www.youtube.com/watch?v=c7rbGPJeovc

Suck. Jag menade USAs regering. Inte folket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Han kan inte låta bli att svara på attacken för då tappar han ansiktet totalt.

Nej han tappar inte ansiktet. Tvärtom låter han detta vara nu, men Israel får fortsätta att slå med sitt flyg mot ramper och militära installationer.

Han vänder på MAGA-kepsen och tar en golfrunda istället för att "hämnas".
Citera
Medlem
På nyheterna tyckte jag att det lät som det var många "Europeiska iranier" som var på besök i Iran och som nu ville hem.

Kan det innefatta folk med dubbla medborgarskap som har utvandrade från Europa, men lyfter bidrag och nu vill åka "hem" till Europa igen?
Citera
2025-06-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Att de försöker deeskslera konflikten med USA genom att förvarna och attackera en tom bas tycker jag tyder på att de kanske inte är så ledsna över bombningarna mot kärnanläggningar. Förmodligen har de hunnit gömma undan uranet annars hade de förmodligen varit argare och straffat USA hårdare.

Det här känns mer som att stryka ett streck över konflikten med USA.
Typiskt diktaturer, Ryssland kör ofta samma grej. När man lider någon sorts större nederlag så kommer alltid dagen efter en enligt regim-medier förödande motattack.

Ett bra tillfälle för TACO att köra sin paradgren att vika ner sig dessutom, tveksamt om det här eskalerar.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Israel har haft stenkoll på varenda general i hela Iran, det är som att hålla koll på nålar i en höstack.

Tänk dig nu Irans Uran som man inte bara kan frakta hur som helst.

Jag tror Israel och Usa haft rätt bra koll och hade märkt av om något av uranet skulle ha förflyttats.
Vad snackar du om, hålla koll på nålar i en höstack?
Det är väl bara att kolla upp i telefonkatalogen.
De har levt i frid och fröjd med sina familjer där de alltid har bott.
Det är ingen James Bond film det här
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det är egentligen en än värre form av kolonialism, även kallad primitiv plundring.

Kalla det vad du vill, för amerikanen är det flest gallons för dollar vid pumpen som avgör deras lenvnads-utrymme.
Citera
2025-06-23, 20:01
Medlem
Jag tror att USA bjöd på detta.

Det viktiga är att inte Iran får kärnvapen.

Putin kan leverera väskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in