2025-06-23, 18:51
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Så jäkla trött på den plastiga fake osten som säljs överallt. Och jag har alltid varit skeptisk till butikens egna varor, tex coop och icas.

Men jag vart så nyfiken att jag testade icas och wow, vad bra dom var.

Pepper Jack och Röd Cheddar är kanon. Fast den godaste verkar inte finnas längre, nämligen Smoked Applewood. Smoked Gouda har jag inte testat ännu men lite nyfiken på den.

Vad använder ni?
Citera
2025-06-23, 18:53
Medlem
franges avatar
Vanlig cheddarost. Färdigskivad hamburger-smält"ost" är väl knappast att kunna kallas för ost, i de flesta fallen...
Citera
2025-06-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Så jäkla trött på den plastiga fake osten som säljs överallt. Och jag har alltid varit skeptisk till butikens egna varor, tex coop och icas.

Pepper Jack och Röd Cheddar är kanon. Fast den godaste verkar inte finnas längre, nämligen Smoked Applewood. Smoked Gouda har jag inte testat ännu men lite nyfiken på den.

Vad använder ni?

Hushållsost.

Eller grevé, herrgård, gräddost.
Det som finns hemma.

Annars, om jag kommer ihåg att köpa nåt, så blir det nog ofta typ sån däringa pepper jack.
Citera
2025-06-23, 19:10
Medlem
ps870s avatar
Väddö burgarcheddar. Riktigt bra i synnerhet det som är lagrad.
Citera
2025-06-23, 19:11
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Castillo cheddarost eller prästost.
Citera
2025-06-23, 19:13
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag hittade burgerdudes vinnare(väddö) i osttestet på ica och provade, tyckte inte den var något speciell alls, bara dyr. Jag återgick till ica's egen hamburgerost, den levererar alltid.
Citera
2025-06-23, 19:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Osten som finns hemma, aldrig brytt mig om de plastiga paketen med fem skivor.
Citera
2025-06-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vanlig cheddarost. Färdigskivad hamburger-smält"ost" är väl knappast att kunna kallas för ost, i de flesta fallen...

Färdigskivat kör man bara när man är lat och ska äta på McDonalds, Burger King eller Sibylla.

En cheddar från England, LIDL har underbart goda sådana till bra pris.
Sen långlagrad Prästost.
Nu blev jag hungrig.

Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Väddö burgarcheddar. Riktigt bra i synnerhet det som är lagrad.

Överreklamerad.
Citera
2025-06-23, 19:25
Medlem
Svarta Sara är en härlig ost, doftar fan men smakar gott!
Citera
2025-06-23, 19:26
Medlem
Sereenas avatar
Det är faktiskt enda gången jag använder "plastosten", och då kör jag med Lidls Cheddar Chili som dom har under grillsäsong (köper alltid några extra paket och fryser så jag har över vintern).
Citera
2025-06-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Vad använder ni?

Pepper jack är ju det värsta som finns tillsammans med den billiga cheddarskräposten med smältsalter snålisarna på burgarställen brukar använda på burgare.

Pepper jack är ju amerikanskt skräp och kossorna får både giftig gmo mat och genmanipulerade hormoner(bovine growth hormone) i sig och antibiotika.

Inget du vill ha in i i din kropp.

Kolla på nån ekologisk ost från sverige eller europa.
Senast redigerad av Blatteman 2025-06-23 kl. 19:38.
Citera
2025-06-23, 19:45
Avslutad
Väddös tryffelcheddar, mkt tydlig tryffelsmak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in