Citat:
Ursprungligen postat av
BananaYoo
Kallar du väst för den fria världen för att det är en etablerad fras bland politiker för att vara nöjd i västvärlden eller för att den faktiskt är att betrakta som fri i jämförelsen med en fastkedjad förtryckt muslimsk kvinna? Är den bisarra skuldsättningen och instagram i väst det ultimata tecknet för den fria världen, ja kanske.
Jag har ingen större lust att flytta till mellanöstern, jag ställer mig mest frågan hur mycket stryk av USA de orkar med när mellanöstern brukar förknippas med hederskultur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adelsdam
Jag liter mer på fakta än på ideologier och politiker. Vi har att göra med en teokratisk diktatur och en krigsbrottsregim, så det finns knappast någon "god" sida i allt detta. Klappmongon som sitter och hejar på kriget mot Iran är samma typer av idioter som trodde Irakkriget skulle bli en jättesuccé och att ett regimskifte skulle bana väg för demokrati i Irak. Förväntar man sig det utfallet i Iran kanske man skulle intressera sig för annat är Mellanösternpolitik.
Ni är så aningslöst okunniga att man baxnar.
Förkovra er, ta reda på fakta, läs på Amnestys och Human Rights watch hemsidor. Ta del av världsrankingen om Quality of life, rule of law, freedom index, mänskliga rättigheter, yttrandefrihet, pressfrihet mm mm. Iran bottnar alla dessa listor medan samtliga västländer toppar dem.
Varför tror ni att det är till västländerna människor flyr hals över huvud till från Iran och inte tvärtom?