2025-06-22, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skywiper
Inte för att jag egentligen fattar varför man ska bry sig om sådant man ändå inte kan påverka. Det tar bara upp onödig tid och stjäl energi. Vi har liksom fullt upp att städa upp i det egna landet och det börjar likna Libanon-stil mest överallt i Sverige.

Att Usa gillar att bomba överallt är väl ett välkänt faktum och det drar dessutom in en massa pengar och skapar nya arbetstillfällen som en senator sa. Tack vare samma bombkampanjer fick vi dessutom öppna våra hjärtan.

Vad gäller just Iran kommer jag tänka på rättfärdigandet av invasionen av Irak 2003, när inte ens Hans Blix kunde finna några som helst tecken på "massförstörelsevapen". Även fast Colin Powell satt med en liten tub med vitt pulver i och skrämde folket till lydnad:

"Absence of evidence is not evidence of absence"

och

"Reports that say that something hasn't happened are always interesting to me, because as we know, there are known knowns; there are things we know we know. We also know there are known unknowns; that is to say we know there are some things we do not know. But there are also unknown unknowns - the ones we don't know we don't know".

-Donald Rumsfeld

Det är en så sjuk idioti och jag blir frustrerad över mänsklighetens dumhet/ointelligens. Hur i hela fridens kan vi låta oss bli så oerhört duperade av dessa återkommande lögner (se bara narrativ en som drivits de senaste åren och nu detta) som dessa ledare/globalister försöker dra över oss med?
Snacka om att människan bara blir dummare och dummare.

Men du har rätt i en sak, varför skall jag bry mig om saker jag inte kan påverka. Jag kanske får försöka starta en opinion här hemma i ett försök att stoppa krigen i värden. Jag får kanske gå med i Svenska Freds eller något.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Fan man kan nästan känna hur bomberna skakat marken under mullorna. Piloterna sitter säkert där uppe och lyssnat på Phil Collins..

Det är vackert.. tänkte inte öppna skumpan med Irans namn på än men jag tror jag köper en ny när regimen är helt utslagen!! Idag ska det firas.
När man tänker på mullorna kan man inte hålla sig för skratt nästan
Snacka om att befinna sig i en knepig sits!
För det första har man inte styrkan som krävs för att slå tillbaka; man skickar några missiler och Israel svarar med flygräder där man bombar sönder 10 gånger så mycket. För det andra är man för stolt för att ge upp och skriva på något avtal efter att ha förnedrats så mkt av Israel och nu även av USA.
Som det ser ut nu är enda alternativet för Iran att fortsätta skicka sina små missiler tills dess att Israel bombat sönder allt som är av deras intresse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKjellborn
Zionist knähuden behövde betydligt mindre än 2 veckor för att fatta sitt beslut.

Kommer att bli ett jävla helvete i den region nu, igen.

Risken är nog stor…Amerikanska marktrupper snart också då .. detta blir ett Irak 2 utan och innan.
Citera
2025-06-22, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Tror inte man ska kasta sten i glashus och kalla folk för fårskallar om man överhuvudtaget inte såg vad Trump var för person innan hans andra mandatperiod.
Ouch, den träffade hårt och träffsäkert
Får man pudla?
Finns väl ingen president i USA som inte gör vad Hen blir tillsagd, egentligen.
Citera
2025-06-22, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Sedan andra världskrigets slut har USA positionerat sig som världens främsta garant för fred och säkerhet.
Det här torde kvalificera som något av det mest snedknullade som yttrats i tråden hittills. Vet inte om man ska skratta eller slita av sig öronen över denna avgrundsdjupa och flagranta okunskap.

Vi talar här alltså om destabilisering av i stort sett hela det globala syd, med miljoner och åter miljoner döda civila, åter oräkneliga miljoner som försatts i misär och drivits på flykt, och du kallar det världens främsta garant för fred och säkerhet.

Svårslaget. Svårslaget.
Citera
2025-06-22, 09:06
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Det är en så sjuk idioti och jag blir frustrerad över mänsklighetens dumhet/ointelligens. Hur i hela fridens kan vi låta oss bli så oerhört duperade av dessa återkommande lögner (se bara narrativ en som drivits de senaste åren och nu detta) som dessa ledare/globalister försöker dra över oss med?
Snacka om att människan bara blir dummare och dummare.

Men du har rätt i en sak, varför skall jag bry mig om saker jag inte kan påverka. Jag kanske får försöka starta en opinion här hemma i ett försök att stoppa krigen i värden. Jag får kanske gå med i Svenska Freds eller något.
Folk inser inte vad deras önsketänkande ställer till med.
Citera
Medlem
Jag vill veta vad som händer med radioaktiva ämnen som exploderar.
Blir inte stora delar av Iran utsatt för höga strålningsnivåer.
Citera
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procrastination1
https://x.com/realDonaldTrump/status/399731975432728576

Vilken jävla sopa.

Trump har ju för fan helt rätt. Obamas ovilja att motarbeta Iran och dess kärnvapenambitioner har lett till det här som vi nu ser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Detta kan dessvärre bli värre än Afghanistan och Irak tillsammans.

Definitivt. Iran är mycket större och mycket mer utvecklat. Det finns en orsak att USA inte gett sig på dem tidigare.

Och nu blev de mer eller mindre tvingade av Israel.

Detta kommer att bli katastrof för USA, och framför allt för Trump. Nu kommer han gå till historien som ett fiasko. Och det saknas ju inte direkt fiender som kommer att göra allt vad de kan för att skriva historien om honom så mörk som möjligt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
I trumps fall tror jag dock det till 99% beror på att han är en idiot utan konsekvenstänk och 1% på judarna. Tror nog att en hel del av hans väljare är ok med detta, för det är ju muslimer som bombas nu.

Trump har placerat flera sionister i sin administration på högsta positionerna och sionister som Jared Kushner har gift sig med hans dotter. Han tog emot $100 miljoner från sionisten Miriam Adelson som är nära med Netanyahu.

Han är helt köpt/kontrollerad vilket detta bevisar.

Trump gick till val på att han var enda kandidaten som var emot nya krig. Nu bröt han ett av sina viktigaste vallöften.
Citera
2025-06-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Du skrev, "Det finns inget krig man vunnit enbart från luften. Varför skulle Iran ge upp nu."

Mitt svar handlar om varför man inte kan vinna ett krig från luften i detta konkreta fall!
My bad!

Jag tror inte resultatet spelar någon roll får Trump. Han gillar att förvrida sanningen och kommer alltid överdriva framgångar eller göra om misslyckaden till framgångar.
Citera
2025-06-22, 09:08
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Netanyahu påstod att Iran var veckor ifrån kärnvapen redan 2012 och då var deras grad av berikning 60%, precis som idag. Den har alltså inte ökat, vilket tyder på att Iran inte försöker berika till över 90% som behövs för kärnvapen:
https://www.youtube.com/watch?v=RXM01Uk9WY8&t=311s

Jasså?
https://www.aljazeera.com/news/2025/5/31/iran-increases-stockpile-of-enriched-uranium-by-50-percent-iaea-says

The IAEA said that as of May 17, Iran had amassed 408.6kg (900.8 pounds) of uranium enriched up to 60 percent – the only non-nuclear weapon state to do so, according to the UN agency – and had increased its stockpile by almost 50 percent to 133.8kg since its last report in February.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in