2025-06-19, 21:08
Medlem
Vita husets talesperson sa för nån minut sen att USA är villig att återuppta förhandlingarna och lösa konflikten med Iran genom diplomati.
Det är en helomvändning i mina ögon eftersom om USA hade övertaget då skulle de aldrig välja den diplomatiska vägen.
Citera
2025-06-19, 21:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vita husets talesperson sa för nån minut sen att USA är villig att återuppta förhandlingarna och lösa konflikten med Iran genom diplomati.
Det är en helomvändning i mina ögon eftersom om USA hade övertaget då skulle de aldrig välja den diplomatiska vägen.
Eller så är det ytterligare en sån här fint de gjorde innan Israel attackerade första dagen för att lura in Iran i falsk trygghet. Tror USA kommer att gå in.
Citera
2025-06-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Mullaregimen kryper och ber om nåd, svårare än så är det inte.
Citera
2025-06-19, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det fetade: Kan vara en möjlig förklaring och tas upp i denna analys. Dessutom bör man vara ärlig och säga som det är: Trump är svag och en usel strateg gällande utrikespolitik. Han har inkompetenta idioter i sin administration som han personligen handplockat. Idel JA-sägare och patetisk hyllningskör som hyllar hans förträfflighet i varje uttalande när kameran slås på. Trumpregimens hyllningar av store ledaren Trump är ett clowneri som bara överträffas av Kim Jung-Un-regimen i Nordkorea.

x.com/clashreport/status/1935740231535214872

Varför drar du upp andra länders ledare?
Det är Netanyahu som har startat det här kriget.
Det var dom som fegbombade Iran.
Sluta upp med lögner och erkänn med vem som startade det här massmordet på den civila befolkningen.
Citera
2025-06-19, 21:15
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att vi ska GE dem bättre förhandlingsposition när de samtidigt ger vapen till terrorister? Herregud, hoppas du blir utvisad snart.

Jag hoppas att du börjar tänka litet själv, innan du skriver. Tänka efter, till en början i alla fall...
Citera
2025-06-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Eller så är det ytterligare en sån här fint de gjorde innan Israel attackerade första dagen för att lura in Iran i falsk trygghet. Tror USA kommer att gå in.

Exakt. Om man tror annat hänger man inte med i svängarna riktigt. USA har "förhandlat" med Iran i över ett år nu.
Citera
2025-06-19, 21:17
Medlem
Citat:
De gjorde samma sak när Ryssland var på väg att inta Kiev. Då inleddes förhandlingar och den där ryska konvojen stannade. Och sen gick det som det gick. Man ska nog inte lita för mycket på jänkarna, de styrs av samma folk som styr Israel.
Citera
2025-06-19, 21:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag hoppas att du börjar tänka litet själv, innan du skriver. Tänka efter, till en början i alla fall...

Förklara istället varför vi ska ge dem något öht när de beter sig som den värsta typen av skitstövlar som finns på planeten.
Citera
2025-06-19, 21:18
Medlem
Tveksamt om jag kommer få något kompetent svar i detta forum som verkar bestå till 90% av judehatare just nu.

Jag kan alltså inget om militär kapacitet osv. Men undrar varför Israel bevisligen flyger ostört över Iran, men Ryssland kan en ens flyga nära fronten med risk att bli nedskjutna av sådana "enklare" robotar/raketer som kan skjutas iväg av en person - ser nästan ut som mer avancerade granatgevär. Ni fattar att jag kan inte begreppen...

Men borde inte Iran ha 1000-tals sådana enklare robotar mot flyg?
Citera
2025-06-19, 21:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Men borde inte Iran ha 1000-tals sådana enklare robotar mot flyg?

Israel flyger stealthplan över Iran. Iran har inte teknologin för att skjuta ner dem. Iran flyger ingenting, deras bästa plan var gamla F-14 som köptes in på 70-talet.
Citera
2025-06-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Så om 2 veckor beslutar Trump om han ska gå in i kriget eller inte. Som med förhandlingarna mellan Ukraina och Ryssland han drar sig snart ur..sen fortsätter det. Presidenten som aldrig kan ta några beslut..

Det är väl klokt att inte göra något förhastat. Men risken är att Iran synar honom och väntar ut tiden. Då måste det smälla om inte Trump ska framstå som en mes. Det enda som kan rädda Iran om de inte går Trump till mötes är väl i så fall om Putin lyfter luren och lyckas köpa ytterligare tid åt sina turbanvänner.
Citera
2025-06-19, 21:21
Medlem
Citat:
Det finns en risk för det oxå. Förtroendet från den iranska sidan måste vara noll!
Hur som helst USA traditionellt börjar aldrig ett krig om de inte kan vinna det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in