2024-06-17, 00:22
Medlem
Jag säger inte att det ena eller det andra är rätt men vad spelar Völkisch för nytta när vi blir utbytta? Svensken kommer bli i minoritet. Vad hjälper völkisch till med då? Jag kanske missade denna poäng. På tal om det så har t.o.m. SD har äntligen släppt handbromsen och lyft detta känsliga faktum och problem.

I takt med att demografin kraftigt ändras så kommer samtalet om etnicitet att behöva lyftas och diskuteras. Ett ämne som media och folk länge undvikit och då kollat åt andra hållet.

Som svar på ämnesfrågan så bör Ahl inte skapa ett nytt parti. Det kommer bara slåss om AFDs röster. Historien är full av högerpartier på ytterkanten som splittrats. Sverige har många exempel. Tiden går och vi gnabbas i sandlådan. Tick tock, snart är vi i minoritet.
Citera
2024-06-19, 08:14
Medlem
Jeff Ahl verkar leva i nån slags politisk fantasivärld. En arg youtuber som blandar lite Karl XII och NMR. Uppenbart att han inte passade in i SD när partiet skulle breddas och bli större.
Citera
2024-06-30, 23:56
Medlem
Enligt mitt sätt att se på det: Nej. Att starta nya partier hela tiden splittrar nationalister (på samma sätt som "bokstavsvänstern" fått lida under många år) Han kan lika gärna kolla upp de partier som siktar in sig på riksdagsvalet 2026, tex de här typerna som skriver en hel del om invandring på sin FB-sida:

Sverige i Valsamverkan

Nej, försök opinionsbilda istället (Facebook, Youtube/Bitchute/Odysee, Telegram etc) eller föredrag/seminarier etc. Skriv böcker etc (politiskt arbete handlar inte om att få folk att lägga en lapp i en urna vart fjärde år. Det handlar om att plantera ideer i folks huvuden)
Citera
2024-06-30, 23:59
Bannlyst
Ingen av de som nämns är ledarmaterial. Jeff Ahl är väl lite rolig när han går upp i affekt, någon att ha på skiftlaget.

Kasselstrand verkar mest vara en posör i mångt och mycket. Kanske bättre att ta och göra nåt av den där mba:n.
Citera
2024-07-01, 00:06
Medlem
Galejans avatar
Ytterhögern är som yttervänstern i det att de delar på sig in absurdum. När någon straffat ut sig från två partier inom några år kanske det inte är läge att starta parti nummer tre? Kanske borde man istället inse att personen ifråga har svårt att umgås med andra människor?
Citera
2025-02-18, 20:06
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Jeff Ahl som drömmer om att spränga amerikanska fartyg i Grönland?

Men visst tycker många att ett nytt parti behövs. Twitter-profilen memingenjoeren pratar (delvis på skämt antar jag) om att han ska starta "Ut med skiten-partiet".
Citera
2025-02-18, 20:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Enligt mitt sätt att se på det: Nej. Att starta nya partier hela tiden splittrar nationalister (på samma sätt som "bokstavsvänstern" fått lida under många år) Han kan lika gärna kolla upp de partier som siktar in sig på riksdagsvalet 2026, tex de här typerna som skriver en hel del om invandring på sin FB-sida:

Sverige i Valsamverkan

Nej, försök opinionsbilda istället (Facebook, Youtube/Bitchute/Odysee, Telegram etc) eller föredrag/seminarier etc. Skriv böcker etc (politiskt arbete handlar inte om att få folk att lägga en lapp i en urna vart fjärde år. Det handlar om att plantera ideer i folks huvuden)

Då är du alltså emot Afs? Eftersom Afs splittrade nationalismen.
Citera
2025-02-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan

Vem betalar Gustav Kasselstrands lön?
Kommer nog dröja bra länge innan nått nytt parti kommer in i riksdagen.

Dom partimedlemmar som är kvar i det sjunkande AfS-skeppet.
Citera
2025-02-22, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Då är du alltså emot Afs? Eftersom Afs splittrade nationalismen.

Intressant att du grävde upp mitt gamla inlägg. Nej, vart har jag sagt att jag är emot AFS? Tyckte de hade en ny fräsch "approach" när de dök upp. Nu vet jag dock inte om det fungerar att "starta" upp ett "nytt, stort nationalistparti som ska utmana SD". Det har gjorts ett par försök som har skjutits i sank liksom & jag har mer och mer fått intrycket att det bara splittrar och skapar en "sandlåda"

Istället för att bygga upp ett nytt alternativ på direkten som består av att lägga en lapp i en låda vart fjärde år, försök att folkbilda och skapa opinion så att det finns "bördig jord" längre fram i tiden. Det var väl ungefär så jag tänkte, då jag "modifierat" min ståndpunkt
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2025-02-22 kl. 03:46.
Citera
2025-02-22, 12:29
Medlem
GusFrings avatar
Med tanke på liberalers totala institutionella dominans är det meningslöst att bilda partier höger om SD. Det som framförallt händer är att bränna ut aktivister genom att de blir social paria.

Tills vidare tror jag mer på hemliga nätverk. Använda teknologin för informationsdelning, och ägna sig åt subversion inifrån av institutioner. På så vis utöva ett indirekt inflytande och flytta positionerna i samhällsdebatten för vad som är rumsrent. Vissa segrar kan uppnås på det viset, men det behöver vara ett elitprojekt.

Men för att verkligen skapa legitimitet för något annat tror jag liberalismen måste genomgå en mycket djup kris. Liberalismen genomgår en kris i nuläget, men den behöver fördjupas för att alternativ som ser trovärdiga ut ska kunna uppkomma. När liberalismen inte längre alls kan leverera på det ekonomiska planet kan det snabbt gå utför. Dagens skuldbaserade globala ekonomi har helt klart vissa inbyggda sårbarheter. Systemet bygger, mycket förenklat, på en ständigt ökande konsumtion som drivs av lån. Det gör systemet känsligt för chocker och kriser. Samtidigt har centralbankerna med hjälp av expansiv penningpolitik lyckats häva de värsta kriserna de senaste decennierna. Men verktygen kanske inte räcker nästa gång givet hur mycket skuld som ackumulerats och att man introducerar ny disruptiv teknologi som AI, som riskerar utplåna medelklassens sysselsättning och därför konsumtion. När behovet av mänsklig arbetskraft minskar drastiskt blir det svårt att upprätthålla köpkraften och den aggregerade efterfrågan i ekonomin. Detta gör skulderna ohanterbara. Även eliter kommer börja se sig om efter alternativ när liberalismen når vägs ände.
Citera
2025-05-30, 16:09
Medlem
SkattefriZons avatar
Gustav Kasselstrand har varit historiens mest värdelösa och egoistiska partiledare.

Skulle vilja se Jeff som ny partiledare för AfS. Då skulle partiet kunna börja växa på riktigt.
Citera
2025-06-19, 18:46
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Gustav Kasselstrand har varit historiens mest värdelösa och egoistiska partiledare.

Skulle vilja se Jeff som ny partiledare för AfS. Då skulle partiet kunna börja växa på riktigt.

Idiot, du har alltså glömt bort vad tråden handlar om?

Jeff Ahl hatar Afs och skulle aldrig vilja gå tillbaka dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in