Citat:
Ursprungligen postat av
grey.eagle
Du påstår ofta att S byggt Sverige vilket är så fel det någonsin kan bli. Häromsistens påstod du att alla hade rinnande toalett i hemmet på 30 talet, vilket är nästan makalöst påstående. Så därför tvekar jag när du påstår dig vara Svensk. Vad säger sina förfäder om Sverige, har du aldrig varit på ett ålderdomshem snackat med de äldre om deras liv, de vill jättegärna prata när man är o besöker anhöriga. Utifrån deras berättelser så stämmer ingenting med det Sverige du så gärna beskriver här.
Jag påstår ofta att vi har socialdemokratin att tacka för den välfärdsstat vi lever i, med fri utbildning, sjukvård åt alla, generös föräldraförsäkring, sociala trygghetssystem, jämlikhet o.s.v. - för att det är reformer som högerpartierna historiskt har motsatt sig.
Mina föräldrar (eller den jag har kvar) ser med förskräckelse hur samhället krackelerar på senare år och minns ett helt annat Sverige när de växte upp. För att återgå till topic - opinionsundersökningar - så verkar de flesta i samhället göra detsamma, konstaterar DN/Ipsos:
Skattesänkningar och utsläpp ger regeringen lågt betyg >>
Där förklaras anledningen till oppositionens övertag med 9-13 procent i opinionen. Det folk är mest missnöjda med är: skattesänkningar som mest gynnar högavlönade och förmögna, ökade utsläpp och batongpolitiken med otillräckliga insatser för att stoppa nyrekryteringen till kriminella gängen.
Den här regeringen har med all tydlighet visat att de bara är ute efter att berika sig själva och inte verka för samhällets bästa. De kommer förlora makten för att de inte förtjänar att ha den.