2025-06-18, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Tro om det kommer slår igenom att Socialdemokraterna är fullständigt infiltrerade av muslimerna.

Eller är väljarna så dumma.

Problemet är ju att invandrarna man använder som valboskap från Mena och andra är minst halva siffran. Resten är pensionärer och handikappade. Det är få svenska yngre eller mitt i livet, även om dom få syns och hörs mycket. Men där ligger S antagligen dåligt till.

Tveksamt om S är större än SD utan invandrarväljarna och valboskapet man aktivt förstört demokratin och valens legitimitet genom.

Om SD aktivt tar in 15% människor som man vet kommer rösta på SD så har SD också 35%, det är i princip vad S gjort och som M låtit S göra av ekonomiska skäl för att förstöra landet och befolkningen till oigenkännlighet.

Om Sverige aktivt tar in 15% mångmiljonärer så kommer nog M också få 35%. Det vore att helt korrumpera demokratin och valets legitimitet, som S gjort och dragit nytta av senaste 40 åren.
Senast redigerad av Krimkoll 2025-06-18 kl. 15:36.
Citera
2025-06-18, 15:49
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Problemet är ju att invandrarna man använder som valboskap från Mena och andra är minst halva siffran. Resten är pensionärer och handikappade. Det är få svenska yngre eller mitt i livet, även om dom få syns och hörs mycket. Men där ligger S antagligen dåligt till.

Tveksamt om S är större än SD utan invandrarväljarna och valboskapet man aktivt förstört demokratin och valens legitimitet genom.

Om SD aktivt tar in 15% människor som man vet kommer rösta på SD så har SD också 35%, det är i princip vad S gjort och som M låtit S göra av ekonomiska skäl för att förstöra landet och befolkningen till oigenkännlighet.

Om Sverige aktivt tar in 15% mångmiljonärer så kommer nog M också få 35%. Det vore att helt korrumpera demokratin och valets legitimitet, som S gjort och dragit nytta av senaste 40 åren.

För det första finns det inga socialdemokrater att hämta i Mellanöstern. För det andra har inte invandrare rösträtt i riksdagsvalet, så de här lågbegåvade teorierna om "valboskap" och "importerade röster" är tröttsamt och något som bara existerar i högerextrema kretsar.

Anledningen till att sossarna är stora i Sverige är helt enkelt för att sossarna har byggt upp allt som vi älskar med det här landet. Svenskar är sossar och sossar är svenskar. Har alltid varit och kommer alltid att vara. Passar det inte så är det bara att emigrera.
Citera
2025-06-18, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
För det första finns det inga socialdemokrater att hämta i Mellanöstern. För det andra har inte invandrare rösträtt i riksdagsvalet, så de här lågbegåvade teorierna om "valboskap" och "importerade röster" är tröttsamt och något som bara existerar i högerextrema kretsar.

Anledningen till att sossarna är stora i Sverige är helt enkelt för att sossarna har byggt upp allt som vi älskar med det här landet. Svenskar är sossar och sossar är svenskar. Har alltid varit och kommer alltid att vara. Passar det inte så är det bara att emigrera.

Klart invandrarna och deras avkommor har rösträtt i valen. I väldigt höga nummer. Vad yrar du om? Inte alla som kommit på senare år ännu, men gällande tidigare och deras barn, även många som kommit på senare år också.

Svammel. Om inte invandrare röstar i Sverige så hade ju inte du kunnat rösta här.
Senast redigerad av Krimkoll 2025-06-18 kl. 16:42.
Citera
2025-06-18, 16:22
Avslutad
Man borde bara ge uppehållstillstånd till närbesläktade folkslag, särskilt genom tester att dom ska avsky invandring från utomeuropeiska och ickevästliga länder och islam.

Så kan det välla in några miljoner under 40 års tid och ge SD 35% också. Det är så man vinner val och säkrar makten, tydligen.

Det hade S inte haft några synpunkter på alls eller? Gällande demokratin och valens legitimitet.
Senast redigerad av Krimkoll 2025-06-18 kl. 16:41.
Citera
2025-06-18, 23:55
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Passa det så immigrera? Men gör det då, helst idag. Majoriteten vill att ni får åt helvete. Ni har inget här att göra. Försvar för våldtäkt och gängknull på barn har aldrig förekommit i någon kultur, utom den ni försvarar. De flesta är så satans trött på er. Finns liksom inget ni kan tillföra som är positivt. Jo jag tycker det. Låt folk rösta om saken så skulle du se utfallet. Ni är så hatade.

Sossarna än hit och dit. Det är ett maktparti. Mer makt än moderaterna trots att sossarna är i opposition. Ett fenomen du enligt din retorik saknar förståelse för. Jag är partilös vänster, men att låta sossarna ledas av lobbygrupper som har noll intresse för svenskar intresse är terror.
Senast redigerad av TheLucky 2025-06-19 kl. 00:02.
Citera
2025-06-19, 00:12
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Passa det så immigrera? Men gör det då, helst idag. Majoriteten vill att ni får åt helvete. Ni har inget här att göra. Försvar för våldtäkt och gängknull på barn har aldrig förekommit i någon kultur, utom den ni försvarar. De flesta är så satans trött på er. Finns liksom inget ni kan tillföra som är positivt. Jo jag tycker det. Låt folk rösta om saken så skulle du se utfallet. Ni är så hatade.

Sossarna än hit och dit. Det är ett maktparti. Mer makt än moderaterna trots att sossarna är i opposition. Ett fenomen du enligt din retorik saknar förståelse för. Jag är partilös vänster, men att låta sossarna ledas av lobbygrupper som har noll intresse för svenskar intresse är terror.

Osammanhängande kritik från dig där, men jag antar att du skrev i affekt.

Jag vill bara påpeka att extremhögern har egen majoritet och således 100% ansvar för hela den samhällskollaps vi nu står på randen till. Sossarna har ingen som helst makt. Ja, det ska vi låta folk rösta om nästa år och som varenda opinionsundersökning i den här tråden har visat de senaste åren, kommer sunt förnuft att göra comeback då.
Citera
2025-06-19, 00:22
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Osammanhängande kritik från dig där, men jag antar att du skrev i affekt.

Jag vill bara påpeka att extremhögern har egen majoritet och således 100% ansvar för hela den samhällskollaps vi nu står på randen till. Sossarna har ingen som helst makt. Ja, det ska vi låta folk rösta om nästa år och som varenda opinionsundersökning i den här tråden har visat de senaste åren, kommer sunt förnuft att göra comeback då.

Skrev verkligen inte i affekt utan en saklig redogörelse som beskriver vad som hände. Det jag säger är att ni inte har här att göra i Sverige. De flesta tycker det. Ingen har röstat för mångkultur och dess satans konsekvenser. Du rasistanklagar dock människor som klagar på gruppvåldtäkt på grund av massinvandringen. Ett samband som är empirisk grundat med mångkultur. Din taktik funkar i massmedia. Inte annars. Gå till valfri islamistisk moské och klaga där. Du lär ha sympatisörer. Annars inte. Under den tid du svarar på detta inlägg kommer ännu en våldtäkt ske i mångkulturens namn.
Senast redigerad av TheLucky 2025-06-19 kl. 00:32.
Citera
2025-06-19, 08:50
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Intressant ändå om du nu på riktigt menar att S o arbetarsvenskar är ett. Varför skrev då S på ett avtal med muslimerna där muslimerna skall premieras före Svenskar?
Vi måste skilja på Ett Sverige som inte finns längre och det Sverige som finns efter 1970.
Börjar på allvar misstänka att du inte har någon som helst historia i Sverige öht. Många av dina påståenden är historielösa. Kan du vara en av de importerade sossarna?
Citera
2025-06-19, 09:03
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Intressant ändå om du nu på riktigt menar att S o arbetarsvenskar är ett. Varför skrev då S på ett avtal med muslimerna där muslimerna skall premieras före Svenskar?
Vi måste skilja på Ett Sverige som inte finns längre och det Sverige som finns efter 1970.
Börjar på allvar misstänka att du inte har någon som helst historia i Sverige öht. Många av dina påståenden är historielösa. Kan du vara en av de importerade sossarna?

Nej, det kan jag inte - är så svensk man kan bli. Jag är definitivt inte historielös och har förmodligen läst fler högskolepoäng än dig. Men du och ditt umgänge får era "nyheter" och "historiekunskaper" från sverigedemokratiska trollfabriker som Samnytt och Riks, vilket medför att vår verklighetsuppfattning går åt olika håll. Min är förankrad i verkligheten och din i desinformation.
Citera
2025-06-19, 09:12
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Nej, det kan jag inte - är så svensk man kan bli. Jag är definitivt inte historielös och har förmodligen läst fler högskolepoäng än dig. Men du och ditt umgänge får era "nyheter" och "historiekunskaper" från sverigedemokratiska trollfabriker som Samnytt och Riks, vilket medför att vår verklighetsuppfattning går åt olika håll. Min är förankrad i verkligheten och din i desinformation.
Nej då, det kommer från mina förfäder.

Du påstår ofta att S byggt Sverige vilket är så fel det någonsin kan bli. Häromsistens påstod du att alla hade rinnande toalett i hemmet på 30 talet, vilket är nästan makalöst påstående.
Så därför tvekar jag när du påstår dig vara Svensk. Vad säger sina förfäder om Sverige, har du aldrig varit på ett ålderdomshem snackat med de äldre om deras liv, de vill jättegärna prata när man är o besöker anhöriga. Utifrån deras berättelser så stämmer ingenting med det Sverige du så gärna beskriver här.
Citera
2025-06-19, 09:29
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Du påstår ofta att S byggt Sverige vilket är så fel det någonsin kan bli. Häromsistens påstod du att alla hade rinnande toalett i hemmet på 30 talet, vilket är nästan makalöst påstående. Så därför tvekar jag när du påstår dig vara Svensk. Vad säger sina förfäder om Sverige, har du aldrig varit på ett ålderdomshem snackat med de äldre om deras liv, de vill jättegärna prata när man är o besöker anhöriga. Utifrån deras berättelser så stämmer ingenting med det Sverige du så gärna beskriver här.

Jag påstår ofta att vi har socialdemokratin att tacka för den välfärdsstat vi lever i, med fri utbildning, sjukvård åt alla, generös föräldraförsäkring, sociala trygghetssystem, jämlikhet o.s.v. - för att det är reformer som högerpartierna historiskt har motsatt sig.

Mina föräldrar (eller den jag har kvar) ser med förskräckelse hur samhället krackelerar på senare år och minns ett helt annat Sverige när de växte upp. För att återgå till topic - opinionsundersökningar - så verkar de flesta i samhället göra detsamma, konstaterar DN/Ipsos:

Skattesänkningar och utsläpp ger regeringen lågt betyg >>

Där förklaras anledningen till oppositionens övertag med 9-13 procent i opinionen. Det folk är mest missnöjda med är: skattesänkningar som mest gynnar högavlönade och förmögna, ökade utsläpp och batongpolitiken med otillräckliga insatser för att stoppa nyrekryteringen till kriminella gängen.

Den här regeringen har med all tydlighet visat att de bara är ute efter att berika sig själva och inte verka för samhällets bästa. De kommer förlora makten för att de inte förtjänar att ha den.
Citera
2025-06-19, 09:56
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Jag påstår ofta att vi har socialdemokratin att tacka för den välfärdsstat vi lever i, med fri utbildning, sjukvård åt alla, generös föräldraförsäkring, sociala trygghetssystem, jämlikhet o.s.v. - för att det är reformer som högerpartierna historiskt har motsatt sig.

Mina föräldrar (eller den jag har kvar) ser med förskräckelse hur samhället krackelerar på senare år och minns ett helt annat Sverige när de växte upp. För att återgå till topic - opinionsundersökningar - så verkar de flesta i samhället göra detsamma, konstaterar DN/Ipsos:

Skattesänkningar och utsläpp ger regeringen lågt betyg >>

Där förklaras anledningen till oppositionens övertag med 9-13 procent i opinionen. Det folk är mest missnöjda med är: skattesänkningar som mest gynnar högavlönade och förmögna, ökade utsläpp och batongpolitiken med otillräckliga insatser för att stoppa nyrekryteringen till kriminella gängen.

Den här regeringen har med all tydlighet visat att de bara är ute efter att berika sig själva och inte verka för samhällets bästa. De kommer förlora makten för att de inte förtjänar att ha den.
Håller med vi ska inte dra iväg för snett. Socialdemokratins ide bygger på att beskatta de drivna entreprenörerna som skapat välståndet i Sverige.
S fördelar då överskottet till mindre bemedlade, jag är ok med det till viss del.
Har på mkt nära håll sett hur en Svensk mor blivit nekad ersättning från försäkringskassan. Har på nära håll sett en nykomling som hade full access till densamma. Jag tycker då att mina skattepengar fördelas fel.
Apropå berika sig, kommer du ihåg Göran Persson eller är du för ung?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in