2025-06-18, 18:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Ja för adressen är ju inte där dygnsvila är... för nu står han bosatt i Mantorp från o med 4 dagar tillbaka...

Har han ansökt om skuldsanering o satt sig där borta i mantorp av den anledningen tro

Oerhört korkat av Chrippa. Har han dragit in en äldre herre också? Vet den herren att Chrippa är skriven tillsammans med honom?
Ibland skriver någon in sig i en adress och sen är det svårt att få bort människan.
Vad kan syftet vara?
Oavsett så är inte hans dygnsvila där och således begår han samma brott igen.
Citera
2025-06-18, 18:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Nej de vet jag också, riktig komiker. Men lura med adressen är riktigt farligt också.

Han har ju dömts för det brottet innan och nu gör han det igen. Han är snart yrkeskriminell med tanke på att han begår det ena brottet efter det andra.
Vilken svärmorsdröm han är.
Citera
2025-06-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Oerhört korkat av Chrippa. Har han dragit in en äldre herre också? Vet den herren att Chrippa är skriven tillsammans med honom?
Ibland skriver någon in sig i en adress och sen är det svårt att få bort människan.
Vad kan syftet vara?

Gissningsvis undkomma KF o polis.
Citera
2025-06-18, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
De kan ju förklara en del i Christofers storys
Att han försöker trigga igång något

Hoppas jocke anmäler och att dom återupptar anmälningarna.
Och även stämplingen går ju faktiskt att spåra ifrån vilken enhet
Meddelandena skrivs Kostar en del men i detta läge är de värt det.

Sedan är de väll dags att tipsa till KF vart Christofer har sin dygnsvila
De är ju trots en insatts LHG i Ekholmen .

Jag hoppas också att det kommer att tas upp igen. Inte minst för att någon måste stoppa detta innan det händer något allvarligt. Ingen vinner på att han går över gränsen. Inte ens Chrippa.
Några användare här dansar nog gärna på graven, men det är försvinnande få människor.
Citera
2025-06-18, 18:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Jocke som har släppt allt och gått vidare har redan sagt att det är TV bolag som ska titta på allt och allt ska öppnas igen för han kan inte släppa något.

Han har väl inte släppt allt?
Han har sagt att han inte går ner sig pga Chrippa.

Det är väl bra att tex stalkers uppmärksammas? Varför ska en person bestämma hur en annan person ska leva? Stalkers är vidriga personer och ska straffas. Även om det är någon du tycker om. Om jag skulle få veta att någon som jag känner begår det brottet ska den personen straffas och förpassas ut ur mitt liv.
Citera
2025-06-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vad kan syftet vara?

Är det inte bättre att du kontaktar den "äldre herren" och frågar honom varför Chrippa är skriven på hans adress.

Är Chrippa skriven på den "äldre herrens" adress och den "äldre herren" vet om detta så kan du ju passa på att fråga varför Chrippa är skriven där och vad syftet är.

Vet inte den "äldre herren" att Chrippa står skriven där så kan du ju enkelt kontakta Skatteverket och anmäla Chrippa för folkbokföringsbrott.

Sen när du har gjort allt detta så kan du skriva ett inlägg här och informera alla om Chrippa har begått brott eller inte, samtidigt slipper du fundera och ev. skapa trådsanningar om något du inte vet något om.
Citera
2025-06-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nu går du över anständighetens gränser med dina lögner och trådsanningsskapande - du citerar och drar slutsatser på ett medvetet bisarrt sätt.
Det står klart och tydligt i texten att Jocke och Anjo har framfört egna anklagelser mot Chrippa som på nåt vis varit del av utredningen i stämplingen och av allt att döma misstänks det Jocke och Anjo för att kommit med falska beskyllningar.

Anjo och Jocke har hela tiden påstått att dom inte har anklagat Chrippa i stämplingen, dom har inte bidragit med nåt alls, utan deras version är istället att polisen har helt utan deras inblandning anmält ett brott som Jocke och Anjo varit helt ovetandes om, som polisen själva hittade vattentäta bevis för i Chrippas telefon. Hur förklarar du det?

Advokaten menar bland annat att det ”framstår som osannolikt” att hennes klienter skulle genomgå en förundersökning och brottsmålsprocess ”för att på falska grunder anklaga de misstänkta”.
Senast redigerad av Pallal 2025-06-18 kl. 20:22.
Citera
2025-06-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Gissningsvis undkomma KF o polis.
Genom att bokföra sig på en annan adress? Står inte linnea på lägenheten dom bor i varför kan inte han skriva där också när det redan är offentligt. Vill han bli häktad igen eller vad sysslar han med?
Citera
2025-06-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Låg Jocke lågt alla gånger han gjorde anmälningar med falska anklagelser mot Chrippa?

Den stora skillnaden är att Jocke har gjort allt brottsligt han anmäls för och att det finns en god chans att han döms för det, Jockes tjatter har bara varit lögner för att leka folkdomstol och få med sig små orcher som dig som inte förstår bättre än att lita på dets lögner.

Varför ska foton när Chrippa och Linnea pratar öppet om sekten lämnas in till polisen? Dom har fullt upp att utreda och ge upprättelse till dom riktiga offren, Lillen, Chrippa och Linnea.

1. Hur vet du att Jocke är anmäld?

2. Hur vet du att Jocke har gjort falska anmälningar?

Såklart att såna saker ska lämnas till polisen med tanke på besattheten av Jocke.
Citera
2025-06-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Genom att bokföra sig på en annan adress? Står inte linnea på lägenheten dom bor i varför kan inte han skriva där också när det redan är offentligt. Vill han bli häktad igen eller vad sysslar han med?
Om det för brottet inte är föreskrivet lindrigare straff än fängelse i ett år och sex månader, ska häktning ske, om det inte är uppenbart att skäl till häktning saknas. ”

Han släpptes fast det fastställdes att alla tre häktningsskäl förelåg vid tillfället. Förmodligen avslogs häktningsyrkandet för att dom tror att han bara kommer sitta av kaffevolta.

24 kap. Om häktning och anhållande

1 § Den som på sannolika skäl är misstänkt för ett brott för vilket det är föreskrivet fängelse i ett år eller mer får häktas, om det med hänsyn till brottets beskaffenhet, den misstänktes förhållande eller någon annan omständighet finns risk för att han eller hon
1. avviker eller på något annat sätt undandrar sig lagföring eller straff,
2. genom att undanröja bevis eller på något annat sätt försvårar sakens utredning eller
3. fortsätter sin brottsliga verksamhet.

Om det för brottet inte är föreskrivet lindrigare straff än fängelse i ett år och sex månader, ska häktning ske, om det inte är uppenbart att skäl till häktning saknas.
Häktning får ske endast om skälen för åtgärden uppväger det intrång eller men i övrigt som åtgärden innebär för den misstänkte eller för något annat motstående intresse.

Kan det antas att den misstänkte kommer att dömas endast till böter, får häktning inte ske. Lag (2023:256). https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/rattegangsbalk-1942740_sfs-1942-740/
Citera
2025-06-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nu går du över anständighetens gränser med dina lögner och trådsanningsskapande - du citerar och drar slutsatser på ett medvetet bisarrt sätt.

Jag måste fråga dig en sak då jag har rensat dokument men visst framkom det när Anjo & Jocke var hos polisen ang stämplingen att dom fått den informationen från eko? eller är det i ett dagboksblad?
För jag vet att jag har läst detta någonstans men Pallal påstår nu att Jocke & Anjo har hittat på allt.
Citera
2025-06-18, 21:31
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag och många andra följde hela chatten och det skrevs mycket om Jocke från Chrippa, det kan nog ingen förneka som faktiskt läste.

Ja vi får helt enkelt vänta och se vad som händer ang detta ska verkligen bli intressant.
För en gångs skull håller jag med dig.

Det är hög tid att städa bort skräpet på plattformen. Yt kommer förändras från grunden och förtalsvideos kommer bli strikt förbjudet och alla som hållt på med det kommer bannlysas, det är jag övertygad om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in