2025-06-17, 22:53
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du gör ingen poäng eter som kattmat är dyrare än vanlig mat. Du framstår bara som korkad.

Jag vill nog påstå att du är korkad om du tror att mitt inlägg handlade om priset på kattmat. Men vi kan släppa det. Ha det bra.
Citera
2025-06-17, 23:04
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Att S är Sveriges största parti är väl inga konstigheter med tanke på att det är socialdemokratin som har skapat välstånd i det här landet och är de enda som kan göra det.

Efter tre år med Tidelaget kan vi konstatera att allt går åt fel håll:

• Fördjupad lågkonjunktur
  • Rekordhöga levnadskostnader (matpriser, hyror m.m.)
  • Rekordhög arbetslöshet
  • 10'000 hemlösa barn
  • Sämst tillväxt i EU
  • Gängkrig och sprängningar
  • Barnsoldater
  • Trollfabrik och desinformation
  • Koranbränningar och terrorhot
  • Ökade miljöutsläpp
  • Minskad elproduktion
  • Företagskonkurser står som spön i backen
  • Sabbat den gröna industrin
  • Försämrad a-kassa i höst
  • Sänkt bostadsbidrag för barnfamiljer
  • Kriminella driver vårdcentraler och HVB-hem
  • Politisk korruption och ministerstyre
  • Nedmontering av offentlig sektor
  • Vårdkris

Det kan bara bli bättre med ett regeringsskifte!
Marco, du är och förblir min favorit-sosse. Om du en dag tröttnar på att försvara partiet som rev upp det du själv vill bevara – hör av dig. 👍
Citera
2025-06-17, 23:10
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Marco, du är och förblir min favorit-sosse. Om du en dag tröttnar på att försvara partiet som rev upp det du själv vill bevara – hör av dig. 👍

Tack, Klas. Att vara en favorit-sosse är något av en målbild! Dock är min lojalitet inte blind. Den dagen partiet går åt fel håll, går jag åt det rätta. Men den dagen är inte kommen än!
Citera
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyltaTarzan
Varför röstar pöbeln som akademiker? Trodde att akademiker tillhörde de mest hatade? Den uppfattningen får man ju när man läser på FB iaf?

Att folk röstar som akademiker är dessutom ett lite udda klagomål från någon som nyss skrev att akademiker bara röstar som massmedia säger åt dem. Så… folket röstar som folk som röstar som massmedia säger åt dem?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
I den senaste opinionsundersökningen så fick S 34.7% av rösterna. Hur fan är det möjligt? Att MENA-blattar och annat bidragsberoende pack röster på S kan man ju förstå till viss del eftersom de aldrig skulle överleva utan en generös bidragspolitik. Men hur tänker egentligen svenskar som röstar på S? Vill man verkligen tillbaka till en tid med invandringskaos. låga straff, höga drivmedelspriser och skyhöga skatter? Man kan absolut vara kritisk till Tidögänget, men det kommer ta mer än en mandatperiod att reda ut all skit som S-regeringen ställde till med under 8 år. De skulle nog behöva sitta minst 3-4 mandatperioder innan vi kan vända skutan.

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/

Därför att man importerat 2.5 miljoner invandrare. Det säger väl sig själv? Inte direkt svårt att räkna ut.
Citera
2025-06-17, 23:14
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag vill nog påstå att du är korkad om du tror att mitt inlägg handlade om priset på kattmat. Men vi kan släppa det. Ha det bra.
Nej det tror jag inte, men varför skulle man välja att äta dyr kattmat om man har dåligt med pengar. Du gör ingen poäng.
Citera
2025-06-17, 23:25
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej det tror jag inte, men varför skulle man välja att äta dyr kattmat om man har dåligt med pengar. Du gör ingen poäng.
Alicia, du är som din avatar, selektiv i vad du tar in och fullständigt immun mot metaforer.

Det här med kattmat handlade inte om prislappar. Det handlade om att illustrera att folk måste välja mellan medicin och mat. Men det är klart, om man mest lever på eukalyptusblad mellan tupplurarna så kanske man inte märker sådana problem.
Citera
2025-06-17, 23:28
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Därför att man importerat 2.5 miljoner invandrare. Det säger väl sig själv? Inte direkt svårt att räkna ut.

Oj, vilken gigantisk traffickinghärva du verkar ha uppdagat.

Men bara svenska medborgare har rösträtt i riksdagsval.
Citera
2025-06-17, 23:37
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
I den senaste opinionsundersökningen så fick S 34.7% av rösterna. Hur fan är det möjligt? Att MENA-blattar och annat bidragsberoende pack röster på S kan man ju förstå till viss del eftersom de aldrig skulle överleva utan en generös bidragspolitik. Men hur tänker egentligen svenskar som röstar på S? Vill man verkligen tillbaka till en tid med invandringskaos. låga straff, höga drivmedelspriser och skyhöga skatter? Man kan absolut vara kritisk till Tidögänget, men det kommer ta mer än en mandatperiod att reda ut all skit som S-regeringen ställde till med under 8 år. De skulle nog behöva sitta minst 3-4 mandatperioder innan vi kan vända skutan.

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/

Hur? Importerar du några miljoner inavlade analfabeter och lovar dem livslångt bidrag i generationer bara de röstar ”rätt och rött” så får du många klanröster osv.
Citera
2025-06-17, 23:40
Medlem
Mycket märkligt, samma sak med Mp
Citera
2025-06-17, 23:45
Medlem
CyberIngmars avatar
Socialdemokraterna lever på gamla meriter som är 40 år gamla eller äldre. Dessutom ser vi gruppröstande, som till exempel i valet 2022.
Citera
2025-06-18, 00:01
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Folk längtar väl till att tvångsblandas med kaosinvandrare och betala 30 kr/litern för sitt bilbränsle? Alltså, folk gillar helt enkelt sossarnas politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in