2025-06-17, 17:53
Medlem
Muslimfittas avatar
Trump är fantastisk! Han kör dolken hela vägen in i den pedofil-islamistiska, klänningbeklädda ayatollah-kroppen i Iran.

'Trump insists he's not looking for a ceasefire with Iran: Not in the mood to negotiate'

https://www.youtube.com/watch?v=AdvdiUA8Llk

Slutsats: Israel får fria händer. Det här blir slutet för dödskultsregimen. I förlängningen betyder det att iranierna kommer att befrias från dödskulten. När regimen fallit så måste iranierna passa på och släppa mörkret i islam för en garanterat ljusare framtid.

Betyder det här även att Trump bistår Israel med B52 och bunkerbomber så de kan förstöra kärnvapenanläggningarna gömda under marken?
Citera
2025-06-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Nej och några skyddsrum har dom väl knappast.
Är inte internet nersläckt också?

Råder delade meningar om Internet. Och Iran verkar ha dåligt med skyddsrum. Israel har också brist på skyddsrum. Ring Finland, Sverige eller Ukraina så kan de vissa hur man bygger dem. Plus skaffa lite skandinaviskt urberg. Kalksten är inte så bra.
Citera
2025-06-17, 17:54
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag håller med och väldigt neutral.

Jag hade inte hört att man hade varnat ett litet område i Teheran och iranierna inte kunde göra någonting. Det verkar inte finnas ett luftförsvar kvar.

Ute i periferin finns det nog kvar vissa element, så det är inte helt säkert. IDF talade om att de hade "air superiority", men ännu inte "air supremacy". I Sverige täcker ju "luftherravälde" in båda dessa begrepp, men låt oss säga att israelerna har "Herravälde .75".
Citera
2025-06-17, 17:54
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Det vidriga avskummet JD Vance säger att clownen Trump kan komma att vidta "ytterligare åtgärder" mot Irans kärnkraftsprogram.

"Fredspresidenten" Trump och hans rövslickare JD Vance säger Fuck off till MAGA-mupparna, ryssrunkaren Tucker Carlson och miffot Marjorie Taylor Greene.

BREAKING: JD Vance says Trump could take 'additional action' against Iran's nuclear program.

x.com/clashreport/status/1934995189678104621
Citera
2025-06-17, 17:55
Medlem
Carl Bildt på X: ”Det ser ut som att Trump är på väg ut i krig.”
Citera
2025-06-17, 17:56
Medlem
ReedMes avatar
Bara två ballistiska missiler avfyrades mot Israel i Irans senaste attack, enligt IDF:s uppdaterade bedömningar.
Citera
2025-06-17, 17:56
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Tror du på fullt allvar att Iran kan flytta trupp mot Israel? Eller missförstår jag dig. Israel har lika svårt att flytta trupp till Iran utom små kommandoteam. Inte ens USA kommer försöka gå in med trupp undantag slå ut någon liten bas på iransk ö eller vid kusten.

De som kanske försöker något om vi hoppar fram i tiden och utgår i från att Iran börjar falla sönder. Då lär du kanske få se turkisk trupp och möjligen trupp från Azerbaijan i Iran.
Nä....du har rätt i din tveksamhet....det är som du säger en omöjlighet och även åt andra hållet. Jag bara kastade ur mig att Israel är lyckosamma att de inte har Iran alldeles intill sig. Det hade varit etter värre. Israel är mer förtjänta av buffertländerna än vad Iran är. Det var endast det jag sa.
Citera
2025-06-17, 17:58
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det vidriga avskummet JD Vance säger att clownen Trump kan komma att vidta "ytterligare åtgärder" mot Irans kärnkraftsprogram.

"Fredspresidenten" Trump och hans rövslickare JD Vance säger Fuck off till MAGA-mupparna, ryssrunkaren Tucker Carlson och miffot Marjorie Taylor Greene.

BREAKING: JD Vance says Trump could take 'additional action' against Iran's nuclear program.

Då får vi hålla tummarna att det betyder B52 laddade med bunkerbomber. Kärnvapenanläggningarna måste förstöras.

Trump är USA:s bästa president genom tiderna.
Citera
2025-06-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leafgrove

Jag såg en uppgift om 22 stycken tankflygplan som flyttades från USA till … ja, närmare Mellanöstern. Och Nimitz omdirigerad. Bara de två … fregatterna (?) har möjlighet att ha 250 stycken Tomahawker. Dessutom tillkommer ju ubåtar och kryssare och annat löst.

Någon som har koll på underhållsfartygen? Hangarfartyget behöver ju inte tanka men resten behöver ju det.

Dessutom har de kanske andra hangarfartyg i närheten?
Citera
2025-06-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leafgrove

Slow clap. Bildt, mästaren på sena plattityder.
Så jävla meningslös människa.

Ja Israels anfall är starten på Trumps inblandning.

Jävla 10-kronorsanslys. Ja vi har fattat det.
Citera
2025-06-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
New York Times menar att Trump fortvarande vill lösa detta diplomatiskt, men att om det inte går kommer han tvingas plocka fram ett antal GBU-57.
Antagligen vill USA ha tydliga indikationer på att Iran kommer att gå med på att avveckla anrikningen innan de förhandlar.

Ytliga bergrum och bunkrar fungerar sådana bomber på, men genom flera hundra meter fast berg (sten) finns det inga bomber.
Förresten skulle jag resonera så här, om jag vore ansvarig militär för Irans anrikningsanläggningar i Natanz.
Om det bara finns en misstanke att Israel eller USA kan skada denna livsnerv i vårt kärnenergiprogram, då måste vi anrika uran ett stort lager till vapen-grad som är ca 90% U235.
Senast redigerad av Ljungbybon 2025-06-17 kl. 18:22.
Citera
2025-06-17, 18:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo

Det är väl den här omtalade superbunkern som han har i sikte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in