2025-06-16, 22:06
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Det är inte vad jag anser, krig då kallas armen in. Nu har inte Ryssland förklarat krig och enbart frivilliga får användas, givetvis är många i reguljära armén frivilliga men det är typ som hemvärn.

Förklarar Putins "master strategi!

Funderade på vart de var när Mr Wagner var halvvägs in i Ryssland, men nu förstår jag. De sitter bakom sandpåsar runt Moskva!

Samtidigt:

Как олигархи спасались от войны и не спаслись | Проект.Детали

https://youtu.be/m30bssG_-_c

Tack för att du gör mig medveten!
Senast redigerad av CanisMinor 2025-06-16 kl. 22:10.
Citera
2025-06-16, 22:06
Avstängd
Rybars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Man tvingar folk på andra sätt. Hur tror du någon halvfattig person kan betala bostadslånen när räntorna ligger på 28% och inflationen har skjutit i höjden. Det är varför man ser många helt värdelösa ryska soldater som har några få år till pensionen. Lockar in utbytesstudenter o liknande.

Du har delvis rätt, fångar erbjuds strafflindring om de överlever x år om de ”frivilligt” går med. Om du sitter på livstid eller dödsdömd då är det ett bra erbjudande. Men den riktiga armen får ej delta.
Citera
2025-06-16, 22:12
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Det har jag aldrig skrivit?

Nej du är inte Rybar! Du kanske har missat det!

"Rybar is the name of a popular Russian Telegram channel, also known as a milblogger, run by Mikhail Zvinchuk. It's a prominent source of information, particularly on military matters, with a focus on the Russo-Ukrainian war. Rybar is known for its analysis of military events and its role in disseminating information, sometimes perceived as Russian propaganda. "

https://en.wikipedia.org/wiki/Mikhail_Zvinchuk

Fann du inget bättre "handle"? Fan så tragiskt, att kliva in på forumet Flashback 2024 med "handle" Rybar!

"A "handle" in the context of social media or online platforms, is a unique username or identifier that someone uses to represent themselves. It's the name people use to find and connect with you online, often starting with an "@" symbol. For example, on YouTube, handles are used to create unique channel URLs and can be found in comments, mentions, and Shorts. "
Senast redigerad av CanisMinor 2025-06-16 kl. 22:20.
Citera
2025-06-16, 22:21
Avstängd
Rybars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Förklarar Putins "master strategi!

Funderade på vart de var när Mr Wagner var halvvägs in i Ryssland, men nu förstår jag. De sitter bakom sandpåsar runt Moskva!

Samtidigt:

Как олигархи спасались от войны и не спаслись | Проект.Детали

https://youtu.be/m30bssG_-_c

Tack för att du gör mig medveten!

Wagner löd inte Putin, Wagner ville storma bachmut vilket de gjorde utan Putins godkännande. Putin vill gå försiktigt fram och minimera Ryska förluster.

Putin tänker några steg längre fram, vilket vi dödliga inte förstår.

Nu ska jag ut och fiska storlax👍
Citera
2025-06-16, 22:33
Medlem
Går bra för Ukraina. Youtubern "the Military Show" rapporterar att Ukrainska styrkor återtagit Andriivka.

Det ger en moralisk boost.
Citera
2025-06-16, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Jag gjorde det! Vart i videon bevisas det att 4 Mig och en F-16 har skjutits ned?

НгП раZVедка med 100.000 följare?

https://t.me/NgP_raZVedka

Du lär nog få lyssna på fler förolämpningar som den normala i Sverige säger

Gick inte så bra med translate idag heller, eller hur? Okvängningsord? Wtf!

Kika på videon igen. För du har inte sett den
Citera
2025-06-16, 22:59
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Går bra för Ukraina. Youtubern "the Military Show" rapporterar att Ukrainska styrkor återtagit Andriivka.

Det ger en moralisk boost.
Andriivka i Sumy måste måste preciseras.
En gata med 15 hus vid gränsen.
Senast redigerad av Norrbagg79 2025-06-16 kl. 23:16.
Citera
2025-06-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79

Sumy offensiven har kört fast det kunde man räkna ut efter Kharkiv offensiven som körde fast under 2024.
Citera
2025-06-16, 23:30
Medlem
Snapcounts avatar
"Professor Gerdes" följer man ju med, och han har låtit mer optimistisk de sista dagarna. Kommer fram en intressant sak i en av dagens videos, nämligen tillverkningen av de Iranska "Shahed-dronerna". Finns en snubbe som hävdar att ryssarna enbart sätter ihop dessa droner i Ryssland. Själva delarna kommer ifrån Iran. Ryssarna själva kan inte tillverka dessa.

Och nu skall Israel ha bombat denna fabrik i Iran som tillverkar dessa delar !

https://www.youtube.com/watch?v=e-erE8PMj58

Stämmer det, så får nog Ukraina plantera ett fruktträd i Israel, samt skicka ett varmt "tack" till det Israeliska flygvapnet !
Citera
2025-06-16, 23:40
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Sumy offensiven har kört fast det kunde man räkna ut efter Kharkiv offensiven som körde fast under 2024.
Om 50k man inte kan nå längre in än 5-10 km på två veckor så kan det nog debunkas att "Ukraina är körd".
Citera
2025-06-16, 23:40
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"Professor Gerdes" följer man ju med, och han har låtit mer optimistisk de sista dagarna. Kommer fram en intressant sak i en av dagens videos, nämligen tillverkningen av de Iranska "Shahed-dronerna". Finns en snubbe som hävdar att ryssarna enbart sätter ihop dessa droner i Ryssland. Själva delarna kommer ifrån Iran. Ryssarna själva kan inte tillverka dessa.

Och nu skall Israel ha bombat denna fabrik i Iran som tillverkar dessa delar !

https://www.youtube.com/watch?v=e-erE8PMj58

Stämmer det, så får nog Ukraina plantera ett fruktträd i Israel, samt skicka ett varmt "tack" till det Israeliska flygvapnet !

“During the SVO, nothing has been done with import substitution of electronics for the military-industrial complex”

Over the past three years of the Russian SVO on Ukrainian territory, practically nothing has been done in the Russian Federation in the area of ​​import substitution of electronic components of telecommunications equipment for the needs of the domestic military-industrial complex. This is what the CEO of JSC Supertel Konstantin Lukin, head of the Russian supplier of communications equipment for the FSO, FSB and the Ministry of Defense, a unique developer and manufacturer of digital telecommunications systems with a single domestic software control, said.

https://en.topcor.ru/60680-proizvoditel-sredstv-svjazi-v-rf-za-vremja-svo-nichego-ne-sdelano-s-importozamescheniem-jelekt roniki-dlja-vpk.html
Citera
2025-06-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79

Jag skall se det finns fler Andriivka. Men att man går frammåt är ändå en bra boost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in