Citat:
Ursprungligen postat av
retina
Intressant spaning. Kan det inte vara så att det gick enklare att få kontroll över luftrummet över Iran och operationen går bättre/snabbare än vad Israel räknat med och nu kan de i lugn och ro utöka sina ambitioner?
Kikade på ett par YT-kanaler med programledare eller gäster med persiskt påbrå där mer eller mindre alla menade att slås Irans ledning (både religösa, politiska och militära) ut, så kan det leda till någon typ av revolution.
För övrigt såg Netanyahu nöjd och glad ut på sin presskonferens nyss (ca 20:15). Så i Israels ögon går det bra.
Jag tror det är önsketänkande från deras sida. Vi såg ju under slöjupproren att det inte finns någon som kan träda fram som en oppositionsledare.
För att en revolution ska kunna ske, krävs en organisation, det krävs ett ledargarnityr och det krävs att diasporan är beredd att åka tillbaka och slåss. De iranierna som säger sådär - de sitter med sina bekävma liv i västvärlden; inte fan är de beredda att stänga tandläkarkliniken och åka tillbaka till det jävla getingbot.
Jag kan ha fel, men det är i alla fall min känsla för situationen