2025-06-16, 22:57
Medlem
Iran har skickat av robotar vad det har. Nu är det slut. Nu är det fritt fram för Netanjahu att prickbomba ut iranier som han gjort och gör i Gaza och i Libanon, att prickskjuter ner araber i Syrien, på västbanken.

Och en sån här som den lång-örade massmördaren tiger svenska regeringen om - Kristersson, Busch och Åkesson.
Dom vill inte regera mer än en mandatperiod. Eller tror dom inte att deras väljare kan tänka?
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2025-06-16 kl. 23:02.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
I nöden prövas vännen.Trevligt att se att muslimerna hjälper varandra ..

Iran har inga vänner, eftersom de alltid försöker destabilisera sina grannländer, eller regionala område, till sin fördel. Därför de använder sig av proxygrupper eftersom de inte har några allierade förutom tex Ryssland men de har även inte lyft mycket på fingret sen i fredags. Och kanske retar de mullorna då de hjälpte ryssen i nöden men när det kommer till dem själva får de inte mycket hjälp tillbaka. Ryssland brukar mest spela ensidigt vilket vi har sett gång på gång.
Citera
Medlem
GBU MOP som du nämner kan bara släppas från B2 Spirit vad jag förstår vilket innebär att jänkarna måste göra det. Det vill dom väl inte än så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Jag tror inte det. Jag frågade ChatGPT om ifall det fanns några bunkerbomber som kan penetrera ner till 90 meter och enligt den så är den bomb som kan penetrera djupast Massive Ordnance Penetrator (MOP), som kan ta sig ner 60 meter. Det enda som kan penetrera djupare är kärnvapen, enligt AI:n

Om detta stämmer - och det rimmar väl med vad jag sett vissa andra kommentarer säga - så visste israelerna från början att de inte skulle kunna bomba kärnbunkrarna, vilket innebär att det inte kan ha varit det verkliga krigsmålet (förutsatt att detta är nödvändigt för att slå ut kärnkapaciteten, såklart). Då måste målet istället ha varit att få till ett regimbyte i Iran, vilket de flesta nog inser, om man inte är hängiven åt önsketänkande, förmodligen inte kommer ske ... men det är en annan diskussion...
Citera
2025-06-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Khamenei sitter i någon bergsområde i Lavizan och onanerar till P-rulle och någon tidskrift från playboy samtidigt som han dricker whiskey. Bryr sig inte ett skit om situationen.

Jag är helt på din linje! Hundra procent. Det finns ingen andlighet. Bara ett enda stort pyramidspel. Tror dock han dricker Bourbon! 😂
Citera
2025-06-16, 22:58
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Kommer bli ny ledare om denna försvinner ..
Och vad ska han göra? Trolla eller be Allah om hjälp?
Citera
2025-06-16, 22:59
Medlem
Vi bör bestämma oss
Skall vi vara under ett demokratiskt styre?
Eller en auktoritär regim?
Citera
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Man blir mäkta imponerad av Israels krigföring.
Ett land mindre än Sverige till både yta och befolkning. Bara en sådan sak som mobiltelefonerna dom preppade.
Många länder drar sig nog från att tjafsa med Israel i framtiden.
Du kan ju läsa den här tråden som jag skapade redan 2019.
(FB) Kommer Israel snart vara världens främsta land?

Att Israel är en (regional) militär supermakt har liksom inte varit någon hemlighet utan ett etablerat faktum under lång tid.
Citera
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Intressant spaning. Kan det inte vara så att det gick enklare att få kontroll över luftrummet över Iran och operationen går bättre/snabbare än vad Israel räknat med och nu kan de i lugn och ro utöka sina ambitioner?

Kikade på ett par YT-kanaler med programledare eller gäster med persiskt påbrå där mer eller mindre alla menade att slås Irans ledning (både religösa, politiska och militära) ut, så kan det leda till någon typ av revolution.

För övrigt såg Netanyahu nöjd och glad ut på sin presskonferens nyss (ca 20:15). Så i Israels ögon går det bra.

Jag tror det är önsketänkande från deras sida. Vi såg ju under slöjupproren att det inte finns någon som kan träda fram som en oppositionsledare.

För att en revolution ska kunna ske, krävs en organisation, det krävs ett ledargarnityr och det krävs att diasporan är beredd att åka tillbaka och slåss. De iranierna som säger sådär - de sitter med sina bekävma liv i västvärlden; inte fan är de beredda att stänga tandläkarkliniken och åka tillbaka till det jävla getingbot.

Jag kan ha fel, men det är i alla fall min känsla för situationen
Citera
2025-06-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnfortus
GBU MOP som du nämner kan bara släppas från B2 Spirit vad jag förstår vilket innebär att jänkarna måste göra det. Det vill dom väl inte än så länge.

Var är alla B2r då? Jag antar att de helt enkelt kan flyga ToR från USA. 🤷🏼‍♂️
Citera
2025-06-16, 23:00
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Vi bör bestämma oss
Skall vi vara under ett demokratiskt styre?
Eller en auktoritär regim?

Våra röster betyder noll kompis.
Vi kan inte annat än låta makthavarna avgöra vårt öde. Sverige bör dock stötta Israel i detta läge.

Vad säger ens våra folkvalda? De verkar knäpptysta?
Citera
2025-06-16, 23:01
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagmask
Netanyahu har flippat ur hel och hållet får man en känsla av när man hör honom tala. Han måste lida av svår paranoia. Han verkar se sig hotad av allt och alla, och kan hitta på alla möjliga svepskäl för att Israels militär ska få bomba. Antingen är det troliga terrorister som gömmer sig lite överallt , eller så tror han att Iran skulle attackera israel med kärnvapen, vilket är fanatisk stollig rädsla.
Men Netanyahu kommer i vilket fall att lyckas göra israel ännu mer isolerat och hatat av alla muslimska länder i dess närhet. Terroristerna kommer israel aldrig att kunna eliminera, tillväxten kommer snarare att öka.
Just nu ser det ut som Nettan kommer att bli hjälte i stora dela av världen! Han borde få fredpriset om han knäcker terrorregimen i Iran.
Citera
2025-06-16, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Jag är helt på din linje! Hundra procent. Det finns ingen andlighet. Bara ett enda stort pyramidspel. Tror dock han dricker Bourbon! 😂

Iranierna har fan landsförrädare och en satanist till andlig ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in