2025-06-16, 09:32
Medlem
https://x.com/MyLordBebo/status/1934478549601099997?t=4yj05TsYj8xLLzWg_iUJOg&s=19

Usa förbereder att gå in i kriget och bomba iran. Det var riktigt korkat av iran och rikta in sig på civila i Israel. Nu har dom retat up Trump och usa ochså. Lär inte vara mycket kvar av iran om dom fortsätter så här. Dom bör kapitulera nu innan det är försent
Citera
2025-06-16, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastvind
Bara för att Israel har fantiserat ihop att Iran utvecklar kärnvapen som dom kommer använda mot Israel samma ögonblick som dom står klara så tycker västvärlden det är helt i sin ordning att Israel attackerar Iran i förebyggande syfte

Varför var svenska regeringen emot invasionen av Ukraina när Ryssland gjorde det av exakt samma anledning, alltså i förebyggande syfte?
Ukraina höll inte på och utveckla kärnvapen så nej det är inte i närheten av samma sak
Citera
2025-06-16, 09:34
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Hur kommer det sig då att Israel har dödat fler civila än Iran?
Enkel fråga.
Om man bombat 1000 mål på 3 dagar med flygbomber är det oundvikligt med civila offer.
Är det 10-15 Iranska robotar som tagit sig igenom Israels luftvärn? Det är nog förklaringen till de civila offren.
Citera
2025-06-16, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Om man bombat 1000 mål på 3 dagar med flygbomber är det oundvikligt med civila offer.
Är det 10-15 Iranska robotar som tagit sig igenom Israels luftvärn? Det är nog förklaringen till de civila offren.
Jupp exakt
Citera
2025-06-16, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ukraina höll inte på och utveckla kärnvapen så nej det är inte i närheten av samma sak
Du missar helt poängen. Från rysk synvinkel så var ett ukrainskt inträde i NATO/EU ett direkt hot mot Ryssland varför dom invaderade landet.

Varför tycker politiker i väst helt plötsligt att det är helt i sin ordning att attackera ett annat land i förebyggande syfte?

Att Iran håller på att utveckla kärnvapen som dom kommer inviga genom att bomba Israel är förstås inget annat än israeliska fantasier.
Citera
2025-06-16, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlusterBSverige
Jag har ju själv menat att Iran är mer inkompetent och underutvecklat. Att Israel är överlägsna Iran på många fronter.

Och Iran har inte siktat in sig på civila. De har siktat på infrastruktur främst. Det är ju det här jag menar. Sionist-trolls endimensionella "vår sida är den humana och den andra är superskurken som använder mänskliga sköldar så fort Israel bara råkar döda civila". Hör du inte själv hur falskt det klingar så kan jag inte hjälpa dig. Då är du bara hopplös.

Ja. Jag är fullt neutral. Jag tycker inget av det här ska pågå. Jag vill helst bara att alla tre abrahamiska religioner ska sluta existera omedelbart men det är tyvärr inte realistiskt. Så jag kan bara konstatera att bägge sidor är tröttsamma. Hur mycket du än försöker sälja Israel som den sekulära humanistiska demokratin i jämförelse med Iran. Jag jämför inte. För jag vet ändå att Israel egentligen inte heller är det du och dina gelikar försöka skönmåla det som. För mig är Israel och Iran samma bild. Och det spelar ingen roll vad du säger. Sluta prata med mig nu. Jag har bestämt mig för att världen är obotligt dum och att alla abrahamiska religioner är cancer. Betänk det innan du häver ur dig mer nonsens över mig. Låt helst bara bli att svara mig nu. Låt det vara. Harva med någon idiot som är mer villig att sparra med dig. Jag är klar med här enfaldiga skiten nu.

Du behöver söka hjälp både för psyket och blodtrycket.

Ondskans axelmakter åker på en rejäl törn vilket kommer att leda till en bättre värld för vettigt folk. Iranska regimen pysslar med förtryck av sitt egna folk, betalat barn för att mörda barn och finansierat terrorrörelser i hela världen samt aktivt strävat efter ödeläggelse av länder. Det räcker gott o väl för att även en terrorist ska förstå att det blir konsekvenser av detta.
Citera
2025-06-16, 09:38
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Fake det där är hamnen i Libanon. Som vanligt är det bara fake videos från terrorist runkarna 😂
Ja den bilden med fartyget som hamnade på land efter ammoniumnitratet exploderade minns väl alla?
Irankramarna verkar desperata som försöker lura med så dåliga fakes.
Citera
2025-06-16, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad insinuerar du nu, att israel kommer döda alla palestinier om Hamas ger upp?

Varför svarar du aldrig på frågorna som ställs till dig?

Inte nödvändigtvis döda. Det räcker nog med att dom fördrivs och gör plats för stor-Israel

Ska vi gå tillbaka till topic. Vad tror du om fortsättningen på Israels anfallskrig mot Iran? Kommer israelerna kärnvapen bomba Iran innan midsommar eller lugnar dom ner sig?
Citera
2025-06-16, 09:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlusterBSverige
Jag har ju själv menat att Iran är mer inkompetent och underutvecklat. Att Israel är överlägsna Iran på många fronter.

Och Iran har inte siktat in sig på civila. De har siktat på infrastruktur främst. Det är ju det här jag menar. Sionist-trolls endimensionella "vår sida är den humana och den andra är superskurken som använder mänskliga sköldar så fort Israel bara råkar döda civila". Hör du inte själv hur falskt det klingar så kan jag inte hjälpa dig. Då är du bara hopplös.

Ja. Jag är fullt neutral. Jag tycker inget av det här ska pågå. Jag vill helst bara att alla tre abrahamiska religioner ska sluta existera omedelbart men det är tyvärr inte realistiskt. Så jag kan bara konstatera att bägge sidor är tröttsamma. Hur mycket du än försöker sälja Israel som den sekulära humanistiska demokratin i jämförelse med Iran. Jag jämför inte. För jag vet ändå att Israel egentligen inte heller är det du och dina gelikar försöka skönmåla det som. För mig är Israel och Iran samma bild. Och det spelar ingen roll vad du säger. Sluta prata med mig nu. Jag har bestämt mig för att världen är obotligt dum och att alla abrahamiska religioner är cancer. Betänk det innan du häver ur dig mer nonsens över mig. Låt helst bara bli att svara mig nu. Låt det vara. Harva med någon idiot som är mer villig att sparra med dig. Jag är klar med den här enfaldiga skiten nu.

Iran är det mest sanktionerade landet i världen och trots det lyckas inte Israel vinna mot de med USA i ryggen. Det säger mycket.
Citera
2025-06-16, 09:42
Medlem
Citat:
https://x.com/MyLordBebo/status/1934478549601099997?t=4yj05TsYj8xLLzWg_iUJOg&s=19

Usa förbereder att gå in i kriget och bomba iran. Det var riktigt korkat av iran och rikta in sig på civila i Israel. Nu har dom retat up Trump och usa ochså. Lär inte vara mycket kvar av iran om dom fortsätter så här. Dom bör kapitulera nu innan det är försent
Trettio tankplan förflyttade till Mellanöstern. Det blir då sannolikt möjligt att komma med samliga aktiva B2 Spirit som är enda planet som kan bära och under viss vånda värpa ur sig två
https://en.m.wikipedia.org/wiki/GBU-57A/B_MOP vardera.

Den är 6 m lång och väger runt 12 ton. Tillverkarna vill av uppenbara skäl inte säga vad dess maxdjup för penetration före explosion är men förkortningen säger något om attityden.
Citera
2025-06-16, 09:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja Israel har uppmanat iranier i Teheran att evakuera. Det bör de göra då detinte finns några skyddsrum där.
Är huvudet dumt får kroppen lida. Nu verkar det som mängder av invånare hörsammat varningen och flytt staden.

De uppmanade de att evakuera samtidigt som de bombade de idag.
Precis som Israel gjorde i Gaza.
Man släpper ett pressmeddelande om evakuering samtidigt som man bombar.
Citera
2025-06-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
Israel är en av världens största bidragstagare och helt beroende av omvärlden. Skulle EU sätta hälften av sanktionerna som vi har mot Ryssland mot Israel så skulle Israel behöva skärpa till sig kvickt. Det finns en anledning till att Israel lägger extremt mycket energi på att påverka andra länder.

Det enda som kan stoppa Israel är USA – och där ser det inte särskilt lovande ut just nu. Trump har antingen varit svag, dåligt informerad, likgiltig eller nöjd med det hela.

Men det handlar inte bara om en president. Israels agerande speglar också bredare strategiska intressen och en region där USA:s vilja att ingripa verkar avtagande.

EU kan göra livet svårt för Israel, men när Israel (Netanyahu) talar om existentiellt hot finns inga realistiska möjligheter att stoppa dem utan amerikanskt stöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in