Citat:
Är det propaganda att israelerna har skyddsrum, medans det ser betydligt sämre ut med skyddsrum för civila i Iran?
Mer mentalfintande skitsnack och förnekande.
Israel gör större propagandanummer och offerkoftande av sina civila offer medans idioter som du fjantar dig om att Israel BARA har militära mål och Iran BARA har civila mål. Det är absolutism från din sida som inte ens ligger i närheten utav sanningen. Det är bara obfuskering och optik. Alltihop. Allt du precis skrev. Propaganda.
Israel gör större propagandanummer och offerkoftande av sina civila offer medans idioter som du fjantar dig om att Israel BARA har militära mål och Iran BARA har civila mål. Det är absolutism från din sida som inte ens ligger i närheten utav sanningen. Det är bara obfuskering och optik. Alltihop. Allt du precis skrev. Propaganda.
Är det propaganda att Israel är i Irans luftrum och träffar mål nästan helt uteslutande utan att möta motstånd?
Är det propaganda att bara en mindre mängd av alla missiler Iran skjuter mot Israel kommer igenom Israels försvar?
Lägg av. Israel är avlägsen Iran. Om Mellanöstern vill ta ut Israel måste de sluta sig samman.
Jag vill påpeka ännu en gång, du citerade mig när jag skrev det som var synligt. Jag har inget intresse i dig alls.
Irans siktar in sig på civila mål. Troligtvis att för de vet, blir antalet döda för stora kommer kritiken inom Israel bli förkrossande för landets fortsatta krigsföring. Israel vet detta också. Troligtvis räknar de med egna döda civil men tycker nyttan är större.
Israel siktar in sig på militära och ekonomiska mål. Om de dödar allt för många civila stärker det bara Irans sak. Israel hade redan nu kunnat döda 100 000tals om det varit önskan, landet ligger ju öppet.
Vad är det i detta som är propaganda?
Detta är krig. Ingen uppvisning i godhet och barmhärtighet. Bägge länders folk har rätt att sörja sina civila förluster.
När jag läser medier i de båda länderna skriver de om sina döda. Men du menar att bara en sida gör det, eller bara när en sida gör det är det fel.