2025-06-15, 21:45
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Och du tror att även dessa "dyra vapen" har en prick-säkerhet på 100%?
De billigaste hittills använda har har en prick-säkerhet på 1-3%, man skrattar så man dör.

Nej, nej, nej...Jag tror inte de är träffsäkra.. Jag menade att dom är SÅ dyra att de inte ens vågar testa det… För då avslöjas det ju för hela världen att de ju är helt värdelösa investeringar som de har skaffat sen i slutändan.
Citera
2025-06-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Ahmad al-Sharaa - Syriens övergångspresident - Med en tidigare bounty på 10 miljoner USD för terrorism.

Enklare att avrätta honom när han inte gör som USA, Turkiet och Israel vill.
Citera
2025-06-15, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Oljepriset lär påverkas, men inte så mycket eftersom Iran inte levererar till väst. Om man tittar på tradingen just nu så ligger priset max 10% över förra veckan.

Flyktingkris vet jag inte heller hur det skulle uppstå, israeler stannar nog gärna i Israel och iranier släpps inte in i väst - annars hade de redan kommit i stort antal.

Du glömmer bara att de kontrollerar hormuzsundet och att de har möjlighet att bomba mellanösterns oljefält om det spårar ur.
Citera
2025-06-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Du glömmer bara att de kontrollerar hormuzsundet och att de har möjlighet att bomba mellanösterns oljefält om det spårar ur.

Det vore ju suicidalt av Iran att ge sig på fler länder. Kommer inte att hända.

Detta lugnar snart ner sig.
Citera
2025-06-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Det vore ju suicidalt av Iran att ge sig på fler länder. Kommer inte att hända.

Detta lugnar snart ner sig.
Dom gav sig på Israel så dom är definitivt korkade nog att ge sig på fler länder
Citera
2025-06-15, 21:53
Medlem
JustTrollings avatar
And another terrorist bites the dust...

The IRGC confirms that Intelligence Organization chief Mohammad Kazemi and his deputy Hassan Mohaqiq have been eliminated.

Citera
2025-06-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Man ser den tydliga skillnaden i mentalitet och moral hela tiden.

Överallt ser man muslimer sitta och gotta sig över varje död civil Israel (precis som när de firade 7e oktober).

Vi andra som är pro-Israel önskar det iranska folket allt väl och vill endast se islamist-regimen falla och deras kärnvapenplaner tillintetgöras.

Jag har noterat det också. Det gör det enkelt att se vilka som är onda i denna konflikt.
Citera
2025-06-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Läser nu att det inte heller är alla som lyckas ta sig fram hela vägen.. Många faller ner av sig själv över Irak och Syrien.

Jag säger ge dom någon vecka, och sen så vänder hela skjutan och Iran är sitting ducks...

Bra poäng, jag får också en känslan av att dom blev vingklippta från start och nu frenetiskt letar i alla vrår och kanter för att hitta raketer.
Citera
2025-06-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
And another terrorist bites the dust...
The IRGC confirms that Intelligence Organization chief Mohammad Kazemi and his deputy Hassan Mohaqiq have been eliminated.

Israel har slagit mot mål i Iran hela dagen. Frågan är hur långt ner i hierarkin de är nu, det är få i toppen som inte är döda. Irans ballistiska robotattacker känns en aning okoordinerade idag.

Vad träffar man som inte Israel kan klara sig utan i några månader?
Citera
2025-06-15, 21:58
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Det var komiskt att se alla Hezbollahs "röda linjer" korsas. Israel drog slutsatsen att allt var ett luftslott och dödade Nasrallah. Dom dödar säkert Khameini
Vet inte om de kommer döda Khameini. Hans närmsta rådgivare har dödats, så han borde redan drömma mardrömmar själv. Dessutom är han i en fruktansvärd sits rent politiskt där det inte finns något bra strategi.

Även om Netanyahu vill ha regimskifte i Iran, så har många påpekat att Trump är mindre intresserad av det. Även om Trump på inga villkor vill att Iran fortsätter sina äventyr på kärnvapenfronten antar jag att han är orolig för att ett regimskifte kan leda till ett nytt Irak, och därför hellre ser en etablerad regim hålla i sig så länge den kan.
Citera
2025-06-15, 21:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StrongLemonade
Bra poäng, jag får också en känslan av att dom blev vingklippta från start och nu frenetiskt letar i alla vrår och kanter för att hitta raketer.

Ja alltså Israel har bas i Syrien och får hjälp av Jordanska, Amerikanska, Franska, Storbritanniska och Tyska flygplan med att försöka skjuta ner de så fort de avfyras.
Citera
2025-06-15, 21:59
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Kan tänka mig att israelerna vetat om var de flesta förråden funnits och slagit ut dessa i attackerna.

Källor inom underrättelsetjänsten tror att Israel slagit ut en tredjedel av Irans robotar, genom flyganfall i Iran.

Israeli intelligence assessments indicate that military operations against Iran have resulted in strikes against several hundred ballistic missiles and dozens of launchers, reducing Tehran's arsenal from approximately 3,000 missiles to roughly 2,000. Intelligence sources say these strikes significantly impair Iran's ability to conduct missile attacks at previously planned intensity and scope...
Intelligence evaluations show Iran maintained approximately 3,000 missiles of various configurations before Operation Rising Lion commenced, with current estimates placing remaining inventory at roughly 2,000 missiles.
https://www.israelhayom.com/2025/06/15/does-iran-have-enough-missiles-for-a-prolonged-campaign/

Sedan får man dra av att Iran bränt av en hel del under senaste 3 dagarna.

Av 3000 som Iran hade från början, så är det bara en del som är nya/bra nog att nå hela vägen till Israel. Så alla 3000 har inte räckvidden.

Det är såklart mer effektivt att bli av med dom på Iransk mark, istället för att behöva skjuta ner dom över Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in