2025-06-15, 20:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Israeler har ingen anledning och fly din dumma jävel 😂 alla robotar utom 1 sköts ner och den träffade en bil som började brinna 😂🇮🇱❤️👍 samtidigt bombar Israel Teheran 24 timmar om dygnet

Så det är bara 1 missil från Iran enligt dig som träffat Israel de senaste 3 dagarna?
Citera
2025-06-15, 20:46
Avslutad
"Israel has expanded the scope of its attacks on Iran. A short time ago, over 200 fighter jets took off for Iran. May everyone return in peace, God willing."

https://t.me/beholdisraelchannel/57323
Citera
2025-06-15, 20:47
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Bla bla bla..

* Israel attackerar militära mål

* Iran attackerar civila mål

Båda sidor attackerade militära mål men dödade också civila. Iran har dock inte samma precision i sina missiler som USA-dopade Israel har, dessutom är Israel mer tätbefolkat än Iran, så lite fler civila dödsoffer är att förvänta. Frågor på det?
Senast redigerad av OlleLiss 2025-06-15 kl. 20:50.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det lugnar nog ner sig, efter att detta tar slut. Inte tror jag att detta håller på så mycket längre. Israel har ju inte slagit till mot ngr raff ?

..och inte tror jag att Iran tänker stänga Hormuz-sundet heller..(då blandar Usa in sig i detta)

Det kommer garanterat att lugna ner sig men problemet är att den här osäkerheten ger centralbanker anledning att avvakta.
Och eskalerar det kommer vi garanterat få se höjningar.

Jag kan inte förstå hur man som vanlig Svensson sitter och hejar på Israel i ett krig som om de vinner, skulle resultera i ekonomisk härdsmälta globalt och 90 miljoner iranier på flykt till Europa..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Iran skickade tydligen 30 robotar i sista batchen. 10-15 träffade. Mer än de två procenten eller vad det var någon räknade på tidigare i tråden. Jag får det till 33-50%. Vi avvaktar natten!
Är det du som spammar Ryssland/ukraina trådarna med rysspropaganda? Och nu hejar på Iran. Är det riktigt? Skall du spamma sönder dessa trådar också?
Citera
2025-06-15, 20:50
Avstängd
Ksenia74s avatar
Iran är kraftigt försvagat av att man inte längre har några vänner i regionen. Hizbollah i Libanon är decimerat och Syrien inte längre en allierad. Det vore självmord för den iranska regimen att ge sig in i ett fullskaligt krig med Israel eftersom USA då sannolikt skulle komma till Israels hjälp.
Citera
2025-06-15, 20:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trident999
Delvis sant, det klart att man tar skydd om det kommer missilier, för säkerhet skull. Men egentligen kunde man nog fikat färdigt, det är ju minst lika troligt att Irans missiler går rakt ut i havet, verkar ju vara noll precision (typ 4 skadade hittills i kvällens anfall, varav två endast vrickat foten). Vill du ha en källa kan jag skapa något på x.com och hänvisa till som du gör, men kanske struntar i det. We both know the truth!

Ja mer än gärna, posta det du har.
Det jag länkar till är poster som har verifierats sedan tidigare av källan.
Det är från journalister med upp till 1 miljon följare.
Inte ett x-konto med 10 följare.
Citera
2025-06-15, 20:53
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
Är det du som spammar Ryssland/ukraina trådarna med rysspropaganda? Och nu hejar på Iran. Är det riktigt? Skall du spamma sönder dessa trådar också?

Du kan nog ta det som ett Ja.
Citera
2025-06-15, 20:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Iran är kraftigt försvagat av att man inte längre har några vänner i regionen. Hizbollah i Libanon är decimerat och Syrien inte längre en allierad. Det vore självmord för den iranska regimen att ge sig in i ett fullskaligt krig med Israel eftersom USA då sannolikt skulle komma till Israels hjälp.

Förutom det att Pakistan ställt sig på Irans sida idag.
Hizbollah har attackerat Israel idag.
Yemen attackerar Israel.
Irak har ställt sig på Irans sida idag.
Kina har kommit med leveranser.
Rysslands forskningsinstitut bekräftade att Ryssland förser Iran med underlag.

Inga vänner i regionen..
Jag tror att ni måste läsa på lite.
Citera
2025-06-15, 20:54
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Men inte kan väl attackerna vara så förutsägbara att de är schemalagda till samma tidpunkt varje dygn?

Varför sker attackerna bara på kvällar och nätter?

Dom syns fint på himlen mot mörkret. 3/4 av skadan är psykologisk. Klart ingen kan bo kvar i en stad som blivit sönderbombad så, alla i Israel vet att det internationella stödet håller på att dunsta bort. Många flyttar i tysthet, det händer att folk bara försvinner utan att säga upp sig eller avsluta sina hyreskontrakt för att det är så pinsamt att göra flykten.
Citera
2025-06-15, 20:55
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Båda sidor attackerade militära mål men dödade också civila. Iran har dock inte samma precision i sina missiler som USA-dopade Israel har, dessutom är Israel mer tätbefolkat än Iran, så lite fler civila dödsoffer är att förvänta. Frågor på det?
I stort sett korrekt ja. Frågan är bara hur man kan vara så äcklig att man solidariserar sig med terrorstaten Iran. Nu är det krig och jag tar parti mot Iran och tänker inte sitta och jamsa med i deras propaganda.
Citera
2025-06-15, 20:56
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Dom syns fint på himlen mot mörkret. 3/4 av skadan är psykologisk. Klart ingen kan bo kvar i en stad som blivit sönderbombad så, alla i Israel vet att det internationella stödet håller på att dunsta bort. Många flyttar i tysthet, det händer att folk bara försvinner utan att säga upp sig eller avsluta sina hyreskontrakt för att det är så pinsamt att göra flykten.

Tack för rapporten! Hur ser det samtidigt ut i Teheran/ Iran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in