Citat:
Ursprungligen postat av
AnonOnMouse
Nja. De verkar lämna huvudstaden. Vilket inte är samma sak som att de kommer lämna landet. Det är nog en mycket liten del av befolkningen som har råd och möjligheten att flyga ut ur landet. Rimligtvis lämnar de temporärt för att bo hos släkt och vänner i andra städer. Kan vara klokt!
Svenskan Karolina Tillander flydde även hon till landet efter att bomberna fallit i hennes kvarter.
Citat:
Enligt Tilander skedde sprängningar nära deras gata, i samma område där de dessutom tidigare handlat mat.
– Det var precis i vårt kvarter. Vi har haft tur att det inte träffade oss, säger hon.
Jag tog reda på så mycket information som möjligt innan och hade även kontakt med personer på plats. För mig var det en chans att både få göra mina tänder som kostar fem gånger mer i Sverige, samtidigt ville jag uppleva ett land som sällan får visa sin vackra, varma och gästvänliga sida i media.
– Tyvärr förändrades läget oväntat med bombningarna. Man kan aldrig förutse att sådana här hemska saker skulle hända, tillägger hon.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GyEwJl/von-tilander-fast-i-iran-som-en-skrackfilm
Tusentals svenskar är fast i Iran och riskerar mördas av Israel nu då man verkar helt övergått till att bomba civila.
Residential areas of Tehran hit in fresh Israeli strikes
Citat:
.., densely populated residential areas of the Iranian capital being targeted
They include three busy intersections in the city: Tajrish and Quds Square, Shariati Avenue and Valiasr Square.
Tajrish is home to a major shopping center, while Valiasr Street is considered one of Tehran’s main thoroughfares and commercial centers.
Israel’s military had previously said it was targeting military and nuclear complexes in Iran, although there are no known such complexes in these areas of the capital
https://www.cnn.com/world/live-news/israel-iran-strikes-news-06-15-25#cmbxo076500003b6nm3c8nnuq
Antingen så är det medvetet, eller så siktar de dåligt eller har kassa vapen.