Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Dårarna i den här tråden gör ju att man vill byta sida mot vad de hejar på. En person här säger att judar bildade USA. En annan tycker Iran är trevligt för att man kan åka skidor där. Man vill inte vara på samma sida som dessa tokar. Eller personen med oneliners för Iran, som han i princip bara hittar på. Det får ju en att önska att man åker ner till Israel och personligen hjälper Netanyahu.
Jag undrar i bland om de egentligen extremt smarta och inte alls så jvla dumma som de verkar vara. De skriver sina dumheter bara för att man ska ändra sig och stödja den sida som de i sina inlägg avskyr och inte stödja den sida som de gillar.
Den bästa kom nu sist. En person fattade inte att vad han skrev visar att Iranierna är IQ-fiskmås om det stämmer det han skrev. Enligt honom har Iran 3000 kärnteknologiforskare. Manhattan projektet hade 6000-7000 forskare och inget internet och väldigt grundläggande tidigare kunskap. Det tog dem 6år att utveckla atombomber. Iran har hållit på sedan 1980-talet. Är iranierna sämst eller? Sverige kunde teoretiskt ha byggt bomber på sju år. Det hela var ett politisk fråga och mindre en forskningsfråga.
När jag tittar på konflikten så försöker jag vara neutral. Jag är mer pro stat Israel men avskyr Netanyahu och hans anhang. Den iranska regimen är bland det vidrigaste på denna jord. Även om man kan åka skidor i Iran. Men Iran har varit och är duktiga på till ex producera drönare och ballistiska robotar (Kvalitén från usel till bra). Men vem jag är pro och i mot är en nackdel när man analyserar det som händer.
En viktig fråga Varför angrepp Israel Iran nu och inte tidigare?. Israel har tänkt på det sedan 2012. Troligen tidigare.
"He then added, “Your oppressors spent billions supporting Hamas in Gaza. Today, their regime lies in ruins. Your oppressors spent over 20 billion dollars supporting Hezbollah in Lebanon. In a matter of weeks, most of Hezbollah’s leaders, its rockets, and thousands of its terrorists went up in smoke.”
For Netanyahu, “reality in the Middle East today is due to a chain reaction — a chain reaction to the pounding of Hamas, the decimation of Hezbollah, the targeting of [Hezbollah chief Hassan] Nasrallah, the blows we delivered to the Iran regime’s axis of terror”.
https://www.eurasiantimes.com/iran-israel-war-is-regime-change-in-tehran-ouster-of-khamenei-on-cards-as-netanyahu-goes-beyond-begi n-doctrine/
var väl läge nu när när hamas och hezbollah ser svaga ut
iran borde ha sett det komma..