2025-06-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad är det för statsminister som flyr sitt land mitt i ett krig ?!
https://trt.global/world/article/26bf219546c4

Visar bara vad det är för typ av fega personer som styr 😅
Citera
2025-06-15, 09:25
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Han är en galning. Därför.
Citera
2025-06-15, 09:28
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Yoodur

Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Han är en galning. Därför.

Han var inte med på planet utan han är kvar i israel.

Kan börja kolla informationen innan man skriver strunt
Citera
2025-06-15, 09:29
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Muslimsk panikstrategi låter det som. Eller så var det bara spännblattehotande.

De verkar i varje fall ha begränsat med möjlighet att få i väg en större mängd robotar samtidigt nu.
Israel har väl förstört de flesta ramperna mm som behövs för att leverera dessa robotar.

det vore oerhört korkat att sopa iväg hela förrådet. iran använder sig av mobila avfyrningsramper, dvs lastbilar, som mest troligt kör in i bergrum och liknande efter avfyrning
Citera
2025-06-15, 09:32
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det vore oerhört korkat att sopa iväg hela förrådet. iran använder sig av mobila avfyrningsramper, dvs lastbilar, som mest troligt kör in i bergrum och liknande efter avfyrning
Ja och med tanke på att man bara fick iväg 50 st i natt mot 200 i förrgår tyder det på att de förlorat stora delar av sin avfyrningskapacitet. Vi får se hur många de kan leverera i natten som kommer.
Citera
2025-06-15, 09:37
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Yoodur
Men suck, det där är debunkat sedan i förrgår. Planet ompositionerades för att undvika skador vid en eventuell attack. Netanyahu var på kabinettsmöte i regeringsbunkern i Jerusalem senast inatt.

Man kan tycka vad man vill om Israel och Netanyahu, jag själv har verkligen inget till övers för honom, men att hålla på och tramsa med fake news sänker bara kvaliteten på tråden.
Citera
2025-06-15, 09:39
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Är det någon som sitter på bra filmmaterial från gårdagens andra missilvåg?
Citera
2025-06-15, 09:45
Medlem
qups avatar
Både teokratin i Iran och hela Israel får försvinna i min bok. Låt dem kriga ut det själva.
Citera
2025-06-15, 09:46
Medlem
qups avatar
Citat:
Ja och med tanke på att man bara fick iväg 50 st i natt mot 200 i förrgår tyder det på att de förlorat stora delar av sin avfyrningskapacitet. Vi får se hur många de kan leverera i natten som kommer.

Det säger absolut ingenting om deras kapacitet. Ska de ligga på 200 konstant för att inte få hat?
Citera
2025-06-15, 09:50
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Det säger absolut ingenting om deras kapacitet. Ska de ligga på 200 konstant för att inte få hat?
Vad säger det då? De lovade att skicka 2000 och det blev 50. För mig tyder det på att deras kapacitet kraftigt försvagats.
Citera
2025-06-15, 09:53
Medlem
Styrkelyftares avatar
Även fast en del tyder på att det skulle kunna bli ett storkrig i regionen tvivlar jag på att det faktiskt blir så. Både USA och företrädare för EU har tydligt deklarerat att man vill se en diplomatisk lösning på konflikten.

Bara för några minuter sedan uttalade sig Tysklands utrikesminister:

Citat:
Tysklands utrikesminister säger att landet omedelbart vill föra kärnvapensamtal med Iran tillsammans med Frankrike och Storbritannien, uppger Sky News och hänvisar till den tyska kanalen ARD.

”Tyskland, tillsammans med Frankrike och Storbritannien, är redo”, sa Johann Wadephul.

Han sa att ett samtal skulle vara ”nyckelförutsättning” för att lösa konflikten, och för att säkerställa att Iran ”inte utgör någon fara för regionen, för staten Israel eller för Europa”.

Nu gäller det bara för Israel och Iran att ta sitt förnuft till fånga.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/63Gq83/liverapportering-israel-attackerar-iran-15-juni
Senast redigerad av Styrkelyftare 2025-06-15 kl. 10:18.
Citera
2025-06-15, 09:53
Medlem
Citat:
Vad säger det då? De lovade att skicka 2000 och det blev 50. För mig tyder det på att deras kapacitet kraftigt försvagats.

Men är det inte att de utarmar judarnas luftförsvar?
För varje attack kommer fler och fler slinka förbi Iron Dome och de får bättre utdelning vid nya anfall.

Tror inte USA kan förse Israel med outtömliga volymer av raketer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in