2025-06-14, 21:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Det måste bli en stor eskalation om Iran svarar på attackerna ikväll med mer missil-regn. Jag undrar hur många THAAD, Iron Domes med mera som Israel har på lager. Kommer Trump styra om hela Ukraina stödet till Israel nu

USA har tydligen redan styrt om ALLA utlånade THAADs från Ukraina till deras baser i Mellanöstern
Det kom ut idag.
Citera
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmuskler
Pakistan bla. Man kan se på fl24 när de sticker.
Var det Fokker F100 från Iran Aseman, A300 från Iran Air och MD-80 från Kish Air som sjappade från Teheran tidigare idag?

Min uppfattning är att dessa flygplan ompositioneras för att undvika förstörelse. Flertalet israeliska plan har gjort samma sak, bl a till Larnaca, Milano, Rom och Thessaloniki.

Har inte sett något om att IRGC-höjdare varit ombord på de iranska planen, men helt otroligt är det inte. Har du någon källa kring det hela?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Massiva protester i USA utbryter mot Trump och kriget.
Jag kan säga att inte en enda amerikan jag har pratat med är för kriget eller på Israels sida.

De enda jag hör är FÖR kriget är oerfarna svenskar som inte förstår vad krig innebär.

https://x.com/DI313_/status/1933970673816490330

Haha ja bland amerikanska boomers och vänsterextremister hittar du verkligen begåvningsreserven man bör rådfråga kring dessa frågor
Citera
2025-06-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Så alltså klarar de inte av att försvara sig själva? Patetiskt!
Det gör åtminstone Iran.
Nej, Iran klarar inte att försvara sig själva.

Du är bara löjlig om du tror att konflikter måste vinnas snyggt och renhårigt för att räknas. Iran får storstryk när detta eskalerar, acceptera verkligheten.
Citera
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Inga oljefält har bombats, endast gas.
Sorry, blev fel. Menade gas.
Citera
Avslutad
Tror att Iran har något riktigt lurt på gång. Flera decenniers vänskap med Ryssland, Pakistan och Nordkorea borde ju resultera i något.
Senast redigerad av Lilliehorn 2025-06-14 kl. 21:55.
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
BREAKING: Iran Activates Air Defence Systems After Israel Claims Striking Iran's Missile Facility.. Är det inte lite sent?
Kommer bli en jäkla smäll i tunnlarna om Israel lyckas slå sig ned och detonera Irans robotmissiler.
Iran borde evakuera området om det bor folk där.
Citera
2025-06-14, 21:48
Avslutad
Det här är inget som kommer sluta imorgon eller i övermorgon från det jag läst mig fram till.
Mycket död och förödelse är att vänta, sjukt att man 2025 måste förhandla på det här sättet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Iran får köra en Samson Option helt enkelt.

Ingen kommer avfyra några kärnvapen. Israel kommer med USA massakera landet tills de har en ny ledning. Ingen kommer hjälpa dem. Yemen Libanon på sin höjd. De musliska bröderna kollar på när de knullar varandras länder.
Citera
Medlem
Citat:
Precis om det är en parameter i krig att det inte är över efter 1 dag.
Att Iran har ett svagt luftförsvar vet hela världen, deras styrka ligger i deras missilarsenal.
Precis som Israel kan bomba med flyg kan Iran bomba från markmissiler lika bra.
Det är ingen skillnad, förutom det att Iran tydligen har skjutit ner ett par F-35or medans Israel och USA verkar vara helt försvarslösa mot främst ballistiska missiler.
Så Iran är på väg att segra? Okej, vi säger väl så. Zzz…
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Var det Fokker F100 från Iran Aseman, A300 från Iran Air och MD-80 från Kish Air som sjappade från Teheran tidigare idag?

Min uppfattning är att dessa flygplan ompositioneras för att undvika förstörelse. Flertalet israeliska plan har gjort samma sak, bl a till Larnaca, Milano, Rom och Thessaloniki.

Har inte sett något om att IRGC-höjdare varit ombord på de iranska planen, men helt otroligt är det inte. Har du någon källa kring det hela?
Var några plan med N/A destination och sedan försvan helt. Är helt säker på att detta var IRCG eller deras familjer som stack.
Citera
2025-06-14, 21:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Sorry, blev fel. Menade gas.

Oljefälten vågar man inte röra ÄN för då blir det globalt kaos eftersom Iran kommer hämnas på övriga fält och stänga ner hormuzsundet.
Vilket varenda jävla svensk borde oroa sig över då oljepriserna kommer stiga flera hundra procent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in