2025-06-14, 21:33
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
USA HADE ett bra avtal med Iran, men Trump rev det.

Trump framställer sig gärna som en självständig och fri tänkare, en revolutionär pro-amerikansk patriot och en mäktig och envis man som inte viker sig för någon ...men så fort Bibi och de israeliska ministrarna börjar egga upp honom med sensationella hot om nazistmullor, kärnvapen och superdupermegaförintelser är han inte djärvare än en daggmask.

Nej, Iran gillar inte Israel och ja, landet styrs av islamistiska galningar. Men att inbilla sig att Iran skulle kärnvapenbomba Israel från en dag till en annan av ren trots är ju så så löjligt det blir. De vet dessutom att det innebär jordens undergång då Israel lovat att sänka hela världen om så sker. Det kommer helt enkelt inte att inträffa oavsett vilka tomma hot de slänger omkring sig. Iran är som Nordkorea, inget kommer att hända såvida inte någon annan bombar dem först. Men det är ju det Israel är rädda för, eftersom de faktiskt vill kriga mot Iran.

Iran hade som du säger ett avtal, man fullföljde de inledande förhandlingarna och styckade ner sin utvinningskapacitet och stängde ner reaktorer och 3/4 av alla centrifuger. Trump godkände till en början dessutom Irans premisser - Israel gjorde det inte. Och nu är avtalet upprivet och Israel har dessutom attackerat Iran innan kommande förhandlingar kunnat genomföras.

Även om jag kan tycka att Iran bör godkänna avtalet är det inte särskilt svårt att genomskåda hyckleriet. Dels att Israel själva som vanligt aldrig behöver följa några avtal eller regler, men också det faktum att Israel inte ens vill ha något kärnvapenavtal på plats eftersom de behöver bli av med den iranska regimen i sin helhet. Det är alldeles uppenbart att Israel själva försöker sabotera alla försök till fred, så har de alltid gjort.
Citera
2025-06-14, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad pratar du om? Iran står inte emot attackerna i detta nu. Det är fritt fram för det israeliska stridsflyget as we speak. Noll luftförsvar, luftvärnet tillintetgjort. Som att stjäla godis av småbarn.

De videorna jag tittar på i detta nu visar att luftvärnet är fullt aktivt.

Några som verkar ha noll luftförsvar är Israel däremot som inte lyckas stoppa en enda missil utan direkt hjälp från USA och UK.
Citera
2025-06-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
En större och starkare svärm är snart på ingång mot Israel: "Let's get this party started" som din idol Brenton sa. = )

De kommer krossa Iran tyvärr.
Citera
2025-06-14, 21:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Mullorna, Ayatollan och regimen är inte perser. De säger ju sig själva vara ättlingar till Mohammed (arab).

Iran och det persiska folket är tillfångataget utav dessa sataniska vilddjur.
Kan så vara och israelerna är tillfångatagna av satanistiska sionister i Knesset .Judar är bättre än så.
Egentligen borde båda staternas regimer elimineras pronto. Ta Washington med samtidigt.
Sedan kan världen göra en nystart.
Jag håller nog ändå mer på Iran eftersom de blivit utsatta för en olaglig oprovocerad attack. Rätt ska vara rätt.
Citera
2025-06-14, 21:37
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed999
Iran får köra en Samson Option helt enkelt.
Citera
2025-06-14, 21:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Ditt inlägg indikerade att du betvivlade Netanyahus vett utifrån ett uppenbart falskt inlägg om honom. Inte att du betvivlade inläggets sanningshalt. Läs om det du skrev igen.

Inte konstigt att sådana som du har så skeva åsikter om allt när ni totalt saknar förmåga till källkritik.
Du vet inte hur jag tänker.
Behåll dina skeva åsikter för dig själv.
Citera
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MrFrapello
Hoppas Iran gör mos av Israel ikväll❤️

Jag hejar på Iran och min fru hejar på Israel.

Finns det någon kanal som livesänder detta event?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
De videorna jag tittar på i detta nu visar att luftvärnet är fullt aktivt.

Några som verkar ha noll luftförsvar är Israel däremot som inte lyckas stoppa en enda missil utan direkt hjälp från USA och UK.
Men kan du släppa limpåsen snart? Ja, Israel får direkt hjälp från USA och UK, det är extremt korkat att låtsas som att det inte är en parameter att behöva ta hänsyn till om man vill ge sig på Israel.
Citera
2025-06-14, 21:39
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Det måste bli en stor eskalation om Iran svarar på attackerna ikväll med mer missil-regn. Jag undrar hur många THAAD, Iron Domes med mera som Israel har på lager. Kommer Trump styra om hela Ukraina stödet till Israel nu
Citera
Medlem
Citat:
Är Israeli Broadcasting Authority judehatande?
Det är en israelisk myndighet.

Nej men du är verkar dum i huvudet. Det är kutym på FB att man styrker sina påståenden med källor. Du är totalt oduglig, därmed totalt ointressant.
Citera
Avstängd
Citat:

Samma skit hörde vi igår tills Iran slog till.
Iran har inte attackerat under dagen idag på grund av religös dag inom islam.
Som jag skrev, kom tillbaka om några dagar så får vi se vem som gjort vad.
Citera
2025-06-14, 21:40
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Nej, iranier är inte ett muslimskt folk.

Iranier är mellanösterns zigenare. Ett bedrägligt folk. Jo, nästan alla är muslimer.

Kan det bli ikväll?

'Israeli jets will soon fly over Tehran': Netanyahu vows Israel will hit 'every single site and target' of the Iranian regime
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in