2025-06-14, 08:48
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Irans "svar" på angreppet är bara symboliskt, för att stärka moralen hos den egna befolkningen. Även om de kunde skulle de inte våga skada Israel allvarligt. Ett sånt scenario skulle garanterat få USA att ingripa, och då är slaget förlorat för Iran.

Iran har redan gått ut med att dom kommer bomba de som lägger sig i. Vilket är ett direkt hot mot USA

Tror Iran menar allvar den här gången och är de strategiska så plockar de bort israel från Mellanöstern. Annars kommer Iran förmodligen förlora på lång sikt.
Citera
2025-06-14, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Irans "svar" på angreppet är bara symboliskt, för att stärka moralen hos den egna befolkningen. Även om de kunde skulle de inte våga skada Israel allvarligt. Ett sånt scenario skulle garanterat få USA att ingripa, och då är slaget förlorat för Iran.
Israel åkte på rejält med däng ikväll. Det blev många träffar med ballistiska robotar och drönare.

Israel behöver lära sig att sluta provocera och skapa problem bland sina grannar. Det skulle göra världen betydligt fredligare.
Citera
2025-06-14, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Iran har redan gått ut med att dom kommer bomba de som lägger sig i. Vilket är ett direkt hot mot USA

Tror Iran menar allvar den här gången och är de strategiska så plockar de bort israel från Mellanöstern. Annars kommer Iran förmodligen förlora på lång sikt.

Hur har du tänkt att Iran ska göra det?
Citera
2025-06-14, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Skitnödig neocon-propaganda. Svenskar påverkas inte ett skit av Irans nuvarande ledarskikt. Du som förmodan jude kanske gör det (även det är tveksamt) men era bekymmer berör inte oss nordbor. Vi har facit i hand och det är att Israel och USA ställt till med betydligt mer oreda både direkt och indirekt i regionen än vad Iran gjort.

Det handlar inte om vilja, utan envart kapacitrtsbrist. Så sött du skriver, precis som free Palestine, haha! Är rätt nöjd med hur situationen ser ut så klagar inte 👌😁
Citera
2025-06-14, 08:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Iran använder kriminella för att utföra dåd i Sverige. Detta är ett av flera påverkansoperationer av Irans regim mot Sverige. Om Israel attackerat mål i Iran har de goda indikationer på att de kommer bli attackerade liksom vi blivir, fast inte via iimporterade kriminella, utan mer existentiella hot i form av kärnvapen.

https://sakerhetspolisen.se/ovriga-sidor/nyheter/nyheter/2024-05-30-iran-anvander-kriminella-i-sverige.html

Försvarar man Iran är man inte svensk på något sätt.

Men att Israel finansierar ISIS-grupperingar har du inga problem med?
Eller att de armerade Syriens nya ledare som är fd Al-qaida och ISIS?
Där snackar vi kriminell.

Artikeln du hänvisar till är också grundad på IDF-information som getts till Sverige.
Inte SÄPOs egna slutsatser.
Alltså propaganda.
Citera
2025-06-14, 08:57
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Iran är ett shithole country med ett skräpfolk som älskar att hata, det är ett välkänt faktum. Israel gör mänskligheten och världen en god tjänst.

Genom att eventuellt starta ett världskrig?

Såvitt jag kan se så är ju knappast vi mindre hatiska. Kanske behövs lite självrannsakan i det här fallet men det är nog allmänt känt för omvärlden att vi i väst är rätt kassa på detta.
Citera
2025-06-14, 08:59
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur har du tänkt att Iran ska göra det?

Jag? Jag har ingen aning hur dom tänkt göra det. Jag hoppas bara USA håller sig utanför så det blir en jämn fight.
Hoppas israel får tillbaka på samma sätt som de gett sig på palestinierna!
Rättvisan ska segra!
Citera
2025-06-14, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Det är så jävla komiskt att den fule diktatorn med elefantöronen Netanyahu går ut och vädjar till det persiska folket att göra uppror mot styret. Varför måste han göra det om Israel nu är så överlägsna?

Jag tror att det iranska folket vill göra uppror mot männnen i klänning som styr Iran. Jag har många iranska vänner som bara väntar på att mullorna en efter en elimineras av Israel och det har redan börjat. 🤗
Citera
2025-06-14, 09:04
Medlem
Citat:
Jag? Jag har ingen aning hur dom tänkt göra det. Jag hoppas bara USA håller sig utanför så det blir en jämn fight.
Rättvisan ska segra!

USA har redan i natt skyddat Israel. Dessutom får Israel massor av USA. Risken är väl större att USA blir offensivt inblandat. Det beror väl på nu om Iran gör vad de har sagt. Anfaller de som hjälper Israel. Men då gör man det nog med irakiska miliser. Så USA får bestämma om de ska eskalera eller inte.
Citera
2025-06-14, 09:05
Medlem
Citat:
Rättvisan ska segra!

”Gett sig på palestinierna”

Palestina har haft chans-på-chans-på-chans att avsluta detta. Men har totalvägrat. Istället begick man terrorattack mot Israel den 8e oktober 2023 och befolkningen i Palestina firade på gator och torg. Lite jävla nyanser kan väl folk vara förmögna att se?
Citera
2025-06-14, 09:05
Medlem
Masingas avatar
https://www.instagram.com/reel/DK2bKlNt-mi/?igsh=Nzhha2V6dnppeHJt

Detta är från 2010. Kanske ligger något i det eftersom de försökt så länge?
Citera
2025-06-14, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Det är så jävla komiskt att den fule diktatorn med elefantöronen Netanyahu går ut och vädjar till det persiska folket att göra uppror mot styret. Varför måste han göra det om Israel nu är så överlägsna?

Mulorna i klänning kommer behöva använda byxor eller gå halvnakna för det är svårt för de att springa för livet i klänning, i synnerhet om klänningen är lång.

Iranska folket kommer tillsammans med Israel befria Iran 🇮🇷 🤗
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in