Citat:
Ursprungligen postat av
TheFourthTurning
Berätta gärna mer kring dina efterforskningar/studier om den iranska statsapparaten, Kan du konkretisera och specificera vad exakt som är rutter och på vilket sätt?
Framtiden för utvisa vilket land som härnäst hamnar i det israeliska självförsvarssiktet, tror nog att Jemen ligger risigt ,men där tar nog den israeliska proxyn usa/Trump täten. Men jag är övertygad om att Saudiarabien blir angripet eller på annat sätt underställt Israel mer direkt (idag är det endast amerikanska trupper som håller dom på mattan) inom min livstid, men jag kan mycket väl ha fel
Det har väl varit i alla nyhetskanaler? Iran har begränsat med pengar pga sanktionerar. Iranier är sura på att staten lägger sina begränsande pengar på det hopplösa projektet att förinta Israel och USA genom att betala Hamas, Hizbollah, och Huthirebeller istället för att fixa inrikespolitiska missnöjen.
Detta har gett Israel jättechanser att operera i Iran. De går regelbundet in och förhör folk i statsapparaten som är intressanta. De infiltrerar (eller tar helt över) delar av myndigheter som är av vikt för dem. De avrättar med lätthet terrorister som Iran bjuder in. Inget av detta hade varit möjligt om inte statsapparaten i Iran varit på dekis.
Det finns just nu inget som skulle vilja få Israel att attackera Saudiarabien. Riyadh rustar för en framtid utan olja och knyter affärsband med lukrativa länder. Så, medan vissa europeiska länder försökt bojkotta Israel har landets handel med Saudiarabien ökat markant. Så Saudi har nu förbjudit anti-israeliska protester och startat någon kampanj på sociala medier som ska göra folk mer pro-Isael.