2025-06-13, 15:30
Medlem
Inkasso skickar några brev innan de skickar vidare till kronofogden, det bästa du kan göra då är att höra av dig och ringa till inkassobolaget och förklara din situation.

Om du kan betala nån hundralapp i månaden så finns det stor möjlighet att de låser räntan också och så länge du betalar så växer inte skulden, det sista du vill är att hamna hos kronofogden då det blir ränta samt att ditt liv kommer vara fucked up i flera år efter du slutbetalat och du kommer ändå behöva betala, och troligtvis mer varje månad.

Skriver detta för jag har stött på många som är påväg in i kronofogdens klor på sistone. Inkasso är aldrig omöjliga och bättre att stanna där än hos kronofogden.
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-06-13 kl. 15:33.
Citera
2025-06-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Inkasso skickar några brev innan de skickar vidare till kronofogden, det bästa du kan göra då är att höra av dig och ringa till inkassobolaget och förklara din situation.

Om du kan betala nån hundralapp i månaden så finns det stor möjlighet att de låser räntan också och så länge du betalar så växer inte skulden, det sista du vill är att hamna hos kronofogden då det blir ränta samt att ditt liv kommer vara fucked up i flera år efter du slutbetalat och du kommer ändå behöva betala, och troligtvis mer varje månad.

Skriver detta för jag har stött på många som är påväg in i kronofogdens klor på sistone. Inkasso är aldrig omöjliga och bättre att stanna där än hos kronofogden.
Man kan ju också bestrida fakturorna och låta handläggningen ha sin gån, sedan efter det komma överens med inkasso.
Citera
2025-06-13, 18:51
Medlem
Sereenas avatar
Inkasso brukar kräva att man ska betala av allt inom en viss tid, så om det inte är småsummor det rör sig om så kan det bli rejäla summor dom vill ha varje månad.
Citera
2025-06-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Inkasso brukar kräva att man ska betala av allt inom en viss tid, så om det inte är småsummor det rör sig om så kan det bli rejäla summor dom vill ha varje månad.

Du har fel, du kan ofta berätta vad du klarar och de fryser räntan. Inkassoföretagen lever på dina skulder och få in sina avgifter, de tjänar inget på att gå till kronofogden. Det är också i inkassoföretagens regler att de ska göra allt, om du ringer kommert de ta ditt erbjudande.

Inkasso är ingen betalningsanmärkning så håll det där. Brev från kronofogden är heller ingen betalningsaning fram tills dess du skriver på en delgivan. Men kronofogden tar ränta, bättre görra en deal med inkasso. Gör du inte det kommer de in ändå och trycker ner ditt ansike i papperet. gör du inte det så fängelse. Håll dig till inkasso och berätta,
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-06-13 kl. 19:21.
Citera
2025-06-13, 19:24
Medlem
Jag ville bara säga detta eftersom det finns en massa myter, jag kan svara på andra myter som folk tror.

Nr 1 är om skulder är kvar i 3 år....nej de är kvar från första kravet datumet de kom in och är inte betalar du räknas tiden när de kom in. det kan va lika olika

Är mina skulder på skatt, underhåll och sånt som myndigheter sysslar med? Jajamän....du är fucket, i tre år EFTER full betalning 3 år, dina bästa är, inkasso är schyssta, det är inte kronofogden.
Min mamma sa man betalar hyra och el, resten kan man skita i,
Jag är inte min mamma, jag vill ha vackra tjejer och ta hand om Jag kan hjälpa

Jag är snygg och fruktansvärt duktig på just bokföring och sånt, och dessutom arbetslös. Vill nån snacka så visst
hör av dig..Jag gett upp tinder

Jag är kanske lite kortare än vad folk tycker är normalt
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-06-13 kl. 19:53.
Citera
2025-06-13, 21:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Du har fel, du kan ofta berätta vad du klarar och de fryser räntan. Inkassoföretagen lever på dina skulder och få in sina avgifter, de tjänar inget på att gå till kronofogden. Det är också i inkassoföretagens regler att de ska göra allt, om du ringer kommert de ta ditt erbjudande.

Inkasso är ingen betalningsanmärkning så håll det där. Brev från kronofogden är heller ingen betalningsaning fram tills dess du skriver på en delgivan. Men kronofogden tar ränta, bättre görra en deal med inkasso. Gör du inte det kommer de in ändå och trycker ner ditt ansike i papperet. gör du inte det så fängelse. Håll dig till inkasso och berätta,

Har i många år försökt få diverse inkassobolag att gå med på avbetalningar i en takt jag kunde klara med försörjningsstöd, men dom krävde lägstabelopp som låg långt över vad jag kunde klara av för att dom hade samtliga som krav att skulden skulle betalas av på X månader.

Numera så har jag dock sjukersättning, och 4år kvar på skuldsanering.
Citera
2025-06-13, 21:49
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Har i många år försökt få diverse inkassobolag att gå med på avbetalningar i en takt jag kunde klara med försörjningsstöd, men dom krävde lägstabelopp som låg långt över vad jag kunde klara av för att dom hade samtliga som krav att skulden skulle betalas av på X månader.

Stort grattis till skuldsaneringen! Hur stora skulder har du och hur länge har du haft dem?
Citera
2025-06-13, 23:37
Medlem
Citat:

Soc skiter fullständigt i skulder, det ska de göra också
Citera
2025-06-13, 23:40
Medlem
Citat:

¨

Bra för dig men grejen va inte de sjuka, utan de som fortfarande kan ta hand om livet. Inte autiska folk som du. Lev du kvar i bubblan .
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-06-13 kl. 23:45.
Citera
2025-06-13, 23:57
Medlem
Citat:

Soc kan hjälpa med försörjninstöd, du va tydligen inte en av dem, hoppas det går bra för dig. Man klarar sig alddedus utmärkt om man inte köper....
Senast redigerad av TorpareBlod 2025-06-14 kl. 00:01.
Citera
2025-06-14, 00:09
Medlem
Citat:

Soc skiter i dina skulder, vad skulle göra? betala dina skulder?
Citera
2025-06-14, 00:12
Medlem
Citat:

Om man ringer kan man oftast komma överens om nåt och de låser räntan, även om det är en hundralapp, mycket bättre än kronofoogden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in