2025-06-13, 22:46
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundskit89
Efter att ha förlorat nästan alla sina militära befälhavare måste Iran åtminstone slå till mot Netanyahu, eller Smotrich, eller Ben Gvir. Enbart bombningar räcker inte. Det finns mål att slå ut och förstöra.

Iran har inte förlorat nästan alla sina militära befälhavare. Vad har du fått det ifrån?
Citera
2025-06-13, 22:47
Medlem
JustTrollings avatar
Nu gråter Iran i FN.

:

Live nu.

Israel/Iran - Security Council meeting | United Nations

https://www.youtube.com/watch?v=Um0CocQ_3zU
Citera
2025-06-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Vad pratar du om? Av 100+ missiler kom bara runt 9 ner på marken.

Det jag såg handlade om 100 raketer i 3 volleys. Nu verkar skadorna vara små och det delvis i vissa fall handlar om nedskjutna raketer men jag är lite förvånad över att Israel med allierade missade såpass många ändå med tanke på hur väl förberedda dom var. Helt fritt luftrum och vad det verkar som, avsaknad av drönare för att överväldiga luftförsvaret.

Ta det för vad det är, bara en märklig känsla jag har.
Citera
2025-06-13, 22:49
Medlem
Nu gjorde Israel ett övertramp dom ångrar, sanna mina ord!
Citera
2025-06-13, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Iran har inte förlorat nästan alla sina militära befälhavare. Vad har du fått det ifrån?

Håller med, de har inte förlorat alla viktiga spelare. Ännu. Men natten är inte slut, och om högst några dagar så vet vi nog mer hur detta kommer sluta.
Citera
2025-06-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
hur ska iran kunna slå ut dessa ? ska missiler styras av Allahs vilja eller hur är det tänkt?? israel använder teknik, ska iran använda Allah ?
Vi vet att bägge sidor ber till sin respektive gud om hjälp vid krig, så har det varit i alla tider, vikingarna bad o offrat till Odin,

Det samma vet vi Israel o Iran gjort, vi vet nu vilken gud som är mest trovärdig genom resultatet, samt guden försvara landet o folket, uppenbart dog fler viktiga personer i Iran än vad Israel förlorat.
Citera
2025-06-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
De står i Aktuellt i SVT och säger att Iran kan utföra terrordåd i Sverige... Vad fan har vi med detta att göra?? Snacka om att skrämma vanliga civilbefolkningen i Sverige. Utför Iran terrordåd i Sverige så är det riktigt jävla sjuka i huvudet.

Vad kommer det ge för politiska konsekvenser om en gata i Sthlm blåser bort och över 100 personer dör?

Ja det är riktigt fånigt. Om det vart en lugnare period en kängre tid skulle man kunna tänka sig att terrorister kan gå på vilket land som helst men just nu lär fokus ligga på Israel och USA.

Men det är klart att de få judiska etableringarna som finns i Sverige fåt en större hotbild.
Citera
2025-06-13, 22:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag håller givetvis på Israel i detta, som varje sansad person gör.

Men det verkar vara en hel del skador på marken i Tel Aviv efter Irans vedergällning. Osannolikt att det är "17 skadade" när hela kvarter ser ut som Dresden.
Citera
2025-06-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vi vet att bägge sidor ber till sin respektive gud om hjälp vid krig, så har det varit i alla tider, vikingarna bad o offrat till Odin,

Det samma vet vi Israel o Iran gjort, vi vet nu vilken gud som är mest trovärdig genom resultatet, samt guden försvara landet o folket, uppenbart dog fler viktiga personer i Iran än vad Israel förlorat.

du menar att israel ber till gud att deras missiler ska träffa rätt sjukaste jag hört
Citera
2025-06-13, 22:53
Medlem
KaninHitlers avatar
Israel skall visst ha inlett nytt angrepp på Teheran nu.
Nu ryker resten av irans patetiska skitmilitär. Efter inatt styrs irans militärmakt av getter och kameler vilket blir de mest kompetenta efter den här voltan!
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Live från UN Security Council Nu!

https://www.youtube.com/watch?v=Um0CocQ_3zU
Citera
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag håller givetvis på Israel i detta, som varje sansad person gör.

Men det verkar vara en hel del skador på marken i Tel Aviv efter Irans vedergällning. Osannolikt att det är "17 skadade" när hela kvarter ser ut som Dresden.

Du tycker det är sansat att dra igång ett nytt krig som riskerar att eskalera bortom kontroll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in