2025-06-13, 18:13
Medlem
Masingas avatar
Sällan ett lyckat recept med att ha ett allt för brett sortiment.
Citera
2025-06-13, 18:15
Medlem
Crerands avatar
Pissiga priser. Låt XXL dö.
Citera
2025-06-13, 18:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Såg i mitt flöde att det börjar spekuleras i att XXL är på väg att gå i konkurs för de har nu stoppat all inköp och utbetalningar till leverantörerna.

Om XXL går i konkurs vilken kedja tror ni kommer ta över eller kommer man lyckas rädda XXL genom att man bantar ner butikerna och hyr ut resten som Elgiganten gjort med vissa butiker?

https://omni.se/konkurs-i-xxl-narmar-sig-kassan-ar-tom/a/dRW4yO

Det skulle kunna förklara kampanjen de hade härom veckan, där de lovade 100% bonus i en bonuscheck på allt om 30 dagar. Kan de som nappade på den kampanjen skriva upp det på blåskontot månne?
Citera
2025-06-13, 19:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det skulle kunna förklara kampanjen de hade härom veckan, där de lovade 100% bonus i en bonuscheck på allt om 30 dagar. Kan de som nappade på den kampanjen skriva upp det på blåskontot månne?
Vad menar du? Handlar man för 100 kronor så får man en bonuscheck på 100 kr? Låter ju inte klokt.
Citera
2025-06-13, 19:31
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vad menar du? Handlar man för 100 kronor så får man en bonuscheck på 100 kr? Låter ju inte klokt.

Precis. De hade den kampanjen på ALLT. var bara norröna det inte gällde. Var det en blåsning tro?
Citera
2025-06-13, 19:35
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Sällan ett lyckat recept med att ha ett allt för brett sortiment.
Får mig att tänka på en sportbutik som en gång öppnade i Skärholmens centrum. Med en HEL jävla avdelning lacrosse-utrustning. Hej bara.
Citera
2025-06-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det kanske blir lagom tills konkursförvaltaren ska sälja ut allt. Och Aftonbladet får skriva stora rubriker om hur besvikna kunderna är, eftersom bonuschecken då inte gäller.
Citera
2025-06-13, 19:41
Medlem
Jag skulle vilja köpa ett nytt gevär, så de får gärna konka!
Citera
2025-06-13, 19:51
Medlem
godboys avatar
XXL skulle möjligen fungerat på 80-90 och KANSKE en bit in på 00 talet, innan nätet tog över. Problemet är att de försöker vara både breda och djupa och det går inte. Man kan inte vara expert på, vandring, fiske, skidor, cykel, löpning, gymsport osv. Det blir för spretigt.

Dessutom har allt för många fritidsaktiviteter och sporter blivit pryl-bög-sporter, där det finns exakt hur mycket som helst att välja på. När många vill ha olika grejer är det omöjligt att ha det hemma i lager till ett vettigt pris. Så många, inkl jag, köper det mesta på nätet till en bråkdel av priserna XXL håller.
Citera
2025-06-13, 19:58
Medlem
Klas-Vegass avatar
Fanns ingen riktig motsvarighet när de kom. De fanns sportkedjor men inget liknande koncept.

Tog en runda i en xxl i lördags och förvånades att de inte hade en enda elcykel. Nu skulle jag ha gymbyxer men det förvånade.

Fick det sin förklaring här?
Citera
2025-06-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Är väl ingen som kommer sakna den skitaffären

Har aldrig hittat nåt vettigt att handla hos dom till bra pris

De är i stora delar av Sverige enda stora affären där man kan köpa ammunition för pistol och revolver.
Citera
2025-06-13, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Jag skulle vilja köpa ett nytt gevär, så de får gärna konka!

You wish!

Allt som är värt något skickas tillbaka/vidare.

Sen kan man köpa skitprodukterna som ingen vill ha till 50% "Konkursutförsäljnings"-pris.

Samma sak när alla leksaksbutiker går i konkurs. Allt lego är bortplockat eller så gäller inte rabatten på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in