2025-06-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Misshandelsdomen visar att han är våldsam och aggressiv. Det är många år sen nu, men betänk att det var innan han började dopa sig och knarka.

Det finns en anledning till att Linnea varit blåslagen och ringt på hjälp ett flertal gånger.

Detta är inte bara lögn, det är ett klockrent förtal. Bättre kan du Banal! - du lajvar ju vettig ibland?

Finns ingenting (noll bevis) som stödjer detta ditt påstående.
Citera
2025-06-12, 21:40
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Om du va advokat så hade du vetat att ditt uppdrag handlade om det rättsliga och inget annat.

En bra advokat ger råd som förhindrar att klienten skjuter sig själv i foten offentligt – men du verkar tro att juridik är samma sak som att sitta tyst och vänta på rättegång. Kul nivå.
Citera
2025-06-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Finns inget som heter så och du bevisar bara hur korkad du är.

Snackar om saker du inte har ngn koll på överhuvudtaget.

Antingen väcker en åklagare åtal eller så läggs förundersökningen ned.

"åtalet" faller"
Jo det gör det

AI-översikt
"Åtal faller" betyder att en åklagare beslutar att inte väcka åtal mot en misstänkt person för ett brott. Detta kan ske av olika skäl, till exempel om bevisningen inte räcker till eller om åklagaren bedömer att det inte finns någon rimlig chans att få en fällande dom.

Mer utförligt:
Åklagaren bestämmer:
Åklagaren har huvudansvar för att bedöma om det finns tillräckligt med bevis för att väcka åtal.
Förundersökning:
Åklagaren genomför en förundersökning för att utreda brottet och samla bevis.
Åtalsunderlåtelse:
Om åklagaren efter förundersökningen bedömer att det inte finns tillräckligt med bevis eller att en fällande dom inte är sannolik, så beslutar han eller hon att inte väcka åtal.
Åtal kan väckas senare:
Även om åtal inte väcks initialt, kan det senare väckas om det dyker upp nya bevis eller om åklagaren får en ny bedömning.
Enskilt åtal:
I vissa fall kan en målsägande väcka ett enskilt åtal, om åklagaren inte väcker åtal.
Exempel på när åtal kan falla:
Otillräcklig bevisning:
Om polisen inte har kunnat samla tillräckligt med bevis för att den misstänkta personen begått brottet.
Rimlig tvivel:
Om åklagaren har rimliga tvivel om att bevisningen räcker för en fällande dom.
Åklagarens bedömning:
Åklagaren kan också välja att inte väcka åtal om han eller hon bedömer att det inte finns någon rimlig chans att få en fällande dom, oavsett bevisläget.
Åtalsunderlåtelse:
Det kan också vara så att åklagaren beslutar om åtalsunderlåtelse, vilket innebär att åklagaren beslutar att inte väcka åtal.

Sammanfattningsvis: "Åtal faller" betyder att åklagaren beslutar att inte väcka åtal mot en person, vilket kan bero på olika faktorer som bristande bevis, rimliga tvivel eller åklagarens bedömning av sannolikheten för en fällande dom.
Citera
2025-06-12, 22:06
Avslutad
Citat:
Jo det gör det

AI-översikt
"Åtal faller" betyder att en åklagare beslutar att inte väcka åtal mot en misstänkt person för ett brott. Detta kan ske av olika skäl, till exempel om bevisningen inte räcker till eller om åklagaren bedömer att det inte finns någon rimlig chans att få en fällande dom.

Hett tips: Använd inte AI till juridik. Varje gång jag prövat så har ai:n hallucinerat helgalna saker.
Citera
2025-06-12, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
du har uppenbarligen aldrig haft med en advokat att göra. dom talar till och med om för dig vilket håll du ska hålla blicken mot i en rättssal. och tips om vad man INTE bör göra under sin tid när man är ute villkorligt. som att åka till spanien. inte kröka eller knarka. eller göra nya brott. provocera eller trakassera andra människor. jag lovar att han har fått dom råden. men att han är för dum för att kunna rätta sig i något led som vanliga människor gör. han är ju mer än för andra den store narcissisten.

Såklart en advokat råder till vad som är bäst att förhålla sig till tex användning av YouTube, det är vad en försvarare är till för och mycket mer.
Citera
2025-06-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SethPutnam
Hett tips: Använd inte AI till juridik. Varje gång jag prövat så har ai:n hallucinerat helgalna saker.
Jag använder inte AI till juridik det är ett allmänt vedertaget uttryck som används av jurister att ett åtal som faller är en förundersökning som inte går till åtal eller där åtalet avvisas av rätten. Jag använder Ai för att visa vad det betyder och att det är så det används. Åtal faller har aldrig och kommer aldrig betyda att det väcks åtal
Citera
2025-06-12, 22:19
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Misslyckades han tom inte med att stava sitt namn rätt när han överklagade Samhällstjänsten undanröj?

Detta är för bra för att bli en film.

Eller om hur Jocke bara får ryggdunkar av ”lowcows” i kommentarsfältet. Han är en vandrande komedi
Citera
2025-06-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
jag kan bara gissa. men om jag var hans advokat skulle jag sagt åt honom att hålla sig långt borta från sociala medier då han bara kan ställa till det för sig ännu mera.

Det har du nog helt rätt i, om han använder YouTube så kanske det blir ännu mer trassel.
Citera
2025-06-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Förtal? Är det inte det som sker i alla trådar kring dessa män? kolla Rasks tråd tex eller Anjos.
Ska du sitta med en pekpinne och anklaga folk för förtal så kanske du borde skippa Flashback.

Jag konstaterade enbart fakta om användarens inlägg om Chrippa. Nej jag tänker inte jämföra Rasks eller Anjos tråd med denna tråd. Anledningen är enkel: denna tråd handlar om Chrippa.
Citera
2025-06-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Jag konstaterade enbart fakta om användarens inlägg om Chrippa. Nej jag tänker inte jämföra Rasks eller Anjos tråd med denna tråd. Anledningen är enkel: denna tråd handlar om Chrippa.

Det har du rätt i men ganska irriterande när man sitter i andra trådar och själv säger en massa skit om Anjo & Rask och sen kommer in och klagar på hur vi skriver om Chrippa det är inte ens i närheten av Rasks äckeltråd.
Citera
2025-06-12, 22:29
Medlem
Citat:
Om du va advokat så hade du vetat att ditt uppdrag handlade om det rättsliga och inget annat.
Ena stunden förklarar du att 'öga för öga' är betydelselöst, och nu tror du advokater inte ger sina klienter goda råd.
Du är förpassad ur diskussionen.
Citera
2025-06-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Ena stunden förklarar du att 'öga för öga' är betydelselöst, och nu tror du advokater inte ger sina klienter goda råd.
Du är förpassad ur diskussionen.
Jag har inte sagt att det är betydelselöst varför ljuger du. Jag sa att det inte ska tolkas bokstavligt utan bildligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in