2025-06-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Du vet redan att FN har bekräftat ryska krigsbrott i Ukraina. Det är väldigt sakligt, vedertaget och dokumenterat. Det känns mer som att du försöker flytta fokus genom att spela på hur användare utrycker sig. Om du inte tycker att majoriteten här försöker föra en seriös diskussion, är det ganska målande för vad du själv ämnar att diskutera. Du tar saker alldeles för personligt, det är inte dig vi diskuterar här, utan konflikten.

Att jag ifrågasätter den ensidiga synen på kriget betyder inte att jag “tar saker personligt”? det betyder att jag inte nöjer mig med ett narrativ där bara en sida granskas. Det blir lixom inte rättvist någonstans…

Du försöker ju förskjuta fokus från mina argument till min person, samtidigt som du skyddar andras övertramp bakom ett sken av neutralitet..

Det är inte saklighet tycker jag det är retorisk brandsläckning med gaslighterkitet i högsta hugg. Nog diskuterat om detta vi kommer ingen vart!
Citera
2025-06-07, 19:36
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Det är ju lysande Då behöver inte höra något gnäll om sanktionerna i fortsättningen.
Noterar tid och datum.

Urrrrahhhhh!
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Exakt.. Sanktionerna har inte knäckt Ryssland – snarare tvärtom.
BNP växte med 4,1 % under 2024, industriproduktionen ökar, och staten hjälper folk att starta eget med mikrolån, skattesänkningar och subventioner.
Många småföretag blomstrar där import tidigare dominerade.
Medan väst kämpar med inflation och energikris, bygger Ryssland nya fabriker och nya marknader.

BNP-tillväxten 2024 växte faktiskt Rysslands BNP med 4,3 %, vilket överträffade förväntningarna och visade på ekonomisk motståndskraft trots omfattande sanktioner!!!
Industriproduktionen ökade också med hela 2,2 % i januari 2025 jämfört med samma månad föregående år…
Sen stöd till småföretagarna /starta egetbidragen under 2024 mottog små och medelstora företag i Ryssland över 1 biljon rubel i statligt stöd, inklusive mikrolån och skattesänkningar, för att främja entreprenörskap och minska beroendet av import..
Sammanfattningsvis har sanktionerna haft begränsad effekt – istället för att bryta ner landet har de drivit fram inhemsk tillväxt och stärkt småföretagandet..
Citera
2025-06-07, 19:39
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Sanningen? Problemet här är ju inte att jag eller andra har svårt för den – det är att ni bara ser den sida som väst tillåter er att se.

När varje nyhetsinslag, varje FN-rapport och varje medieutspel fokuserar uteslutande på vad Ryssland gör medan ukrainska brott tystas ner, relativiseras eller begravs i fotnoter – då är det inte sanningssökande, äkta journalistik utan selektiv moral..
Menar Du såsom Du själv gör när Du ältade en hel dag om att det var fel att dröna bort flygplan från kärnvapen triaden när just samma flygplanstyp TU-22 används mot Ukraina att avfyra robotar mot civila på behörigt avstånd...!
Du ska inte snacka om moral för det är något Du bara kan stava till...
Citera
2025-06-07, 19:44
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Att jag ifrågasätter den ensidiga synen på kriget betyder inte att jag “tar saker personligt”? det betyder att jag inte nöjer mig med ett narrativ där bara en sida granskas. Det blir lixom inte rättvist någonstans…

Du försöker ju förskjuta fokus från mina argument till min person, samtidigt som du skyddar andras övertramp bakom ett sken av neutralitet..

Det är inte saklighet tycker jag det är retorisk brandsläckning med gaslighterkitet i högsta hugg. Nog diskuterat om detta vi kommer ingen vart!

Sakligheten är att du inte har förmågan att inse att du inte finner någon information om "spiderweb" i rysk media.

Ändå ältar du om kärnvapen och hot.

Bara ett exempel. Granska nu vidare junior!

Skärp dig för fan...
Citera
2025-06-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Vi valde fred.
Putin valde krig.

Putin ville inte ha krig. Han ville pressa Ukraina till demokratiska val och garantera säkerhet för den ryska befolkningen i Ukraina.
Citera
2025-06-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ukraina håller på att få slut på drönare:
https://www.youtube.com/watch?v=xALz7SCUSd4

Ingen risk de tillverkar många dagligen dröm på du
Citera
2025-06-07, 19:47
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Ett stort grattis till ryska ambassaden, flashbacks ryssdjur och "mästerstrategen" KGB-Putin.

Ryssdjurens firande av 1 miljon ryska apor i förluster med en rejäl grillfest i Pushkino har överstigit åtta tusen kvadratmeter.

Brandområdet i Pusjkin nära Moskva har överstigit åtta tusen kvadratmeter

Moskva. 7 juni. INTERFAX.RU - Brandytan i ett lager i Pusjkin är enligt preliminära uppgifter 8,1 tusen kvadratmeter, uppgav den ryska krisministeriets presstjänst för Interfax på lördagen.

Tidigare rapporterade krisministeriet att branden hade drabbat ett lager i Pusjkin, Moskva-regionen.

Inuti finns brandfarliga vätskor i tunnor, gasflaskor och pallar.

Krisministeriet noterade att ett laboratorium är på väg till brandplatsen för att avgöra om den maximalt tillåtna koncentrationen av föroreningar har överskridits.

https://www.interfax.ru/moscow/1030225
Citera
2025-06-07, 19:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Sanningen? Problemet här är ju inte att jag eller andra har svårt för den – det är att ni bara ser den sida som väst tillåter er att se.

När varje nyhetsinslag, varje FN-rapport och varje medieutspel fokuserar uteslutande på vad Ryssland gör medan ukrainska brott tystas ner, relativiseras eller begravs i fotnoter – då är det inte sanningssökande, äkta journalistik utan selektiv moral..

Det är ryssar som illegalt befinner sig i Ukraina - inte tvärtom. Samtidigt fälls glidbomber inifrån ryskt territorium och medeldistansrobotar skjuts mot civila ukrainska mål. Detta sker kontinuerligt. Ukrainarna begår naturligtvis också krigsbrott, men inte på en statsunderstödd nivå
Senast redigerad av Clay Allison 2025-06-07 kl. 19:51.
Citera
2025-06-07, 19:50
Medlem
CanisMinors avatar
Gas cylinders exploded at a warehouse in Pushkin, near Moscow. The area of the fire is 8,100 square meters.

Vilken otur med tanke på att sanktioner inte fungerar.

https://t.me/ministry_defense/7087

The area of the fire has increased to 20,000 square meters at the fuel storage facility in Pushkino.

https://t.me/ministry_defense/7087

"Flames break through the clouds of black smoke."

https://t.me/ministry_defense/7089
Citera
2025-06-07, 19:55
Medlem
Ny video från SBU när en drönare lyfter från lastbilen och visar de brinnande långdistans planen i lågor.

❗️New video of the special operation of the Security Service of 🇺🇦Ukraine to destroy 🇷🇺Russian strategic aviation: the footage shows the path of an FPV drone from taking off from the roof of a modular building to hitting the aircraft

https://x.com/i/status/1931340298128417054
Citera
2025-06-07, 19:57
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jag får känslan av att ni ryssapologeter tycker att kriget är en fotbollsmatch.
Där bägge parter har förberett sin taktik och sedan springer de ut för att spela ”matchen”.

Ni ryssapologeter glömmer bort att det är Ryssland som startat kriget. 0-1 i matchen och krigsbrott har startat av Ryssland.
Sedan fortsätter krigsbrott och Ukraina försvarar sig. Vi är på Ukrainas mark. Ryssland är inkräktare. Ingen vill ha de här.

Att peka på Ukraina som ”lika goda kålsupare ” faller platt. Ni har inget i Ukraina att göra.

Personligen har jag fullt överseende med ev övertramp från Ukraina. De har inte bjudit eller valt att få ryssar som överfaller, våldtar och dödar barn, kvinnor och gamla.
Ryssland har gått totalt fel och förtjänar illa som kan inträffa de.

Citat:
Krigsbrott händer alltid i krig men det blir knappast rättvist när bara ena sidan kan räknas in i detta..

Här har vi ett exempel där Ryssland fick skulden.. https://www.pbs.org/wgbh/frontline/article/ukraine-shares-blame-nursing-home-attack/

FN:s egen rapport slog fast sen att ukrainska styrkor hade stationerat sig i byggnaden, vilket gjorde platsen till ett militärt mål. När ryska trupper attackerade, blev de civila offer i korselden – och båda sidor pekades ut som ansvariga.
Det är ett klassiskt exempel på hur civil infrastruktur används i striden, vilket i sig kan vara ett brott mot internationell humanitär rätt och det sker inte er vi bara från rysk sida.
Så när folk pekar på “krigsbrott”, låt oss åtminstone ha intellektuell hederlighet nog att erkänna att Ukraina också har blod på händerna.
Citera
2025-06-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Putin ville inte ha krig. Han ville pressa Ukraina till demokratiska val och garantera säkerhet för den ryska befolkningen i Ukraina.
Nej Kamrat! Den ryske diktatorn är livrädd för demokratiska val. Demokrati är hans raka motsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in