2025-06-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Kan det finnas något mer patriotiskt, svenskt och nationalistiskt än att ge varje fattigt barn 1000 kr för att förhoppningsvis få en lite bättre sommar? Skulle inte tro det va...

Pengarna skickas med western union raka vägen till somaliska sommarstugrbygget

Svensk blåögdhet i ett nötskal
Citera
2025-06-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Eftersom exakt alla som är vita och vänster flyttar dit eller vill flytta dit så är det längst kötid till Majorna i hela Göteborg. Hyckleriet är totalt bland den etniskt vita vänstern.

Har varit det under lång tid. Faktiskt inte så populärt de senaste åren
Citera
2025-06-06, 18:39
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Vart är källan på att det är enbart för dom med
Invandrarbakgrund?
[...]

Källan är sin egen hjärna, vissa verkar dock inte ha fullt fungerande sådana (Socialdemokraterna). 99.9% av dessa 1000 lappar kommer att gå till 1a, 2a, 3e generationens invandrare.

*Har Sossebossen Attenius lämnat sitt överklassboende och flyttat till Biskopgården ännu?
Citera
2025-06-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Har varit det under lång tid. Faktiskt inte så populärt de senaste åren

Men håller med om hyckleriet
Citera
2025-06-06, 19:40
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox

Alla andra barn som inte är sommarstugebyggande somalier då?
Citera
2025-06-06, 19:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Trådens mest korkade inlägg!

Fattar du inte att ungarna inte får ett skit o att sandnegrerna skickar pengarna omedelbums för husbygget i Mogadishu!!?

Precis som föregående skriver här, att pengarna flyger rakt ut via alla växlingskontor i förorterna

Vad har du för belägg för det du skriver? Sådana fall kan finnas, men den absoluta majoriteten av denna satsning lär gå till familjerna och barnen kanske får en glass då och då.

Observera: Jag är konservativ borgerlig, och stödjer i princip inte denna åtgärd.
Citera
2025-06-06, 19:47
Medlem
Citat:

Jag tycker faktiskt synd om dig. Du kan inte ha det lätt att navigera i livet, med ett sådant "filter" framför ögonen, som helt förändrar verkligheten för dig. Alla beslut du tar och alla åsikter måste bli helt förvridna.
Citera
2025-06-06, 19:50
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Det gäller väl även svenskar. Grejen är ju låg inkomst.

Absolut så.
Jag tycker det är en bra sak. Att vara fattig lär vara hemskt, och djupt perkeles sorgligt att ha barn och inte ha råd att göra ett skit.

Personligen kan jag tycka att det borde vara typ 3000:- istället för bara tusen.
Och ja. Det får kosta. Och nej. Jag röstar inte på vänstern...det handlar om medmänsklighet plus att vi HAR råd!
Citera
2025-06-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad har du för belägg för det du skriver? Sådana fall kan finnas, men den absoluta majoriteten av denna satsning lär gå till familjerna och barnen kanske får en glass då och då.

Observera: Jag är konservativ borgerlig, och stödjer i princip inte denna åtgärd.

Pengarna ska komma barnen tillgodo!!

Av vem och hur pengarna används får vi inte veta och risken är överhängande att målet/målgruppen inte erhåller vad som avses

Tanken och gärningen är fantastisk och precis allt det som Sverige alltid har stått för, vilket så vackert bekräftas!

Förhoppningsvis förhoppningsvis tar framförallt de utländska familjerna det svenska till sig till deras hjärtan!!

Förhoppningsvis att även imamerna inte bara predikar ondska från dom kristna men istället godhet, mitt i all antigäng o antiförorts anti PK propaganda
Citera
2025-06-06, 19:54
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-muppen
Blir trött på att se hur ni svenskar daltar med dessa pack
Kallar du fattiga svenskar för pack? Du borde fan skämmas!
Det finns inget skamligt med att vara fattig. Din människosyn hör inte hemma här i landet. Flytta, tack!
Citera
2025-06-06, 19:57
Medlem
Jag föreslog tidigare i tråden att man istället skulle lägga pengarna på att hålla bamba öppet. Om man nu verkligen vill hjälpa de fattigaste barnen så är det allra bäst se till att de får vad som verkligen behövs, nämligen två mål mat om dagen.

Många fattiga familjer är dysfunktionella, dvs föräldrarna har av olika orsaker inte förmågan att försörja sina familjer och risken är väldigt stor att om man bara ger bort en tusenlapp extra att det inte till 100% går till barnen.

Men med en sommaröppen bamba så säkerställer man att det verkligen går till barnen samtidigt som man uppnår att fler blir sysselsatta i en svår arbetsmarknad. Det skulle kunna kombineras med att sysselsätta ett antal ungdomar med sommarjobb.

Plötsligt så är alla pengarna väl investerade med goda spinoff-effekter.

Slänger man bara in pengarna i föräldrarnas konton så är risken stor att det istället köps cigaretter och droger, då har man istället bara gynnat gängkriminaliteten och barnen går fortfarande hungriga och har dessutom inte ens varit på någon aktivitet som bamba ändå är.
Citera
2025-06-06, 20:00
Medlem
Citat:
Pengarna ska komma barnen tillgodo!!

Av vem och hur pengarna används får vi inte veta och risken är överhängande att målet/målgruppen inte erhåller vad som avses

Tanken och gärningen är fantastisk och precis allt det som Sverige alltid har stått för, vilket så vackert bekräftas!

Förhoppningsvis förhoppningsvis tar framförallt de utländska familjerna det svenska till sig till deras hjärtan!!

Förhoppningsvis att även imamerna inte bara predikar ondska från dom kristna men istället godhet, mitt i all antigäng o antiförorts anti PK propaganda

Det lär vara ungefär 5000 familjer som får detta stöd, borde landa på runt 20 miljoner kronor. Göteborgs budget ligger på drygt 40 miljarder kronor, således 0.5 promille?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in