2025-06-06, 09:01
  #13897
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kprea
Det som händer är nekrotiserande fasciit!

Behandling:
Kirurgi: Akut kirurgi för att avlägsna död vävnad och kontrollera infektionen.

Antibiotika: Intravenös antibiotika ges i hög dos för att bekämpa infektionen.

Tyvärr är ett behandlingsalternativ inte möjligt i detta fall!
Hur vet du att det är det Jonna har?
Om det är det hon har, varför planerar dem permis och vara med i spökjakt live? Dem borde ju planera akut operation och lägga Jonna på en super isolerad avdelning?
Citera
2025-06-06, 11:15
  #13898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ta det från någon som vet, när man ligger med extrema smärtor så vill man inte hålla på och chatta på telefonen.
Men kan ju vara så att Jonna inte har så ont längre.

Men hon har ju haft otroliga smärtor och då gjorde hon inget sociala medier men nu är hon lite piggare och vill säkerligen fördriva tiden och skulle hon få ännu mera smärta kommer hon säkert inte delta.
Citera
2025-06-06, 11:30
  #13899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hur vet du att det är det Jonna har?
Om det är det hon har, varför planerar dem permis och vara med i spökjakt live? Dem borde ju planera akut operation och lägga Jonna på en super isolerad avdelning?

Men hon har väl inte sökt permis för att vara med i spökjakt? hon ska delta i chatten från sjukhuset.
Däremot har hon sökt permis för att få vara med på flickans första skolavslutning.
Citera
2025-06-06, 11:47
  #13900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
De gjorde om ett litet hörn i en smal walk in closet till tillfälligt sovrum. Missade du att Jocke och Jonna själv pratade om att flytta till större så bebisen skulle få ett ordentligt rum?

Har de 3 eller 4 sovrum nu? 4 va? Exakt.

Helt otroligt att ha så uppenbart fel och inte kunna erkänna det. Tragiskt.
Citera
2025-06-06, 12:04
  #13901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Och att ens nämna att ändra pH i Jonnas blod visar på vilken extrem okunskap han har.

Diskussionen handlade om att döda bakterier inte döda bakterier i Jonnas kropp. Tragiskt att du och HeligaBritta inte förstår skillnaden.

Har aldrig påstått det du skriver ovan.
Citera
2025-06-06, 12:06
  #13902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hur vet du att det är det Jonna har?
Om det är det hon har, varför planerar dem permis och vara med i spökjakt live? Dem borde ju planera akut operation och lägga Jonna på en super isolerad avdelning?

Alla här kan sluta dignosera Jonna utan läkarlegitimation och ha undersökt henne. Det gäller även dej.
Citera
2025-06-06, 12:11
  #13903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Men hon har väl inte sökt permis för att vara med i spökjakt? hon ska delta i chatten från sjukhuset.
Däremot har hon sökt permis för att få vara med på flickans första skolavslutning.

Precis Dopy pratar ur nattmössan åter igen. Jonna är på.sjukhus och ska fortfarande vara det. Permis för att delta i chatten på liven är ett spöke som dykt upp i Dopys huvud. Man får ha mobil på sjukhus. Nog en stor överraskning för Dopy men det är så det funkar faktiskt. Dopy får gärna förklara varför Jonna skulle skaffa permis från sjukhuset för att delta i chatten på en live via mobilen. Väldigt märkligt.
Citera
2025-06-06, 12:12
  #13904
Medlem
Är det nekrotiserande fasciit Jonna har drabbats av?
(Också känt som ”köttätande bakterie”-sjuka)
Hon kanske gör sina inlägg under påverkan av starka smärtstillande, när allt känns toppen ett tag?
Citera
2025-06-06, 12:18
  #13905
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Diskussionen handlade om att döda bakterier inte döda bakterier i Jonnas kropp. Tragiskt att du och HeligaBritta inte förstår skillnaden.

Har aldrig påstått det du skriver ovan.

Diskussionen handlade om Jonna och hennes allvarliga sjukdomsfall.

Du hoppade in och trodde att du lyckades äga Dopy men den enda du ägde var dig själv.

Dessutom så ska du inte klaga på Dopy angående de/dem eftersom du inte vet skillnaden på pik och peak.


Edit:
Jävla nolla
__________________
Senast redigerad av granny-panties 2025-06-06 kl. 12:23.
Citera
2025-06-06, 12:22
  #13906
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Är det nekrotiserande fasciit Jonna har drabbats av?
(Också känt som ”köttätande bakterie”-sjuka)
Hon kanske gör sina inlägg under påverkan av starka smärtstillande, när allt känns toppen ett tag?

Tror inte att det är nekrotiserande fasciit Jonna har även om det lät så på Jockes beskrivning.
Citera
2025-06-06, 12:57
  #13907
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Tror inte att det är nekrotiserande fasciit Jonna har även om det lät så på Jockes beskrivning.

Men vad är det för skillnad på nekrotiserande fasciit och den beskrivning vi fått ta del av, att det är bakterier som satt sig i ryggen och äter vävnad? Det är ju det nekrotiserande fasciit betyder....?
Citera
2025-06-06, 13:04
  #13908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Precis Dopy pratar ur nattmössan åter igen. Jonna är på.sjukhus och ska fortfarande vara det. Permis för att delta i chatten på liven är ett spöke som dykt upp i Dopys huvud. Man får ha mobil på sjukhus. Nog en stor överraskning för Dopy men det är så det funkar faktiskt. Dopy får gärna förklara varför Jonna skulle skaffa permis från sjukhuset för att delta i chatten på en live via mobilen. Väldigt märkligt.

Ja här hänger jag inte alls med, tror ingen fattar hur jävla sjuk Jonna var när hon kom in tills dom hittade ett antibiotika som faktiskt hjälper och hon började må bättre.
Sen blir det värsta grejen att både J&J använder sina telefoner och lägger upp saker som tar max några sekunder det är löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in