Citat:
Hej, lång historia kort. Började få ångest för ca 10 år sedan och det har blivit värre med åren. Har testat massa mediciner ssri/snri tex. Psykolog, motion, äta bra, rätt rutiner etc
Har gad.
Inget hjälper dock fullt ut mot de muskelspänningarna jag ådragit mig och det gör väldigt ont i kroppen. Även väldigt stark huvudvärk 24/7
Senaste tiden har jag tänkt mycket på självmord för att slippa kämpa dag ut o dag in. Har försökt så himla mycket och gjort det man by the book ska. Därav rationaliserar jag faktiskt fram detta svar för det är ju jag som ska bära min kropp och lidande.
Hur resonerar ni med kroniska besvär som ej ger med sig? Jag ser ingen mening i att kämpa längre för man får inte något för det. Hade varit intressant att diskutera för är verkligen på bristningsgränsen att ge upp just nu…
Har gad.
Inget hjälper dock fullt ut mot de muskelspänningarna jag ådragit mig och det gör väldigt ont i kroppen. Även väldigt stark huvudvärk 24/7
Senaste tiden har jag tänkt mycket på självmord för att slippa kämpa dag ut o dag in. Har försökt så himla mycket och gjort det man by the book ska. Därav rationaliserar jag faktiskt fram detta svar för det är ju jag som ska bära min kropp och lidande.
Hur resonerar ni med kroniska besvär som ej ger med sig? Jag ser ingen mening i att kämpa längre för man får inte något för det. Hade varit intressant att diskutera för är verkligen på bristningsgränsen att ge upp just nu…
Har också gad, det suger. Du skrev motion, vad för typ? Hur är det med träning som typ simning eller vattengympa och efterföljande bastu, det hjälper mig att hålla kroppen ok. Så jobbigt med huvudvärken! Skulle du kunna få hjälp av en fysioterapeut med t ex avspänningsövningar för nacke, ansikte, käkar? Jag tycker ofta det fungerar bättre än mediciner, som faktiskt kan spä på huvudvärken tyvärr.
Jag förstår att du har det skitjobbigt, hur har du det med andra delar i ditt liv? Ibland är det enda som håller min näsa över ytan att jag planerar in något roligt med familjemedlem eller kompis framöver, så siktar jag mot den grejen liksom. Försöker ta vara på de stunder som är roliga, och när det känns riktigt jäkla tungrott tänker jag antingen tillbaka på dem eller framåt på något som är planerat.