2025-06-05, 02:04
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är nog många, många fler. Man har ju även blivit tvingade med att outsourca sina väpnade styrkor med snubbar ifrån NK, vilket är talande. i denna "SMO"...

Vi kommer nog aldrig få reda på antalet stupade på rysk sida, det hemligstämplas. Styggt är det, och värst för Ryssland. Även om Putin skulle "vinna" kriget, så förlorar han freden.
Säkert har du rätt. Men frågade ChatGTP som snarare har siffror i underkant gällande ryska förluster, eftersom ryska staten gör allt i sin makt för att mörka.
Citera
2025-06-05, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Säkert har du rätt. Men frågade ChatGTP som snarare har siffror i underkant gällande ryska förluster, eftersom ryska staten gör allt i sin makt för att mörka.

Framöver kommer man få se att de ryska förlusterna är ännu högre än vad ukrainsk propaganda påstår. Det finns ingen militärmakt i historien som stått och stampat i tre år på över 100 mil frontlinje och inte förlorat minst en miljon man, om man sätter det i proportion till vad som är rimligt för tiden. Det är helt otroligt hur Ryssland har tagit förluster och de har lyckas mörka det för att folk är rekryterade utspritt över olika regioner. Det närmar sig 1% av Rysslands befolkning. Alla känner någon.
Citera
2025-06-05, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Det har dött runt 200 000 på båda sidorna. Men det är en mycket högre andel av och hos ukrainare. Ryssland har ju mest rensat sig på kriminella, pundare, psykiskt sjuka.
Ukrainare har 200 000+ döda av sina bästa

Det är snarare så att Putin är en psykopat från St Petersburg som snabbt gjorde karriär inom KGB. Sen föll allt för honom som ett korthus och det kunde han inte hantera.
Så då blev han diktator i Ryssland och valde att anfalla Ukraina.
Och nu faller allt som ett korthus igen.
Citera
2025-06-05, 05:48
Medlem
Nya ryska krigsbrott
Ryssland attackerade Priluky i Chernihiv-regionen med drönare: 5 döda, inklusive ett barn
Olga Hlushchenko — Torsdagen den 5 juni 2025, 05:40
https://www.pravda.com.ua/news/2025/06/5/7515697/

Natten den 5 juni attackerade ryssarna massivt Pryluky, Chernihiv oblast, med drönare, vilket resulterade i att minst fem personer dog, inklusive ett ettårigt barn.

Källa : Chef för Chernihivs akutmottagning, Vyacheslav Chaus , statens räddningstjänst
Natten den 5 juni attackerade ryssarna massivt Pryluky, Chernihiv oblast, med drönare, vilket resulterade i att minst fem personer dog, inklusive ett ettårigt barn.

Källa : Chef för Chernihivs akutmottagning, Vyacheslav Chaus , statens räddningstjänst
De ryska barnamördarna jobbar vidare.
Barbariet måste stoppas.
Citera
2025-06-05, 05:51
Medlem
Ryssland genomförde återigen en kombinerad attack mot Charkiv: lägenheter brända, 17 skadade
Olga Hlushchenko — Torsdagen den 5 juni 2025, 01:10

"Natten den 5 juni avfyrade den ryska armén en missilattack mot ett av Charkivs distrikt, och attackerade även bostadshus med drönare, vilket ledde till dödsoffer.:

Källa : borgmästare i Charkiv Ihor Terekhov , offentliga programföretaget " Suspilne ", chef för KHOV Oleg Synegubov , åklagarmyndigheten i Charkiv-regionen
https://www.pravda.com.ua/news/2025/06/5/7515692/
Nya ryska krigsbrott
Citera
2025-06-05, 05:57
Medlem
Generalstaben: 115 sammandrabbningar ägde rum vid fronten
Tetyana Oliynyk — onsdagen den 4 juni 2025, 23:42

Sedan dagens början den 4 juni har 115 sammandrabbningar inträffat vid fronten, varav 37 i Pokrov-riktningen.

Källa : sammanfattning från Ukrainas generalstab kl. 22.00.

Bokstavligen : "Sedan början av denna dag har 115 stridssituationer inträffat. De ryska inkräktarna har utfört en missil och 46 flyganfall, med en missil och 55 KAB. Dessutom har ryssarna använt 1 074 kamikazedrönare för att förstöra dem och utfört 3 603 beskjutningar av våra truppers positioner och bosättningar."

https://www.pravda.com.ua/news/2025/06/4/7515679/

De ryska "fredsduvornas" goda vilja?
Citera
2025-06-05, 06:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Generalstaben: 115 sammandrabbningar ägde rum vid fronten
Tetyana Oliynyk — onsdagen den 4 juni 2025, 23:42

Sedan dagens början den 4 juni har 115 sammandrabbningar inträffat vid fronten, varav 37 i Pokrov-riktningen.

Källa : sammanfattning från Ukrainas generalstab kl. 22.00.

Bokstavligen : "Sedan början av denna dag har 115 stridssituationer inträffat. De ryska inkräktarna har utfört en missil och 46 flyganfall, med en missil och 55 KAB. Dessutom har ryssarna använt 1 074 kamikazedrönare för att förstöra dem och utfört 3 603 beskjutningar av våra truppers positioner och bosättningar."

https://www.pravda.com.ua/news/2025/06/4/7515679/

De ryska "fredsduvornas" goda vilja?

Det innebär många tusen döda ukrainska soldater. Ryssland har växlat upp. Det är nog över inom ett par veckor.
Citera
2025-06-05, 06:47
Medlem
Jack.Elams avatar
Jag sportar inte mera än att jag går ut i skogen och verkligen plundrar den på svamp. Jag har kartor.. Redan nu innan matsvampen växer, jag har många olika kartor och nu letar jag efter potentiella svampställen så det blir en till karta. Eller kanske kartpunkter borde jag säga.

På Youtube.. Jag är ganska specifik med vad jag väljer att titta på. Så det här är en kanal där jag litar fullständigt på innehållet.

Kerch Bridge Foundation Attack
https://www.youtube.com/watch?v=7j_5YHdIuFs

Google säger att bron är fortfarande stängd och det tror jag på. Men jag skulle vilja se sekundära data, så om det finns någon här med sportappar eller whatnot. Det skulle vara hjälpsamt. (Man kan identifiera militärbaser, eller kunde i alla fall innan den OSINT-källan kom fram)

Det lutar dock åt ett Buster Keaton-moment.. Från kommentarssektionen av videon.

The phrase "the bridge is in a state of emergency" is a bad translation. It does not refer to the temporary closing of the bridge. In the Russian version of the announcement they wrote that the bridge is "в аварийном состоянии" which means "dangerously compromised".
Citera
2025-06-05, 06:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Det är de själva som påstår det.

"Källor: Ryssland hotar med ”evigt krig” i Ukraina"
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/kallor-ryssland-hotar-med-evigt-krig-i-ukraina/

Ja? Det var ju det Leland sade.
Citera
2025-06-05, 07:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det verkar röra sig om max 7 stycken. Ingen större förlust.

Kolla, så här ser det ut när någon desperat klamrar sig fast vid ett halmstrå.

Du hänvisar konsekvent till källor som visat sig vara helt enögda ryska megafoner, inkl soptippen Fria tider. Fattar du inte att du har blivit blåst igen?
Senast redigerad av Clay Allison 2025-06-05 kl. 07:27.
Citera
2025-06-05, 07:18
Medlem
Den ryska militära katastrofen fortsätter. Dag efter dag efter dag.

Ukrainas väpnade styrkor neutraliserade 930 ockupanter och förstörde 39 artillerisystem på en dag – generalstaben
Torsdag 5 juni 2025, 07:47

"Under de senaste 24 timmarna neutraliserade försvarsmakten 930 ryska inkräktare, och Ryska federationens totala förluster i kriget mot Ukraina uppgick till 992 750 personer."

Källa : Generalstaben för Ukrainas väpnade styrkor
https://www.pravda.com.ua/news/2025/06/5/7515703/

https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua/posts/pfbid033su7R6gJSQdtPKZ1gk2wF4KYKpzNAQ8ofc76j9LgQBH uoF8GUvNBJrgQcBzAgmHLl
Citera
2025-06-05, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det där är ju bara trams. 7/8 av världen stöder Ryssland.

Nu ljuger du igen, ryssjävel.

Senaste gången man röstade om ett fördömande av Ryssland i FN stöddes Ryssland enbart av 18 länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in