2025-06-04, 16:10
Medlem
Ännu en gång har ett barn avlidit i statens förvar. Sjukt tragiskt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wgzXj4/flicka-dod-pa-sis-hem?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Södra Sverige - tänker vi Råbi eller Örkelljunga?
Citera
2025-06-04, 16:11
Avstängd
Severlohs avatar
Vad fan betyder "suiciderar"?
Citera
2025-06-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Vad fan betyder "suiciderar"?

Suicid är ett vedertaget begrepp för självmord. Jag själv föredrar det som uttryck. Hoppas det var förtydligande nog.

#SåSlappDuGooglaSjälv
Citera
2025-06-04, 16:24
Medlem
MrDonutss avatar
” Våra tankar går till hennes nära, säger Jesper Lindberg.”

Vilka anhöriga? De som man ”kidnappat” barnet ifrån?
Citera
2025-06-04, 17:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
” Våra tankar går till hennes nära, säger Jesper Lindberg.”

Vilka anhöriga? De som man ”kidnappat” barnet ifrån?

Du skrev ju det själv. ''Hennes NÄRA'' behöver ju inte vara familj. Kan ju vara vänner etc.
Citera
2025-06-04, 17:25
Medlem
zombie-nations avatar
Vi skickar ju unga flickor som varit ut för hemska saker till sådana hem där de ses efter av dubbelt så stora svartmuskiga män i en fruktansvärd miljö just för att man säger att på en vanlig vårdplats skulle de bara ta livet av sig. Så det funkar tydligen inte med att behandla traumatiserade och sjuka som mördare. Man kanske skulle släppa ut dem istället, de kanske kan hjälpa varandra på ett hem utan risk för dagliga övergrepp?
Citera
2025-06-04, 17:40
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det går inte helt att undvika i dessa miljöer.

Alltså micke ljungberg har sin pappa på besök när han säger att han skall gå på toaletten.

Men dessa incidenter skall naturligtvis hållas på ett minimum.
Citera
2025-06-04, 18:10
Medlem
Antingen Ljungaskog eller Råby. Det finns inga andra SIS i Skåne. Tragiskt för alla inblandade.
Citera
2025-06-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Nej, det är det inte. Det är ett propagandaord som vänstern använder för att försöka avdramatisera vad det egentligen handlar om - SJÄLVMORD!

För min del som haft många som begått suicid i min närhet har begreppet varit lättare att ta till sig. Varför känns irrelevant för sammanhanget.

Men vet du vad? Bäst av allt! Du får gärna använda självmord som begrepp - jag vill inte inskränka din rätt till det. Ber bara om att bli bemött med samma respekt inför mitt val av ord.
Citera
2025-06-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sterz1985
Antingen Ljungaskog eller Råby. Det finns inga andra SIS i Skåne. Tragiskt för alla inblandade.

Finns ett i Hässleholm också
Citera
2025-06-04, 18:38
Medlem
Busgriss avatar
Suicid är en medicinsk och social eufemism. Det ska låta lite mildare än vad det är, så ingen känslig person drabbas av något anfall. Ordet ”suicidera” är helt logiskt på så vis, och det drar då fokus helt bort från självmordet i fråga, i stället blir folk förbannade för ordet. Tråkigt att folk tar livet av sig. De får då ingen andra chans.
Citera
2025-06-04, 18:44
Medlem
Kan män jobba med intagna tjejer på SiS?
Kanske dags sluta med det

Ordet "suicidera" betyder att begå suicid och används ibland som en medicinsk eller psykologisk term. Det är dock inte ett vanligt förekommande ord i vardagligt språk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in