2025-06-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Förstår inte vad du menar. Finns snygga och fula tjejer i alla åldrar. Samma gäller män.

Absolut. Vissa 50-plussare är ju snyggare än somliga som är 25 pga finare ansiktsdrag, hår osv.
Citera
2025-06-04, 14:53
Medlem
Paris24s avatar
I själva verket är det män som får kvinnliga ansikten efter 60, jag själv börjar se ut som min mamma. Kvinnorna håller även kroppsformen bättre, det är män som blir feta isterbukar. Att kvinnor dessutom lever 3 år längre visar väl att TS har fel.

https://theovertimer.com/2022/08/dr-nowzaradan-spills-beans-on-the-fate-of-my-660-lb-life-what-does-tlc-say/
Senast redigerad av Paris24 2025-06-04 kl. 15:09.
Citera
2025-06-04, 14:56
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Tänk efter, i vilken ålder är det lämpligt att honan är attraktiv. Alla djur har ungefär en miljard hjärtslag, människan sticker av, dvs naturen hade inte ens tänkt sig att vi skulle bli så gamla. Den födande måste överleva, första åren orka ta hand om avkomman, kunna ge mjölk etc. Ren matematik ger att lämpligt att hon inte är ögongodis efter en viss ålder, eller ens ha äggen kvar då. Snubbar är en annan historia. Naturen är könsdiskriminerande, vad än feminister lärt sig på folkhögskolan.

Det är sant! Det är ett smart upplägg av naturen om även äldre män, som har fungerande spermier tills de dör, ser attraktiva ut och kan fånga yngre honor. Medans kvinnor efter 50 har samma värde för mänskligheten som en vissnad blomma.
Citera
2025-06-04, 14:59
Medlem
Lill-Anns avatar
https://youtu.be/YsH2In5r2sM?si=yoKxll9z6Zz4mqjS

"Time can tear down a building, or destroy a womans face."

Hemskt, men sant. Underbar Stoneslåt ändå.😸

Time Waits For No One.♥️
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-06-04 kl. 15:55.
Citera
2025-06-04, 15:10
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Särskilt vita kvinnor börjar ju se ut som fan efter 30, har ni märkt att ju äldre kvinnor blir ju mer lik är dom deras farsor, får buckliga slitna manliga ansikten. Det är endast några fåtal med supergener som åldras fantastiskt. Svarta kvinnor brukar åldras bra med. Asiater ser unga ut länge sen över en dag åldras dom plötsligt och ser ut som kärringar.

Män åldras mycket bättre om dom inte får ölkagge . På sin höjd tappar dom håret.

Men kvinnan har desto mer makt i hennes peak, en snygg kvinna kan utan några andra förmågor som helst ta sin in i nästan alla cirklar, kåta män släpper in dom.

Du kanske har rätt rent generellt, men min fru är 54 och ser inte en dag äldre ut än 35. Jag tycker tvärtom att mörkare människor åldras snabbare, medan blonda med ljus hy kan se unga ut rätt högt upp i åldern.
Citera
2025-06-04, 15:28
Medlem
Min filippinska fru som är 46 år ser mycket bättre ut än de flesta svenska kvinnor. Har dom dessutom passerat 30 är dom ofta utslitna och inget att hänga i granen. Svenska kvinnor tar inte hand om sitt utseende. I Filippinerna håller sig kvinnor sig snygga och sexiga länge
Citera
2025-06-04, 15:53
Medlem
K-Glitchens avatar
Håller inte alls med.
Finns kvinnor 55+ som är aktiv som är mycket snyggare än 35 åringar.

Klart man är ju lite partisk eftersom man är 50+ själv men det är väl kanske ett friskhetstecken?

Jag träffade faktiskt en gammal skolkamrat jag inte träffat sedan man gick i grundskolan för över 30 år sedan. Hon var en otrolig skönhet. Blev vald till Lucia och "skolans snyggaste" osv som man kunde göra på den tiden utan att nån jävel tog illa upp.

Hur som. Nu såg hon förjävlig ut. En riktig skata. Gått upp säkert 25-30 kilo och det syntes att det nog gått ned en hel del bib i den kroppen. Ändå trots de svullna kinderna så syntes det nånstans att hon en gång varit snygg.
Sen finns det andra kvinnor som man inte kollade två gånger på som nu är riktiga snyggingar med fasta kroppar. Tror nästan allt hänger på livsstilen.

Sen är vi män inte så snygga heller. Har vänner som skulle behöva större BH än sina fruar t ex.
Citera
2025-06-04, 16:15
Medlem
Bifoxs avatar
Det är hett med åldrandet, rynkorna som kommer fram på min respektive i takt med tiden, när det börjar komma nya gråa hårstrån. Vill absolut inte ha någon som ser ut som 25...
Citera
2025-06-04, 16:25
Avslutad
Vi ser allt yngre och yngre ut i snitt men detta brukar inte omfatta kvinnor som festar och karusellar bort alla åren mellan 20 och 30. Ganska naturligt, säger sig självt att cigaretter, sprit och den emotionella karusellen av att konstant bli pumpad och dumpad inte kommer att göra någon människa mer vacker eller stabil, men de kommer med extra mycket "erfarenhet", ett vackert sätt att saluföra alla trauman de frivilligt dragit på sig. Nej gossar, passa er, finns fler röda flaggor än gröna nu.
Citera
2025-06-04, 16:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är sant! Det är ett smart upplägg av naturen om även äldre män, som har fungerande spermier tills de dör, ser attraktiva ut och kan fånga yngre honor. Medans kvinnor efter 50 har samma värde för mänskligheten som en vissnad blomma.

Så är det väl inte? Idag yrkesarbetar kvinnor lika länge som män, det finns massor av erfarna professionella kvinnor på våra arbetsplatser som har stort värde! Och i de traditionella samhällena - och i vårt också till viss del - har även äldre kvinnor ett stort värde som mor- och farmödrar. De avlastar sina barn, hämtar på dagis så barnbarnen inte behöver få så långa dagar, överför sin långa erfarenhet till dem inom en mängd områden.

Och som sagt: även på partnerfronten - om du tittar runt lite i verkligheten - så brukar de flesta som blir änklingar respektive änkor eller frånskilda i 50-60-årsåldern och även en bit längre än så, hitta nya ungefär jämnåriga partners. De som vill ha det såklart. Många kvinnor är också trötta på att passa upp på en man och bli kontrollerade, de VILL vara fria resten av livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Absolut. Vissa 50-plussare är ju snyggare än somliga som är 25 pga finare ansiktsdrag, hår osv.

Så har det ju alltid varit med Silvia och Victoria, t.ex.. Trots att Silvia redan var en lite äldre mor när hon födde Victoria, så har mamman alltid varit snyggare än dottern. Finare ansiktsben, vackrare mun och tänder, även tjockare hår och i en vackrare färg (nåja kan vara fusk numera, men förmodligen inte för 30 år sedan ännu)... ögonen är fysiskt lika, men Silvia kan använda sina till att uttrycka t.ex. intelligens, och det kan inte Victoria - bakom hennes ögon är det alltid samma tomma utrymme.
Senast redigerad av Merwinna 2025-06-04 kl. 16:37.
Citera
2025-06-04, 16:42
Medlem
Tycker det skiljer rätt mycket, vissa är fräscha rätt länge medans andra sjangserar rätt tidigt. Var inte med förr så vet inte om det var bättre eller sämre då.

Fast å andra sidan har jag börjat bli tunnhårig så jag ska inte säga förmycket
Citera
2025-06-04, 16:47
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Särskilt vita kvinnor börjar ju se ut som fan efter 30, har ni märkt att ju äldre kvinnor blir ju mer lik är dom deras farsor, får buckliga slitna manliga ansikten. Det är endast några fåtal med supergener som åldras fantastiskt. Svarta kvinnor brukar åldras bra med. Asiater ser unga ut länge sen över en dag åldras dom plötsligt och ser ut som kärringar.

Män åldras mycket bättre om dom inte får ölkagge . På sin höjd tappar dom håret.

Men kvinnan har desto mer makt i hennes peak, en snygg kvinna kan utan några andra förmågor som helst ta sin in i nästan alla cirklar, kåta män släpper in dom.

Jag skulle säga närmre 40, men ja, kvinnor åldrad snabbas än män. Så har det varit sedan urminnes tider, whats your point?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in