2025-06-03, 18:08
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag tippar att det var fyra samplanerade partisandåd: tre norr om Ukraina och ett vid Melitopol. Och ett samtida femte med ett brinnande reläskåp vid järnvägen norr om Mariupol.

Dagens uppgift med något som brinner vid/på järnvägen i Ataman, Chongar är intressant.
https://bsky.app/profile/ukrainewarpod.bsky.social/post/3lqpi32yrvc23

Då har man gott om material att spränga med.
Citera
2025-06-03, 18:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Ingenting som jag är imponerad av. Vem som helst kan flyga drönare.

Det är ju lite mer än att "flyga drönare".

Planering, smuggla in allt.., och alla kniper igen munnen..under denna tid...lyckas komma ut innan det smäller. Sedan själva verkställandet, med de resultat det givit..

Ryska bloggers och Mededev rycker inte på axlarna.

Hugo..du är en kaxig "pro ryss" i tråden. Men ge nu cred, där man förtjänar cred..
Citera
2025-06-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Det enda jag frågade i ekonomitråden var om Ryssland gått i konkurs än ? För de verkar kriga på. Största hotet nu är USA och Donald "Taco" Trumps hot om 500% tullar mot de länder som köper ryska olja. Kommer bli värre än befrielsedagen på börsen om de införs . Gällande kriget kör Ryssland på som vanligt tyvärr.

Om det händer och de länderna skulle välja att handla med USA istället blir det börsyra. Ryssland är inte viktigt för världen. Olja kan andra sälja också 😄
Citera
2025-06-03, 18:13
Medlem
Upplyftens avatar
Händer så mycket p en och samma gång så man har svårt att sortera allting

Är det någon som sett den här ? Tidsstämpeln ca. 1-2 timmar sedan

AASM Hammer ( fransktillvekat) air strike on Russian positions in the Kursk region

https://bsky.app/profile/specialkhersoncat.bsky.social/post/3lqpcqhna5k2q
Citera
2025-06-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Moskoviterna har vänt sig mot sina tidigare herrar. Den Moskva-ryska primitiva mentaliteten är skapad av att de var ett lydrike under mongolernas Gyllene Horden. Bland dem var även tatarer och andra turkfolk. Det är medeltidens mongoliska terrorstatsbildning som format Moskva.

Njaeee. Men oavsett om så vore så har alla de andra lämnat den primitiva mentaliteten bakom. ÄVEN om de självvalt har stannat kvar i brukarsamhället rent pragmatiskt. Men nej, där finns inget Moskovitiskt tänkande IDAG, i varken Mongoliet eller Turkmenistan, så om det tänkandet stannat kvar i RYSSLAND, så är det INGEN annan att beskylla förutom den outvecklade ryssen. Ja, inte bara styret utan hos gemene man/kvinna. Och då räknar jag självklart bort de delarna som inte räknas till inaveln = Det vill säga allt öster och därvid norr om Samara.

Det krigiska och barbariska beteendet vi ser från Ryssland av IDAG, är något som lämnade de östra delarna för länge sedan.....ja förutom där en vit moskovit i kamouflagekläder slått sig ner för att staten erbjöd det billigt.
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2025-06-03 kl. 18:27.
Citera
2025-06-03, 18:17
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Så många ord och så lite förståelse.
Det här handlar inte om ”Ukraina hotar Ryssland”,..utan om att NATO samarbetar med Ukraina vid rysk gräns. Det hade aldrig accepterats om rollerna var omvända – fråga bara Kubakrisen.

Men visst, kalla det ”barbari”när Ryssland agerar exakt som USA alltid gjort.

Och att du hejar på bombning av broar medan du ylar om ”civilisation” – det säger mer om dig än om Moskva.

Varför skulle det vara ett problem för Ryssland att deras grannländer vill kunna försvara sig mot ryska angrepp? Bara om Ryssland vill anfalla, döda och förstöra i sina grannländer. Varför vill de det? För att de är en fascistisk diktaturstat. Varför vill du ha fascistiska diktaturer?
Citera
2025-06-03, 18:19
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Pozdnjakov (rysk propagandist) får fullständigt psykbryt efter angreppet på Krimbron. Han skriker och gapar, kräver attacker mot Kyiv med klustervapen.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1l2f3u7/russian_propagandist_pozdnyakov_was_burning_with/

Äckliga jävla ryssar som inte förstår att de inte har något i Ukraina att göra ö.h.t, och dessutom blir arga när Ukraina försvarar sig mot de ryska terroristerna.

Vad vackert, man behövde inte ens läsa undertexter.
Citera
2025-06-03, 18:20
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Pozdnjakov (rysk propagandist) får fullständigt psykbryt efter angreppet på Krimbron. Han skriker och gapar, kräver attacker mot Kyiv med klustervapen.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1l2f3u7/russian_propagandist_pozdnyakov_was_burning_with/

Äckliga jävla ryssar som inte förstår att de inte har något i Ukraina att göra ö.h.t, och dessutom blir arga när Ukraina försvarar sig mot de ryska terroristerna.

Hur är det med Skabb-Eva nuförtiden? Länge sedan jag såg något från henne. Någon som har koll? Hennes knasigheter och lögner går till TV-historien.
Citera
2025-06-03, 18:29
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Hur är det med Skabb-Eva nuförtiden? Länge sedan jag såg något från henne. Någon som har koll? Hennes knasigheter och lögner går till TV-historien.

-Hmm.. Bra fråga. Jag har inte sett någonting från den knashögen dom senaste tre veckorna. Jag skulle tro att hon kastat sig själv från ett fönster. (Vanligt förekommande när man lever i Ryssland)
Citera
2025-06-03, 18:30
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Må så vara. Men inga flygplan eller raketer med eller utan dina kärnvapen ockuperar land.
Du måste ha en arme.
Och vad jag har förstått, så har Ukraina förlorat 1,5 miljoner soldater. Fruktansvärda siffror.
Måste vara hela den Ukrainska armen. 100%

Så under hotet av dina kärnvapen, må kvinnorna ge upp. Männen är redan döda.
Röda armen kan marschera upp till Kiev och kräva sina bord från 2022. Maten har nog kallnat dock.

Jag måste ingenting. Har inget intresse av att ha varken en armé eller kärnvapen.

Har du förstått att Ukraina har förlorat 1,5 miljoner man så vet jag inte vad du har för källor.
Återgå du till Paasikivi, Bildt och Cornucopia så blir det bra igen ska du se.
Citera
2025-06-03, 18:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam

Jodå..

Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
-Hmm.. Bra fråga. Jag har inte sett någonting från den knashögen dom senaste tre veckorna. Jag skulle tro att hon kastat sig själv från ett fönster. (Vanligt förekommande när man lever i Ryssland)

.hon är kvar. Finns en länk häromdagen i tråden där man (o hon) tramsar om bla dron-attackerna mot flygfälten. Det hela är dock en besvikelse, dåligt med humor. Såg bara halva. Men..som sagt..det finns..
Citera
2025-06-03, 18:36
Medlem
Lawlines avatar
Explosionen vid svartbygget.
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1l29854/sbu_conducted_a_new_special_operation_this_time/

Konstruktion av svartbygget. Det är nog kört för bron ett tag.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1l2bgs9/this_is_what_the_crimean_bridge_looks_like_in/

Så mycket var nät som ska skydda vägen värt för rySSland.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1l2as26/ukrainian_fiber_optic_drone_flew_through_a_gap_in/

Nya "kanoner" från NK
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1l2g9tx/north_korean_60mm_mortar_in_service_with_the/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in