2025-06-03, 14:09
Medlem
Eren-Jaegers avatar
FUP: https://gofile.io/d/VcK91z
Citera
2025-06-03, 14:15
Medlem
Läste konversationen GM hade med sin farsa. Lider verkligen med familjen... Tänk att skriva sådant till sin pappa...
Citera
2025-06-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningXVIGustaf
https://www.na.se/2025-06-03/misstanken-ung-man-planerade-massmord/

”Det här har jag redan i mitt huvud. Du vet när jag ser en muslim unge så säger jag till dem jag kommer döda er, jag håller på att bli helt galen, jag kommer döda er går jag fram och säger till dem. Jag kommer skjuta ihjäl era familjer”, säger mannen i de inspelade samtalen.

"En anhörig till mannen har filmat flera samtal med mannen. Samtalen ingår nu i bevisningen mot honom."

Kompisen anmälde honom.

Vad är det för kompis som golar!
Dålig stil, går fan inte att lita på någon längre.
Citera
2025-06-03, 14:45
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3055
Googla FGC9 (står för fuck gun control). Är ett 3D-printat automatvapen för 9mm. Vet inte om pipan eller andra delar måste vara metall.

Googlade snabbt, och ja självklart måste det det.
Citera
2025-06-03, 14:46
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningXVIGustaf
https://www.na.se/2025-06-03/misstanken-ung-man-planerade-massmord/

”Det här har jag redan i mitt huvud. Du vet när jag ser en muslim unge så säger jag till dem jag kommer döda er, jag håller på att bli helt galen, jag kommer döda er går jag fram och säger till dem. Jag kommer skjuta ihjäl era familjer”, säger mannen i de inspelade samtalen.

"En anhörig till mannen har filmat flera samtal med mannen. Samtalen ingår nu i bevisningen mot honom."

Kompisen anmälde honom.

Det är enbart logiskt, att muslimer, också, drabbas i en mångkultur, i synnerhet när de själva älskar terror och skjutningar så mycket.
Citera
2025-06-03, 14:53
Medlem
KlasLunds avatar
Jag har bara hunnit läsa en del av FUP:en och några av förhören, men det räcker långt för att se hur skevt det här är.

Det handlar om en 23-åring med autism och ADHD som hallucinerar, hoppar över medicin, langar amfetamin och snöar in sig i paranoida tankespår. Mamman beskriver honom som psykotisk och rädd för övervakning – ändå är det här något som leder till åtal för förberedelse till grovt vapenbrott?

Alla ”vapen” som nämns är repliker, plastbitar eller ofärdiga delar från en trasig 3D-printer. Inget av det har fungerat. Vallning med polis leder ingenstans – vapnet är borta. Oliver säger gång på gång att det är plast, att han bara flippade ur och skrev dumma saker i affekt.

Det finns noll bevis för att han skulle ha varit nära att genomföra något. Men massiva mängder tolkningar, konstruerade hot, och ett rättssystem som verkar mer fokuserat på symbolik än på faktisk fara.

Och det här är alltså efter att han blivit nedslagen av ett gäng, gått på abstinens, och uppenbart inte klarat av att reglera känslor.

Det här liknar inte ett rättsfall. Det liknar en psykiatrisk kollaps – som åklagaren försöker pressa in i brottsbalken.

Vem tjänar på det?
Citera
2025-06-03, 15:41
Medlem
Nu går det i byxan på fascistvänstern när det för en gångs skulle är någon som vill deras telingar illa och inte tvärtom som händer hela tiden.

Också: hoppas fanskapet blir dömd.
Citera
2025-06-03, 16:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Jag har bara hunnit läsa en del av FUP:en och några av förhören, men det räcker långt för att se hur skevt det här är.

Det handlar om en 23-åring med autism och ADHD som hallucinerar, hoppar över medicin, langar amfetamin och snöar in sig i paranoida tankespår. Mamman beskriver honom som psykotisk och rädd för övervakning – ändå är det här något som leder till åtal för förberedelse till grovt vapenbrott?

Alla ”vapen” som nämns är repliker, plastbitar eller ofärdiga delar från en trasig 3D-printer. Inget av det har fungerat. Vallning med polis leder ingenstans – vapnet är borta. Oliver säger gång på gång att det är plast, att han bara flippade ur och skrev dumma saker i affekt.

Det finns noll bevis för att han skulle ha varit nära att genomföra något. Men massiva mängder tolkningar, konstruerade hot, och ett rättssystem som verkar mer fokuserat på symbolik än på faktisk fara.

Och det här är alltså efter att han blivit nedslagen av ett gäng, gått på abstinens, och uppenbart inte klarat av att reglera känslor.

Det här liknar inte ett rättsfall. Det liknar en psykiatrisk kollaps – som åklagaren försöker pressa in i brottsbalken.

Vem tjänar på det?

Det bästa vore att han får vård och invandrargänget utvisas.
Citera
2025-06-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Varför är han på fri fot

För att han inte gjort något?
Citera
2025-06-03, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund

Vem tjänar på det?

Undrar om det här inte är en reaktion från åklagarens sida efter incidenten i Örebro, typ;

"Vården klarar fan inte av någonting, bäst jag försöker få den här psyksjuka killen inspärrad med andra medel!"
Citera
2025-06-03, 17:17
Medlem
Vem är token då?
Citera
2025-06-03, 17:49
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiztal
Vem är token då?

Från luddfilter, inlägg 13