2025-06-02, 20:08
Medlem
vonDys avatar
Tanten är Sjuk!
Citera
2025-06-02, 20:10
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Nu är hon inte glad alls! Någon har stulit hennes nyinköpta lådvin Kanske en granne som inte vill ha fyllevrål denna måndag...
Men Pia är inte den som står utan viiiin. Hon åkte minsann tillbaka och köpte istället TRE LÅDVIN för att hon var så ilsk, och TAXI hem på det. Billigt och bra! Så aaah, inte blir det lugnt och tyst i byggnaden för grannarna inatt. Och som vanligt..var är Roomisen? Inte hjälpte han henne bära hem lådvin iallafall.

Ja jävlar, de dunkarna töms nog snabbt. Sedan party i city en måndag. Otroligt hon inte lessnar på den ständiga reprisen av sitt liv. Varje dag (jag menar varje) är ju likadan. Att hon orkar flänga omkring på alla dessa uteställen. Hon får ju dessutom aldrig napp. Kebab killen måste väl bli lite less på henne? Hon är ju konstant kastrullfull. Eller är han kanske på samma nivå?
Citera
2025-06-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Vet du vad det innebär att citera något med citat-tecken...?
Det innebär att det är en exakt avskrift av det någon sagt/skrivit...
Eller något man vill säga som behöver citattecken...
Se det jag skriver i näst sista meningen...
Men i detta fallet vill du ju tydligen med citatet mena att jag skrev EXAKT så...

Läs igen mitt inlägg och 'kolla' om jag skrev så som citeras här...
Det stämmer inte, va... '?

Om man ska återge, på ett ungefär, vad någon sa/skrev, så säger/skriver man så...
'Hon/han sa/skrev ungefär som så att...'
Och så återger man det...

Och jag har verkligen inte noll insikt i hur barn eller tonåringar fungerar...

Har också reagerat lite på vad du skriver om barn.. Vill inte gå in på P och söner, men det låter på flera av dina meningar som att du tolkar barn som minivuxna, men nej de kan inte sortera eller välja att inte skämmas t.ex.. Mycket står och faller med mamma/pappa under väldigt lång tid, man väger liksom sina ord på guldvåg hela de första åren, har du själv barn?
Citera
2025-06-02, 20:52
Avslutad
Citat:
Märker ord...?
Jag kritiserar, med all rätt, ditt sätt att citera...

Jag håller inte med om att innebörden är exakt den samma...

Du har helt rätt i att jag inte borde använt citat tecken när jag inte orkade kolla tillbaka exakt vad du skrev.

Men tillbaka till det relevanta, så du förstår inte varför barnen skäms? Har jag förstått dig rätt?
Man behöver inte ha egna barn för att förstå att en förälders beteende direkt påverkar deras barn.
Citera
2025-06-02, 21:10
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Du har helt rätt i att jag inte borde använt citat tecken när jag inte orkade kolla tillbaka exakt vad du skrev.

Men tillbaka till det relevanta, så du förstår inte varför barnen skäms? Har jag förstått dig rätt?
Man behöver inte ha egna barn för att förstå att en förälders beteende direkt påverkar deras barn.

Jag sa inte att jag inte förstår att de skäms, jag sa att de inte behöver skämmas, (det är en viss skillnad,) därför att det är inte de som gör fel... Det deras mamma gör kan de inte stå till svars för...

Så klart att de kan tycka det är pinsamt, det kan jag väl förstå, men alla vidriga kommentarer, och åsikter om deras mamma Pia här i 'tråden' skadar dem väl också då, och till det bidrar ni alla här...
Nästan alla, ska jag kanske säga...
Citera
2025-06-02, 21:15
Medlem
Citat:
Vet du vad det innebär att citera något med citat-tecken...?
Det innebär att det är en exakt avskrift av det någon sagt/skrivit...
Eller något man vill säga som behöver citattecken...
Se det jag skriver i näst sista meningen...
Men i detta fallet vill du ju tydligen med citatet mena att jag skrev EXAKT så...

Läs igen mitt inlägg och 'kolla' om jag skrev så som citeras här...
Det stämmer inte, va... '?

Om man ska återge, på ett ungefär, vad någon sa/skrev, så säger/skriver man så...
'Hon/han sa/skrev ungefär som så att...'
Och så återger man det...

Och jag har verkligen inte noll insikt i hur barn eller tonåringar fungerar...

Du har ju målat in dig i ett hörn igen. Det ena korkade inlägget efter det andra ifrån dig. Nej barn förstår du dig inte på. Än mindre Gräddfilen. Du har i så många tidigare inlägg tydligt tagit parti för Pia och ursäktat henne gentemot hennes barn. Alla som kan läsa och gå tillbaka i tråden kan se det själva. Där är något fel inne i ditt huvud. Sök professionell hjälp.
Citera
2025-06-02, 21:25
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Jag sa inte att jag inte förstår att de skäms, jag sa att de inte behöver skämmas, (det är en viss skillnad,) därför att det är inte de som gör fel... Det deras mamma gör kan de inte stå till svars för...

Så klart att de kan tycka det är pinsamt, det kan jag väl förstå, men alla vidriga kommentarer, och åsikter om deras mamma Pia här i 'tråden' skadar dem väl också då, och till det bidrar ni alla här...
Nästan alla, ska jag kanske säga...

Citat:
Ursprungligen postat av El-Pungus
Du har ju målat in dig i ett hörn igen. Det ena korkade inlägget efter det andra ifrån dig. Nej barn förstår du dig inte på. Än mindre Gräddfilen. Du har i så många tidigare inlägg tydligt tagit parti för Pia och ursäktat henne gentemot hennes barn. Alla som kan läsa och gå tillbaka i tråden kan se det själva. Där är något fel inne i ditt huvud. Sök professionell hjälp.

Har jag så tydligt tagit parti för Pia och ursäktat henne gentemot hennes barn...?

Jag har sagt att Pia gör många fel, men att hon ändå inte borde behandlas så respektlöst som här i 'tråden'...

Om det är något fel inne i mitt huvud som jag behöver söka professionell hjälp för kan du inte uttala dig om...

Nu tenderar detta att bli ett ständigt pågående försvarstal av mig, så jag anser att det räcker nu...
Citera
2025-06-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Nu är hon inte glad alls! Någon har stulit hennes nyinköpta lådvin Kanske en granne som inte vill ha fyllevrål denna måndag...
Men Pia är inte den som står utan viiiin. Hon åkte minsann tillbaka och köpte istället TRE LÅDVIN för att hon var så ilsk, och TAXI hem på det. Billigt och bra! Så aaah, inte blir det lugnt och tyst i byggnaden för grannarna inatt. Och som vanligt..var är Roomisen? Inte hjälpte han henne bära hem lådvin iallafall.

Hon var säkert på lyset och glömde det på tunnelbanan, eller menar hon att hon av någon konstig orsak lät lådvinet stå ute i trappuppgången medan hon packade upp resterande varor, varför då? 🤔 Hon måste väl fatta att det bor allehanda fishy människor på ett lägenhetshotell och att man tar in sina varor på rummet och låser om sig.
Intressant även att hon nu börjat med lådvin, hon har ju kört med flaskor tidigare, men konsumtionen har väl ökat så pass att hon nu köper billigt lådvin, säkert Tre Apor.
Citera
2025-06-02, 21:41
Medlem
Inlägg om att korvgubben bjudit henne på en fantastisk macka. Man inser hur torftigt deras förhållande är hon blir överlycklig över att han vill äta en lunchmacka tillsammans med henne. Äter de aldrig middag ihop? Att de inte gör några aktiviteter tillsammans vet vi, men att de inte ens äter mat tillsammans som en vardaglig grej som par normalt sätt gör, låter märkligt. Roooomis måste ju vara ledig någongång eller håller hon på att låta stackarn jobba ihjäl sig med att kränga korv?
Citera
2025-06-02, 22:40
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Inlägg om att korvgubben bjudit henne på en fantastisk macka. Man inser hur torftigt deras förhållande är hon blir överlycklig över att han vill äta en lunchmacka tillsammans med henne. Äter de aldrig middag ihop? Att de inte gör några aktiviteter tillsammans vet vi, men att de inte ens äter mat tillsammans som en vardaglig grej som par normalt sätt gör, låter märkligt. Roooomis måste ju vara ledig någongång eller håller hon på att låta stackarn jobba ihjäl sig med att kränga korv?

Tror nog att den där "relationen" är något som endast existerar i Pias huvud.
Herr Kriminell har nog mest löst ett boendeproblem för sin del. Han hyr väl ut sin snorre för Pia att förlusta sig med. För honom är det en win-win-situation. För Pia en relation.

Han tar sig sin egentid under tiden Pia krafsar sig i håret, dansar erotiskt och leker "missförstådd flickvän"...
Citera
2025-06-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Ja jävlar, de dunkarna töms nog snabbt. Sedan party i city en måndag. Otroligt hon inte lessnar på den ständiga reprisen av sitt liv. Varje dag (jag menar varje) är ju likadan. Att hon orkar flänga omkring på alla dessa uteställen. Hon får ju dessutom aldrig napp. Kebab killen måste väl bli lite less på henne? Hon är ju konstant kastrullfull. Eller är han kanske på samma nivå?
Måndag vin check och shoppa kläder check TikTok check åla och dansa full check babbla massa osammanhängande strunt på TikTok check! Varje vecka samma saker varenda dag som en hamster i ett hamsterhjul check! Nu ser hon 100 gånger värre ut i ansikte och kroppen än någonsin tidigare och ingen manikyr kan dölja detta risiga förfall längre
Citera
2025-06-02, 23:33
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Tror nog att den där "relationen" är något som endast existerar i Pias huvud.
Herr Kriminell har nog mest löst ett boendeproblem för sin del. Han hyr väl ut sin snorre för Pia att förlusta sig med. För honom är det en win-win-situation. För Pia en relation.

Han tar sig sin egentid under tiden Pia krafsar sig i håret, dansar erotiskt och leker "missförstådd flickvän"...

precis... Så!
Frågan blir. Hur länge står hon ut med att sitta där i den mjuka sängen, dricka
och bara glo ut genom fönstret. 👀
- Vad ska hon annars göra en Måndag ASSÅÅÅÅ!?

Hon kommer ju bli mer knäpp än vad hon redan är.
Hon låter inte så överdrivet lycklig längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in