2025-06-02, 11:18
Medlem
Nietschesbitchs avatar
Hej Flashbacks alla språkvetare!

Jag har lovat mig själv att använda färre svordomar för att prata mer som en dam. Vad jag förstått vill inte de flesta killar stoppa kuken i en mun ur vilken ord som "fan", "jävlar" eller "fittröv" kommer alltför ofta.

Har ni några bra förslag på alternativ man kan säga istället när man spiller, trillar eller missar flyget?
Citera
2025-06-02, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietschesbitch

Jag har lovat mig själv att använda färre svordomar för att prata mer som en dam. Vad jag förstått vill inte de flesta killar stoppa kuken i en mun ur vilken ord som "fan", "jävlar" eller "fittröv" kommer alltför ofta.

Har ni några bra förslag på alternativ man kan säga istället när man spiller, trillar eller missar flyget?

Attans bananer är nog min mildaste svordom
Citera
2025-06-02, 11:24
Medlem
One2Manys avatar
Ja pierdole eller kurwa mać.
Citera
2025-06-02, 11:26
Medlem
Nietschesbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ja pierdole eller kurwa mać.

På svenska, inte polska.
Citera
2025-06-02, 11:27
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
På svenska, inte polska.

Varför svära på svenska när man kan svära på polska? 99% fattar inte vad man säger, det är perfekt när man vill svära högt.
Citera
2025-06-02, 11:30
Medlem
VoktorDodkas avatar
Attans, rackarns, gud förbannat osv är flicksvordomar som är mer charmiga än plumpa.

Är du inte kristen kan ord som Amen eller Halleluja uttrycka ironiska känslostormningar.

edit; en It Crowd-referens; Ploppers!
Senast redigerad av VoktorDodka 2025-06-02 kl. 11:56.
Citera
2025-06-02, 11:40
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Men om du slutar leta ragg på KDU's årsstämma istället, kommer inte det lösa problemet?

Annars "jistanes", "gudars skymning" och "dra mig baklänges" kan ju funka? Men jag hade nog vart mer oroad av att ligga med snubbar vars idealkvinna är Nils Poppe.
Citera
2025-06-02, 11:41
Medlem
KlasLunds avatar
Järnspikar, fy fågeln, sjuttsingen, kors i taket, fy bubblan, ve och fasa, kors i all sin dar osv...
Citera
2025-06-02, 11:41
Medlem
Citat:

Fy bubblan om du vill låta som en skolflicka på 50-talet. Attans,järnspikar är väl andra alternativ. Eller som Martin Ljung i nån sketch. Se på far är det värre se på farfar. Men dina svordomar är ju ditt språkbruk om man ser på dina inlägg. Är kanske bäst vara dig själv i alla fall?
Citera
2025-06-02, 11:42
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Varför svära på svenska när man kan svära på polska? 99% fattar inte vad man säger, det är perfekt när man vill svära högt.

Kunde du inte bara sagt "Säg kurwa svinhögt om och om igen"?
Citera
2025-06-02, 11:42
Avslutad
Citat:

"Oj, nu gick det sisådär"

Vad är det för slapptaskar som inte gillar sånt btw, det är ju fittrövs-trynen man vill in i
Senast redigerad av AntonioCassano 2025-06-02 kl. 11:47.
Citera
2025-06-02, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Kunde du inte bara sagt "Säg kurwa svinhögt om och om igen"?
Det kanske han kunde? Kanske högre och högre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in