2025-05-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetshandling
Var fanns det gamla militära övningsområdet?
Hur hög var kullen?
längd? bredd?
Första du stöter på när du kommer upp till den där "kuben" är en tavla som visar dig att de finns ett gammalt militärt övningsområde norrut genom skogen. En ganska bra bit att gå men annars går det en väg upp dit strax innan den stora soptippen. De husen som ligger i skogen norrut alltså.

Kullen var väll en ~20x~20m å typ 1-2m hög. Kan mycket väl ha varit något där för hittade staket samt en brunn i skogen.
Senast redigerad av Deuxez 2025-05-06 kl. 15:13.
Citera
2025-05-14, 00:16
Medlem
> Så, jag och några kompisar har varit där och tittat vid ingången samt vid det där betongfundamentet där masten var. Jag har även sökt igenom gamla kartor och kanske hittat något intressant. Vi ska åka tillbaka dit om ett tag – vet inte exakt när – men det såg ganska lovande ut.
Citera
2025-05-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramfors-urbex-sd
> Så, jag och några kompisar har varit där och tittat vid ingången samt vid det där betongfundamentet där masten var. Jag har även sökt igenom gamla kartor och kanske hittat något intressant. Vi ska åka tillbaka dit om ett tag – vet inte exakt när – men det såg ganska lovande ut.

Så det finns faktist något där? Vi hittade bara den där klumpen på sidan av vägen, var någon skogsmaskin som kört över den upp på berget. Sen fann vi inget mer av intresset. Är det i närheten av klumpen? Kanske måste åka tillbaka dit jag också och ta en till titt. Ska kika igen på gamla kartor om det finns mer att hitta.
Citera
2025-05-15, 11:44
Medlem
Citat:

Det finns alltså en ingång? men inte vid fyrkanten?

talar ni två senaste i tråden om samma ställe?
Citera
2025-05-15, 11:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deuxez
Så det finns faktist något där? Vi hittade bara den där klumpen på sidan av vägen, var någon skogsmaskin som kört över den upp på berget. Sen fann vi inget mer av intresset. Är det i närheten av klumpen? Kanske måste åka tillbaka dit jag också och ta en till titt. Ska kika igen på gamla kartor om det finns mer att hitta.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetshandling
Det finns alltså en ingång? men inte vid fyrkanten?

talar ni två senaste i tråden om samma ställe?
Fortsätt ca 150 meter österut så hittar ni en ingång som är dåligt plomberad.
Citera
2025-05-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Men dåså, blir att åka dit så snabbt som möjligt då. När vi först var där blev man kallad dum i huvudet av kompisarna för man trodde det faktist skulle vara något där uppe. Men nu kanske det blir omvända roller!
Citera
2025-05-16, 01:05
Medlem
Deuxez ingången är rakt under den där plattan men det ska finas flera ingångar och kanaler för frisk luft .jag och några kompisar ska dit i morgon asså 2025/05/17 och kommer vara där hela dagen och söka dom ställena som vi tyckte va intressanta och ska söka hela berget vi kommer va typ 4pers som ska va och söka. försöker att hitta mer kompisar som vill haka på men det går inge vidare all hjälp upp skattas
Citera
2025-05-20, 09:21
Medlem
Ursäkta att jag bumpar tråden men jag tycker detta är intressant.
Har ni hittat något mer?
Jag ser på kartorna inget tecken på något omedelbart öster om fyrkanten.
Citera
2025-05-20, 12:42
Medlem
Citat:
Deuxez ingången är rakt under den där plattan men det ska finas flera ingångar och kanaler för frisk luft .jag och några kompisar ska dit i morgon asså 2025/05/17 och kommer vara där hela dagen och söka dom ställena som vi tyckte va intressanta och ska söka hela berget vi kommer va typ 4pers som ska va och söka. försöker att hitta mer kompisar som vill haka på men det går inge vidare all hjälp upp skattas

Kanske åker förbi där 24/5, ska egentligen upp till ett annat ställe men kan vara värt att stanna efter vägen och kolla upp de nya informationen man fått.
Citera
2025-05-24, 19:15
Medlem
Är där uppe just nu å har gått över nästan hela östra sidan av berget men finner inget. Betongfundament för masten är hittad samt 1 utav fundamenten för stödvajern till masten å något gammalt lastbilsdäck, Men annars ingenting annat. Är du säker på att de är österut och ~150m? Är det seriös mitt ute i ingenstans på berget eller är det inom den öppna områdena vid parkeringen?
Citera
2025-05-25, 20:18
Medlem
Citat:

det verkar inte finnas en ingång ca 150 meter österut? se inlägg ovan. Kommentar?
Citera
2025-06-02, 08:12
Medlem
Citat:

Såg min tidigare kommentar? Var det vi som letade dåligt, e ingången otroligt täckt eller finns det ingenting där runtom? Letat som fan men inte hittat något märkvärdigt där ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in