2025-05-30, 21:06
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Christina Grimmie, också. I alla fall i anslutning til scenen och sitt uppträdande.

Sen finns ju det här dådet med en galning som sköt på publiken på en festival i Las Vegas från sitt hotellrum.

On October 1, 2017, a mass shooting occurred when 64-year-old Stephen Paddock opened fire on the crowd attending the Route 91 Harvest music festival on the Las Vegas Strip in Nevada from his 32nd-floor suites in the Mandalay Bay hotel. He fired more than 1,000 rounds, killing 60 people and wounding at least 413 others. The ensuing panic brought the total number of injured to approximately 867.

https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Las_Vegas_shooting
Citera
2025-05-30, 21:07
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjy
att förenkla och förminska en hel musikstil eller grupp människor på det sättet bidrar inte till någon konstruktiv diskussion.

"Jag har huvudet i spelet jag stashar varje sedel
Jag följer inga regler vi släpper bara mord vi borde bli torpeder
Min äzi den är sjuk folk dom säger den har feber
Sponsra din grabb sex och fem, jag släpper kakor
Om du röker nå′t just nu ja svär, det säkert mina varor"
Citera
2025-05-30, 21:15
Medlem
Babydolls avatar
Massakern på Bataclan. Konsertbesökare som skulle se det amerikanska bandet Eagles of Death Metal.
Citera
2025-05-30, 21:17
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Massakern på Bataclan. Konsertbesökare som skulle se det amerikanska bandet Eagles of Death Metal.

Konserten i Manchester.
Citera
2025-05-30, 21:18
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Poängen är att straffmyndighetsåldern i vissa länder är betydligt lägre i vissa länder (USA, England) än vad den är i Sverige. Om någon som är 14 barre poppar Yasin på en konsert, berätta vilket straff du tror att hen får då.

Alltså om det hade blivit så och alla små fjortisbudar sår där framför scen med blodet som
rinner !! Botade för evigt • BUP forever
Citera
2025-05-30, 21:28
Medlem
haha sjukt att säga det men hoppas faktiskt dom klipper honom, Einar är död, han va garanterat inblandad i det hela, så han borde också dö.
Citera
2025-05-30, 21:31
Avstängd
Amsvartners avatar
Man tar sig för pannan, det måste finnas andra grejjer som prioriteras mycket högre, såsom trafikstopp, kollat nåt inbrott osv. än att stoppa nåt mordförsök på en zoomalier, vem fan bryr som en sån? Negerhonan som fött avskrädet?
Citera
2025-05-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Du fattar ju inte grejen. Man kan inte vara gängkriminell och lämna, och sen tjäna cash på att berätta om grabbarna utan att dela med sig. Det funkar inte så. Det är det som händer nu. Folk är lacka på att Yasin tjänar fett med cash, men det han lägger tar han själv. Det är precis så gangsterrappen funkar. Gör din hemläxa om 90-talets hiphop-scen i staterna. Yasin kommer att klara sig galant, så länge han inte är i Sverige.

Inte riktigt, det är inte sälja ut Avicii arena eller så sen siffrorna på Spotify jo okej, fast det är inte de belopp t ex Einar drog in eller swedish house maffia etc men gå in lite mer i detalj hur menar du
Citera
2025-05-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Orkar någon med en välplanerad plan, så kan de få honom.

Planen att mörda den där Flamur i London var ändå rätt så sofistikerad, med att de klädde ut sig till gatuarbetare och spanade en tid på honom.

Så, det handlar om vilja och kunnande, att få Yasin att bita i gräset.
Om de involverar andra gäng, eller tar hjälp av outsourcing på plats i Tyskland, kan också göra att de lyckas bättre än denna gång. Jag tror att det måste till äldre än 15-20-åringar. Ett gäng män på 30+ skulle nog vara bättre som noggrant planerade.

Kostar mer flamur de alban klaner stora rån stora laster Skåne ingenting jämfört med Yasin byn halvt tidigt 90 talist va kan han vara 95-96
Citera
2025-05-30, 22:13
Medlem
Sidhellacopters avatar
Hoppas de skjuter apan snart.
Citera
2025-05-30, 22:27
Medlem
Skrämmande lite reaktion. Fjortisar blir intervjuade i svt, vad är det här för land?
Citera
2025-05-30, 22:50
Medlem
Benny98s avatar
Gangstarapen är ingen musikstil. Det är en del av den grova organiserade brottsligheten i Sverige och alla normalbegåvade har förstått det.

Gangstarapare blir mördade hela tiden, vi ser konsekvenserna av att romantisera den här musiken, det är likvärdigt med att åka omkring med BMW, guldkedjor och snygga brudar. Polisen beslagtar statussymbolerna, men P3 och spotify fortsätter att pumpa ut den här musiken som om ingenting har hänt.

Det är fruktansvärt att jämföra Gangstarapen med jazz och hårdrock som aldrig har gjort en fluga förnär. Dessa kulturmänniskor är både blinda och döva ända tills en bomb detonerar i deras egen trappuppgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in